Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste instellingen weten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: juiste instellingen weten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Je hebt de mogelijkheid om aanpassingen te doen, dat gedeelte is waar. Maar de camera kiest toch gewoon in jouw plaats zowel sluitertijd als diafragma, die hij met de gegeven omstandigheden de beste vindt. Lijkt me toch wel automatisch?
    Onderstaande heb ik trouwens gewoon gekopieerd uit de handleiding van de EOS 1D Mark II:

    De sluitertijd en de diafragmawaarde
    worden automatisch ingesteld en
    weergegeven in de zoeker en op het
    LCD-paneel.


    Heeft Canon een fout gemaakt in de handleiding?
    nee, de fout is dat als auto te interpreteren.

    auto => camera doet wat hij doet
    P => alles is naar believen instelbaar, belichtingscorrectie incluis. De camera helpt gewoon om correct te belichten, net zoals Av en Tv
    Last edited by putor; 19 november 2011, 11:31.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #47
      Re: juiste instellingen weten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Je hebt de mogelijkheid om aanpassingen te doen, dat gedeelte is waar. Maar de camera kiest toch gewoon in jouw plaats zowel sluitertijd als diafragma, die hij met de gegeven omstandigheden de beste vindt. Lijkt me toch wel automatisch?
      Onderstaande heb ik trouwens gewoon gekopieerd uit de handleiding van de EOS 1D Mark II:

      Heeft Canon een fout gemaakt in de handleiding?
      Nee jij maakt de fout in je redenatie, automatisch is wat anders als de auto stand, alles behalve M is automatisch, maar niet auto. Veel instelling in auto stand(vaak ook in de scene) kun je gewoon niet meer kiezen in de auto-stand, maar P kun je alles kiezen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #48
        Re: juiste instellingen weten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        automatisch is wat anders als de auto stand, alles behalve M is automatisch, maar niet auto.
        Nu zijn we helemaal vertrokken discussiëren over het verschil tussen "automatisch" en een
        afkorting "Auto". Maar daar zit dan waarschijnlijk wel een groot verschil in.

        Het ging hier als je een beetje moeite doet om terug te lezen over het feit al dan niet de
        "Auto" (Automatische) stand te gebruiken. In geval van de TS (Canon) het bekende groene
        rechthoekje. Het ging er niet over wat de andere instellingen P, TV en AV al dan niet nog
        "automatisch" bijstellen.

        ==> Onder het moto, als we maar kunnen discussiëren hier weer precies. Heeft geen enkele
        zin zo uit te wijken. Daar is de TS helemaal niets mee. Buiten een weer onnuttige en
        ellenlange discussie, heeft dat totaal geen zin hoor....

        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

        Comment


        • #49
          Re: juiste instellingen weten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
          Nu zijn we helemaal vertrokken discussiëren over het verschil tussen "automatisch" en een
          afkorting "Auto". Maar daar zit dan waarschijnlijk wel een groot verschil in.

          Het ging hier als je een beetje moeite doet om terug te lezen over het feit al dan niet de
          "Auto" (Automatische) stand te gebruiken. In geval van de TS (Canon) het bekende groene
          rechthoekje. Het ging er niet over wat de andere instellingen P, TV en AV al dan niet nog
          "automatisch" bijstellen.

          ==> Onder het moto, als we maar kunnen discussiëren hier weer precies. Heeft geen enkele
          zin zo uit te wijken. Daar is de TS helemaal niets mee. Buiten een weer onnuttige en
          ellenlange discussie, heeft dat totaal geen zin hoor....
          Misschien moet ik maar eens een bril kopen, want ik weet nu niet of er moderator of junior member onder je naam staat...

          Het groene rechthoekje wordt in de Canonhandleidingen beschreven als VOLautomatisch. De P-stand wordt omschreven als hoe ik het hierboven reeds heb gekopieerd en geplakt vanuit de handleiding.
          Of je naderhand die instelling nog kan veranderen of niet, dat speelt geen enkele rol. De camera kiest automatisch een voor hem correcte instelling.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #50
            Re: juiste instellingen weten ?

            Qua boek raad ik je de grote versie van Canon 450D van Christian Haasz aan! Daar kun je terecht voor een antwoord op al je vragen!

            Comment


            • #51
              Re: juiste instellingen weten ?

              Luiser eens hier, als ik mijn instellingen zelf niet goed vind, ga ik me daarom nog niet laten wijsmaken dat ze niet juist zijn. Dan kent ge me nog niet.
              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Of je naderhand die instelling nog kan veranderen of niet, dat speelt geen enkele rol. De camera kiest automatisch een voor hem correcte instelling.
              Maar nee, er is een fabrieksinstelling, maar eens je hebt aangegeven welk diafragmma je wilt, stelt hij alleen een belichting voor met de mogelijkheden die je hebt opengelaten, en die je verondersteld bent te beoordelen en verder aan te passen alvorens af te drukken. In P staat het grote wiel bij mijn 5d2 default trouwens op belichtingscompensatie en niet op sluitertijd.
              En wie leest er vertaalde handleidingen? Zo'n vertaler verdient te weinig om dat fatsoenlijk te doen.
              Last edited by Poza; 19 november 2011, 14:49.

