Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's huwelijk trouwfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: foto's huwelijk trouwfeest

    Nog een tip, schiet altijd in RAW formaat!
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: foto's huwelijk trouwfeest

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Nog een tip, schiet altijd in RAW formaat!
      met wat als reden als ik vragen mag?

      Comment


      • #18
        Re: foto's huwelijk trouwfeest

        Ik heb zelf 2x een burgelijke trouw als fotograaf meegemaakt, maar dit was ook twee keer als herinnering en op een andere dag dan hun feest en ceremonie. In die omstandigheden heb ik toegestemd - toch een pak minder druk dan moest dit echt hun enige moment zijn.

        Ik heb ook met een 18-200mm lens gewerkt (enige zoom-lens). Ik heb een 50mm 1.8, maar dan moet je je beperkingen heel goed kennen. Ik zou zeggen dat het nuttig is om op voorhand eens een zaal met vergelijkbare grootte te bekijken door je lenzen en je zal merken of het haalbaar is met de 50mm of niet (in het ene geval was dit bij mij wel haalbaar - merelbeke, maar het blijft minder "handig").
        Ik koos ook om flits te gebruiken, een getraind oog ziet dat wel, maar als je kan bouncen valt dat best mee en heb je mooie plaatjes.

        Let vooral op timing en positie: maak dat je de ringen kan zien op het belangrijke moment (niet achter maar voor het koppel). Vergeet de kus niet, maak dat je al wat ervaring hebt met die positie in de zaal als je op dat punt komt, ...

        Leuk zijn ook de details: ringdoosje met ringen, trouwboekje, versiering, ... (close-ups) maar spreek dat af met je collega wie dat doet.

        Verder: durf rond te lopen en vergeet niet te ademen.

        Veel succes!

        PS: raw - je kan achteraf kleurinstellingen nog aanpassen en je hoeft daar op het moment zelf geen zorgen in te maken.

        Comment


        • #19
          Re: foto's huwelijk trouwfeest

          Bedankt allemaal voor de reacties.

          Ik wou dat ik ieder afzonderlijk kon beantwoorden (maar ben wat aan luie kant).

          Alsook ik heb zo een gepolst ook bij die mensen. Hun tweede fotograaf is 2j bezig dus 1j langer dan mij...
          Toen ik beetje vroeg hoe het zat kreeg ik zwaar de indruk dat ze nu zo iets hebben van het maakt ons niet uit.. Maar de laatste keer dt ik zo iets hoorde werd er achteraf enorm veel over gezaagd en gedaan...

          Dus heb ik wijselijk besloten om het niet te doen, omdat ja sorry als ik het doe heb ik echt liever dat er iemand rondloopt die ofwel fotografie gestudeerd of toch al op zich al voldoende ervaring heeft..

          Maar de info die ik hier zie en lees ga ik zeker onthouden en dan als ik nog eens de kans krijg met een profesionele fotograaf zal ik het zeker doen! (de andere fotograaf is een student)
          Liever slim zijn nu dan achteraf problemen te hebben zeg ik

          Comment


          • #20
            Re: foto's huwelijk trouwfeest

            Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
            met wat als reden als ik vragen mag?
            Meer detail en contrast, en vooral : je kan met de kleuren foefelen.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #21
              Re: foto's huwelijk trouwfeest

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Meer detail en contrast, en vooral : je kan met de kleuren foefelen.
              meer foefelarij is idd mogelijk. Meer detail en contrast heb ik nog nooit gemerkt.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: foto's huwelijk trouwfeest

                Los van de kleuren hebben RAW files ook een groter dynamisch bereik...

                Verder vind ik het een wijs besluit van TS om af te zien van deze shoot.
                Last edited by MarkEL; 11 januari 2012, 17:24.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #23
                  Re: foto's huwelijk trouwfeest

                  @ nigelke. Denk dat het een verstandig besluit is. Als de gene die je gevraagd heeft hoge verwachtingen heeft en jij hebt nog niet de kennis en kunde om daar aan te voldoen dan is dat heel wijs. En zeker geen schande

                  Het zou heel mooi geweest zijn als je lekker mee mocht lopen met een bruiloft fotograaf. Die je dan mocht assisteren. Dat was dan ook nog eens heel leerzaam geweest.

