Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste instellingen weten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: juiste instellingen weten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk bericht
    .......

    nu mijn vraag is, hoe weet je welke instellingen en standen je moet gebruiken?
    dat hangt geheel van de omstandigheden af.
    veel licht weinig licht.
    veel zon weinig zon.
    stil staand onderwerp.
    bewegend onderwerp.
    enz..enz...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: juiste instellingen weten ?

      en waar kan ik deze basiskennis opdoen ? is er een website waar ik alles kan doornemen of ?

      Comment


      • #18
        Re: juiste instellingen weten ?

        cursus, school, workshop, handleiding,....
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #19
          Re: juiste instellingen weten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          waarom zit die mogelijkheid er eigenlijk op..?
          grt,bouk.
          Ik heb het nog nooit gebruikt en zal het ook niet gebruiken... Waar is dan het plezier van
          het fotograferen en het experimenteren met vanalles en nog wat? Maar goed, ik denk dan
          persoonlijk dat die functies erop worden gezet voor commerciële doeleinde. Dat iedereen
          denk en er van overtuigd is, ik koop een DSLR en mijn foto gaan ineens gewoon perfect
          zijn. Ahja, want kijk maar eens rond wat voor foto's je wel niet kan maken met zo een
          knap groot toestel! Maar die mensen beseffen dan niet dat die foto's niet echt met die
          auto stand, zonder nadenken, veel voorbereiding en moeite gemaakt zijn. Ik heb een paar
          weken geleden een 5DII gekocht en ja hoor zelfs op ulke toestellen staat nog netjes de wel
          vertrouwde Auto stand . Die "hopelijk" geen enkele persoon gebruikt die zicht een
          5DII of dergelijk toestel aankoopt, want dan hebt je hem toch wel voor de verkeerde
          reden gekocht vrees ik dan .

          Maar goed, ieder zo zijn gedacht daarover... Maar verkoop is verkoop voor ieder merk
          dat er is. Of je er nu perfect mee overweg kunt in iedere stand of je gebruikt bij een
          veel te dure camera de Auto stand en denk dat je daarmee alles aan kan. Dat maakt dan
          voor hun helemaal niets uit hoor. Die 2de persoon heeft net zoveel betaald en dat is dan
          weer 1 camera meer verkocht .Of je daar nu ja of nee iets mee bent of kan...

          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

          Comment


          • #20
            Re: juiste instellingen weten ?

            auto staat er niet bij allemaal op.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #21
              Re: juiste instellingen weten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk bericht
              en waar kan ik deze basiskennis opdoen ? is er een website waar ik alles kan doornemen of ?
              Inderdaad een bassis cursus is een hele goede start. Maar als je zelf veel doorzetting en
              drive hebt kan het ook met zelf studie. Door alvast eerst de handleiding door te nemen,
              dat is toch wel stap in 1 in het geval je van 0 begint.

              Veel kan je zelf leren en doen door gewoon vallen en opstaan. Heeeeel veel oefenen en als
              het niet goed is. Gewoon opnieuw beginnen en niet opgeven daardoor. Op het internet zijn
              er oneindig veel pagina's of filmjes te vinden van je kan doen en proberen hoor. Ook op
              een forum zoals dit, daar zijn ook oneindig veel tips en dingen te vinden om het goed en
              beter te doen.

              Voor Autofotografie: http://www.carphototutorials.com/

              Zeker een dikke aanrader, met veel tips en uitleg hoe het wel en zeker niet moet!

              Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
              Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

              Comment


              • #22
                Re: juiste instellingen weten ?

                okey bedankt voor de reacties, ik zal eens kijken voor een boek te kopen en veel experimenteren en
                vanaf nu is het verboden om nog de autostand te gebruiken .
                en welke "niet autostand" gebruik je het beste ? of is dat ook afhankelijk in welke omstandigheden je zit ?.

                Comment


                • #23
                  Re: juiste instellingen weten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  auto staat er niet bij allemaal op.
                  Heb ik ook niet gezegd, enkel dat het zelfs op de 5DII terug te vind is...

                  Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                  Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                  Comment


                  • #24
                    Re: juiste instellingen weten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk bericht
                    en welke "niet autostand" gebruik je het beste ? of is dat ook afhankelijk in welke omstandigheden je zit ?.
                    Klopt ook dit is afhankelijk daarvoor ...

                    Btw Off Topic, wel een knappe auto vind ik.

                    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                    Comment


                    • #25
                      Re: juiste instellingen weten ?

                      okey thx ! zal me er eens in gaan verdiepen. eventueel aanraders kwa boeken ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: juiste instellingen weten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk bericht
                        ........
                        en welke "niet autostand" gebruik je het beste ? of is dat ook afhankelijk in welke omstandigheden je zit ?.
                        zet je camera eens op AV.
                        regel je zelf je diafragma.
                        schiet een paar foto,s bv op F5.6 dan het zelfde beeld op F8 of F11.
                        kijk dan naar het eindresultaat.
                        grt,bouk.
                        PS:
                        gebruik in het begin maar geen statief.
                        neem je toestel in de hand, is veel leuker.
                        tegen de tijd dat je een statief echt nodig hebt, weet je al zoveel van fotograferen dat het ook nut heeft.
                        Last edited by bouk; 18 november 2011, 12:39.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: juiste instellingen weten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                          Dus is het de Auto stand die dit veroorzaakt in dit geval, want die kan je niet veranderen...
                          neem dezelfde foto met de camera op statief en hij is wel scherp. heeft dus niets met de Auto stand te maken.

                          Comment


                          • #28
                            Re: juiste instellingen weten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                            neem dezelfde foto met de camera op statief en hij is wel scherp. heeft dus niets met de Auto stand te maken.
                            Dit is weer eens zo een nutteloos straatje zonder einde...

                            Dit is wat in mijn post stond:
                            "Tuurlijk, dus als je de camera kent en hem niet op de Auto stand uit de hand gaat
                            gebruiken ga die instellingen nooit doen."

                            Dus ik, de ts of wie dan ook heeft hier gesproken over het gebruik van een statief.

                            Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                            Comment


                            • #29
                              Re: juiste instellingen weten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk bericht
                              vanaf nu is het verboden om nog de autostand te gebruiken .
                              er is hoe dan ook een verkeerde boodschap overgebracht aan de TS. maar ik ben al blij dat hij zich gaat verdiepen in de mogelijkheden van zijn camera

                              Comment


                              • #30
                                Re: juiste instellingen weten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk bericht
                                en waar kan ik deze basiskennis opdoen ? is er een website waar ik alles kan doornemen of ?
                                bibliotheek. Er zijn tal van goede boeken over fotografie. Dat mag gerust een 30 jaar oud boek zijn. Het heeft altijd om ISO, sluitertijd en diafragma gegaan en dat zal nog wel een tijdje zo zijn.

                                Er zijn een heleboel camera-specifieke boeken die je kunnen helpen om het beste uit jouw camera te halen.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X