Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's van juwelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's van juwelen

    Voor een opdracht (website juwelier) zou ik een paar honderd foto's moeten nemen van juwelen, horloges, ...

    Iemand een tip welke lens daarvoor best gebruikt kan worden?
    (binnenkort heb ik de Nikon D70 met de 18-70 kitlens)
    Ook hoe je best te werk gaat om zo'n foto's te nemen: opstelling enz...

    Ik heb eens gezocht naar mooie foto's over dit onderwerp, en ik kwam op deze site terecht: http://www.bigli.be/. (lijkt mij niet echt vanzelfsprekend).
    Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

  • #2
    Aan zo een opdracht zou ik me niet aan wagen.

    Vergeet dat maar dat je zoiets in 1,2,3.. voor mekaar krijgt.

    Eerst een paar jaar oefenen, mischien?

    Comment


    • #3
      een tijdje geleden heb ik foto's genomen van kogels, zeer goed te vergelijken met juwelen omdat die ook klein zijn en blinken zoals goud

      na een halve dag zoeken met de lichtopstelling, reflectieschermen, lampen, achtergrond en dergelijke ben ik teneinde raad bij onze voorzitter van de fotoclub ( 35 jaar ervaring ) om goede raad geweest, en het eerste wat hij zij was oei, dat is niet simpel want ...

      enfin om een lang verhaal in te korten, en zoals ik het dan uiteindelijk voor elkaar gekregen heb ..

      nooit rechtstreeks op je onderwerp belichten, maak een tent ( ong. 25 cm hoog ) met een witte doek ( laken ) waar je uw ministudio in maakt met enkel een gat om uw lens door te steken, en zet uw belichting aan de buitenzijde van de tent en zo ver mogelijk ervandaan ( 50 cm a 1 m ).
      hij wist mij ook te vertellen dat er een product bestaat ( spuitbus ) waarmee je de reflecties veel kan verminderen, maar die je er achteraf ook zeer gemakkelijk kan afvegen ( anders op die ringen ) indien je niet aan de speciaal product kan geraken kan je experimenteren met aardappelbloem in water en zo uw onderwerp besproeien

      ik zou zeggen, met veel geduld en zoekwerk kom je er wel
      zeker hier uw resultaten laten zien, ik ben benieuwd
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Het is zeker geen gemakkelijk onderwerp. Maar toch zou ik het wel eens willen proberen, ook omdat er zeker geen té hoge verwachtingen zijn.(Het is in de eerste plaats de site zelf die ik moet maken.)

        Bedankt voor de tip Lieven, zal ik zeker uitproberen. Heb je trouwens nog een foto liggen van zo'n kogel? Op het forum vond ik niet direct een voorbeeld.
        Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

        Comment


        • #5
          ik heb me een paar technieken aangeleerd, maar het vergt geduld en je mag niet snel tevreden zijn ... Ik droom al van een Nikkor PC lens daarvan kan je het glas tilten, geeft je de juiste scherpte over het ganse juweel ... grapje kost 2000 euro ...

          vb-tje




          je belangrijkste zorgen zijn :

          - belichting
          - scherptediepte
          - ondergrond
          - achtergrond
          - reflecties

          Suc6

          Comment


          • #6
            This is my set up for jewelry photography. (van ABRASHA)

            A metal artist who creates contemporary jewelry from unexpected combinations of precious and non-precious materials in forms well beyond traditional jewelry concepts


            Ik zal eerst nog wat meer informatie moeten zoeken voor ik daaraan begin.
            Wordt vervolgd...
            Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

            Comment


            • #7
              http://www.olympusamerica.com/cpg_section/lessons/vault/index.html
              Misschien kun jij hier wel wat uithalen.
              fredje.

              Comment


              • #8
                Al gedacht aan een top-table-systeem met een melkglas? Ingo van Topfoto heeft er eentje tweedehands in de aanbieding voor 399 euro... Ideaal voor productfotografie...

                Groetjes,

                Tim
                Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                http://www.timdebacker.be

                Comment


                • #9
                  @ draf
                  ik kan je geen voorbeeld meer tonen,
                  ik heb de foto 6 maand gelden verwerkt in een etiket en heb de originele niet op mijn schijf gezet
                  wegens plaatsgebrek

                  maar hoe is het intussen verlopen
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment

                  Working...
                  X