                  Hoop dat er zich binnen kort voor je zo'n kans voor doet ;-)

                  Comment


                  • #24
                    Re: foto's huwelijk trouwfeest

                    heel slim besluit inderdaad, maar je mag toch nog op het huwelijk? Neem gewoon je kodak mee en oefen op gewone shots zonder stress of de foto gelukt is of niet. Ben zelf ook zo begonnen door huwelijk van een vriendin te fotograferen. En nu kan ik wel zeggen dat ik een huwelijk tot een goed eind kan brengen. ( materiaal doet op vlak van huwelijk ook wel enorm, ik gebruik dus enkel lichtsterke primes 2.8 is echt niet genoeg voor mij vermits ik liever natuurlijk licht heb op een huwelijk )
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: foto's huwelijk trouwfeest

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      heel slim besluit inderdaad, maar je mag toch nog op het huwelijk? Neem gewoon je kodak mee en oefen op gewone shots zonder stress of de foto gelukt is of niet. Ben zelf ook zo begonnen door huwelijk van een vriendin te fotograferen. En nu kan ik wel zeggen dat ik een huwelijk tot een goed eind kan brengen. ( materiaal doet op vlak van huwelijk ook wel enorm, ik gebruik dus enkel lichtsterke primes 2.8 is echt niet genoeg voor mij vermits ik liever natuurlijk licht heb op een huwelijk )
                      ja ik ben nog steeds gevraagd en zal de camera bij hebben
                      Uiteindelijk zal ik zoals je zegt ook meer op mijn gemak zijn dan.

                      @Superdaantje, bedankt en mss als ik na verloop van tijd denk dat ik toch sterker sta op gebied van fotografie, beter materiaal en het ook kan gebruiken De toekomst is nog lang (en ik jong )

                      Verder valt mij enkel nog te zeggen als ik mijn flitser volledig begrijp en nuttig kan toepassen ga ik kijken voor een volgende prime lens

                      Comment


                      • #26
                        Re: foto's huwelijk trouwfeest

                        Oorspronkelijk geplaatst door nigelke Bekijk bericht
                        ja ik ben nog steeds gevraagd en zal de camera bij hebben
                        Uiteindelijk zal ik zoals je zegt ook meer op mijn gemak zijn dan.

                        @Superdaantje, bedankt en mss als ik na verloop van tijd denk dat ik toch sterker sta op gebied van fotografie, beter materiaal en het ook kan gebruiken De toekomst is nog lang (en ik jong )

                        Verder valt mij enkel nog te zeggen als ik mijn flitser volledig begrijp en nuttig kan toepassen ga ik kijken voor een volgende prime lens
                        kijk mss eens voor een alternatief voor je 18-200 in de vorm van een 17-50 2.8 of dergelijke (al dan niet van Canon)
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #27
                          Re: foto's huwelijk trouwfeest

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          kijk mss eens voor een alternatief voor je 18-200 in de vorm van een 17-50 2.8 of dergelijke (al dan niet van Canon)
                          Ik was inderdaad van plan om mij een prime lens aan te kopen. Heb nu net een externe flitser aangekocht. (Voornamelijk voor mijn nachtfotografie (lightpainting) een extra boost te geven).

                          Maar wist nog niet echt welke prime (en ook waar ik me deze zou aankopen ^^)

                          Comment


                          • #28
                            Re: foto's huwelijk trouwfeest

                            Voor een huwelijksreportage moet je zowieso een externe flitser bij je hebben, op een concert voor het podium not done, backstage is het wel handig als je er eentje bij je hebt. Flitsen is de boodschap voor een huwelijksreportage of je gaat er veel naast zitten, met een beetje te oefenen en de plaatsen waar het gaat gebeuren eens op te zoeken kan je al een stapje voor zijn. Het koppel komt op deze speciale dag op de eerste plaats maar vergeet niet dat de fotograaf plaats 2 in neemt en al de rest moet wijken burgemeesters of pastoors tis 't koppel dat telt en deze die foto's neemt!!
                            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                            Comment


                            • #29
                              Re: foto's huwelijk trouwfeest

                              Oorspronkelijk geplaatst door nigelke Bekijk bericht
                              Ik was inderdaad van plan om mij een prime lens aan te kopen. Heb nu net een externe flitser aangekocht. (Voornamelijk voor mijn nachtfotografie (lightpainting) een extra boost te geven).

                              Maar wist nog niet echt welke prime (en ook waar ik me deze zou aankopen ^^)
                              ik denk persoonlijk (heb natuurlijk geen ervaring met trouws) dat een zoomlens handiger is (omwille van de beperkte ruimte soms waardoor het handiger is om te draaien aan de ring dan in het uiterste hoekje van de ruimte te moeten gaan staan. Just an idea
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment


                              • #30
                                Re: foto's huwelijk trouwfeest

                                Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                                ik denk persoonlijk (heb natuurlijk geen ervaring met trouws) dat een zoomlens handiger is (omwille van de beperkte ruimte soms waardoor het handiger is om te draaien aan de ring dan in het uiterste hoekje van de ruimte te moeten gaan staan. Just an idea
                                Tijdens de ambtelijke ceremonie ben ik dit mee je eens, maar dan wel een f2.8 zoom. Tijdens dergelijke ceremonies werk ik altijd met 2 camera's, op de ene een 24-70L zoom en op de andere een 135L prime voor de close-ups. Verder zijn beide camera's voorzien van een externe flitser. Tijdens een kerkelijk huwelijk heb je doorgaans wel wat meer tijd en kun je wat meer lenswissels permiteren, dus dan werk ik ook graag met primes.
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X