              Comment


              • #52
                Re: juiste instellingen weten ?

                ook altijd handig.beertjesfotosite
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #53
                  Re: juiste instellingen weten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Misschien moet ik maar eens een bril kopen, want ik weet nu niet of er moderator of junior member onder je naam staat...
                  Sorry meneer de Directeur! Dus "Junior Member" mag volgens jou geen mening hebben en
                  kan omdat hij "Junior Member" is zeker dan ook geen gelijk hebben. Allee vooruit weer is
                  iets bijgeleerd vandaag. Triestig dat jij op die manier moet discussiëren...

                  Denk dat dat meer over u zegt dan over mij...

                  Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                  Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                  Comment


                  • #54
                    Re: juiste instellingen weten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                    Sorry meneer de Directeur! Dus "Junior Member" mag volgens jou geen mening hebben en
                    kan omdat hij "Junior Member" is zeker dan ook geen gelijk hebben. Allee vooruit weer is
                    iets bijgeleerd vandaag. Triestig dat jij op die manier moet discussiëren...

                    Denk dat dat meer over u zegt dan over mij...
                    Het ging hem niet over het wel of niet gelijk kunnen hebben als je (junior) member bent, maar ik doelde wèl op jouw opmerkingen dat we discussieerden òm te discussiëren. En enkel en alleen omdat als ik iets opmerk in die aard, ik meestal van de 1 of andere (bij mijn weten nog niet door jou) de opmerking krijg dat ik geen mod ben en mij dus niet hoef te bemoeien.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #55
                      Re: juiste instellingen weten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      En enkel en alleen omdat als ik iets opmerk in die aard, ik meestal van de 1 of andere (bij mijn weten nog niet door jou) de opmerking krijg dat ik geen mod ben en mij dus niet hoef te bemoeien.
                      Zou me zwaar verwonderen moest ik zoiets ooit tegen iemand zeggen of gezegd hebben
                      hoor. Een forum dient om te discussiëren en te "moeien vind ik. Maar daarentegen
                      vind ik wel des te meer dat hier op BD redelijk veel discussie gevoerd om niets, door
                      mensen die hun eigen interessant willen maken ten kosten van andere hier op het forum.

                      Waarmee ik absoluut niet heb gezegd of geïnsinueerd dat jij dat zou doen of doet ( om vergissingen te voorkomen)

                      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                      Comment


                      • #56
                        Re: juiste instellingen weten ?

                        Ik denk dat als je hier op het forum wat rondkijkt,
                        en zelf de exif gegevens bij de foto's wat interpreteert, (wat rondkijken in beginnershoek)
                        dat je heel ver kan geraken...

                        Zelf proberen,
                        foto's hier posten met de exif gegevens erbij,
                        tips krijgen van mensen die er echt heel wat van weten,
                        die tips meenemen naar je volgende foto en zo blijven bijleren...

                        vergeet ook niet:
                        niet iedereen denkt hetzelfde,
                        voor sommigen is zelfs die minderscherpe foto mooier, of de foto met te felle kleuren...

                        gewoon veel proberen, en logisch denken met je toestel...
                        lukt best ;-)
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #57
                          Re: juiste instellingen weten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                          Een "Absolute beginner" koopt geen 5DII en daar staat die overbodige functie ook op...
                          Dat komt best eens voor denk ik, ik vermoed dat er meer 5D's op auto staan dan je zou vermoeden.
                          Aanbod & vraag zijn niet altijd 100% met elkaar in vereenstemming.

                          Comment


                          • #58
                            Re: juiste instellingen weten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Ik denk dat als je hier op het forum wat rondkijkt,
                            en zelf de exif gegevens bij de foto's wat interpreteert, (wat rondkijken in beginnershoek)
                            dat je heel ver kan geraken...

                            Zelf proberen,
                            foto's hier posten met de exif gegevens erbij,
                            tips krijgen van mensen die er echt heel wat van weten,
                            die tips meenemen naar je volgende foto en zo blijven bijleren...

                            vergeet ook niet:
                            niet iedereen denkt hetzelfde,
                            voor sommigen is zelfs die minderscherpe foto mooier, of de foto met te felle kleuren...

                            gewoon veel proberen, en logisch denken met je toestel...
                            lukt best ;-)
                            Het bekijken van EXIF's leidt tot niks.
                            Men weet dan namelijk nog niet waarom een bepaalde instelling gemaakt is.
                            Eerst wat theorie eigen maken > toepassen.
                            Cijfermateriaal bestuderen leidt tot niets.

                            Comment


                            • #59
                              Re: juiste instellingen weten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              @ The Art Of Silence:


                              De handleiding lezen helpt inderdaad, maar dan moet je eerst de basiskennis hebben, anders begrijp je nog geen bal van wat er in die handleiding wordt uitgelegd.



                              mvg,
                              Bart
                              Dat klopt.
                              Hanleiding: hoe werkt de camera? Hoe moet ik hem instellen?
                              Fotocursus o.i.d WAT moet ik op die camera instellen

                              Comment


                              • #60
                                Re: juiste instellingen weten ?

                                Voltigeur
                                De handleiding lezen helpt inderdaad, maar dan moet je eerst de basiskennis hebben, anders begrijp je nog geen bal van wat er in die handleiding wordt uitgelegd.
                                Dat klopt, maar als je hier pagina 84 tot 89 leest zie je heel duidelijk dat P enorm verschilt in creatieve mogelijkheden van het groene rechthoekje en dat Av en Tv ook automatische standen zijn.

                                Full auto is ook allerminst overbodig. Zolang op full auto je foto's goed zijn is er geen enkele reden om die stand niet te gebruiken.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X