Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
idem als een gewone shoot through, alleen veel minder lichtafval naar achter.
mss dat er ook wa meer licht naar voor gaat door het beperkte verlies naar achter
Wat ik wel begrijp, is dat je zo een paraplu met zwarte binnenkant niet als reflexie kan gebruiken, maar wel door de paraplu moet flitsen , en dat het licht dan een belemering heeft en minder zal zijn , maar we moeten dat nog eens uitproberen, die witte buitenkant zal ook wel zijn uitwerking hebben ,
Dus de flitser is gericht op de zwart kant, de witte kant op het model en daar flits je door..
Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer veel licht overhoudt. Niet zo nuttig inderdaad, lijkt me.
Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1
Dus de flitser is gericht op de zwart kant, de witte kant op het model en daar flits je door..
Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer veel licht overhoudt. Niet zo nuttig inderdaad, lijkt me.
onzin... de flitser gaat door een opening in the zwarte gedeelte en flitst recht door naar de witte paraplu, waar om zou je die omgekeerd zetten?
Een softbox heeft een witte voorkant waar het licht door moet en zo verspreid word, maar een soft paraplu of hoe zo'n ding ook mag heten heeft aan de binnenkant een zwart en aan de buitenkant een wit doek , dus als daar in dat zwart gedeelte een opening in zit, krijg je dan toch een snoot effect , dan kan je beter een echte snoot op je flits zetten denk ik
dus als daar in dat zwart gedeelte een opening in zit, krijg je dan toch een snoot effect , dan kan je beter een echte snoot op je flits zetten denk ik
Het voordeel werd hier al aangehaald: je krijgt hiermee geen vervelend strooilicht naar achteren. Dus ook geen strooilicht dat voor vervelende flare in je lens kan zorgen, wat wel heel mogelijk is bij een gewone doorflitsparaplu. Ik hou gewoon mijn hand naast of boven de lens als de zonnekap niet voldoet...
De binnenkant van de zwarte kant is voorzien van een zilverachtige folie zoals een reflectiescherm.
Dus al het licht moet er aan de voorkant uit = meer licht dan een gewone plu = geen strooi licht aan de achterkant. En maar voordelen...
Voor op locatie is deze plu perfect. Veeeeeeeeeel handiger dan een softbox. Is op 2 sec opgezet.
Nadeel = eens je deze gebruikt kan je niet meer zonder
Dus al het licht moet er aan de voorkant uit = meer licht dan een gewone plu = geen strooi licht aan de achterkant. En maar voordelen...
Voor op locatie is deze plu perfect. Veeeeeeeeeel handiger dan een softbox.
redelijk wat strooilicht rondom... (door de ronde vorm) softbox controleert je licht beter (door de flappen).
Nadeel = eens je deze gebruikt kan je niet meer zonder
mijn softbox (apollo) is op 4 seconden opgezet...
en de paraplu blijft in de kast liggen... 'k zie 'r weinig meerwaarde in... alvast minder als een softbox.
Comment