Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio bouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotostudio bouwen

    Roeland, je zou weleens gelijk kunnen hebben want volgend voorbeeld van een homestudio is niet bepaald klein te noemen...

    decluttr My new workspace at last, well almost, I need to sort a paper background out i can fit a 2.72m at the end but i'll need to get the lights off the floor. Rail track system is a no no because of price and I don't like the idea of a DIY one. So I'm going with wall mounted boom arms, theres two that I've be looking at, Interfit INT309 and Manfrotto Wall Boom 098B. Cant seem to find any reviews on them or anyone using these. Anybody use these? Last but not least some Bowens Gemini 400 and I'm good to go. Looking forward to getting back into the swing, watch this space.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #17
      Re: Fotostudio bouwen

      Die is 3m bij 6m dus valt wel mee denk ik. Zeker die schuine plafonds zorgen voor vervelende reflecties. Die deden mij ook de das om toen ze nog wit waren, nu dus niet meer. Ik blijf erbij: hoe kleiner de ruimte hoe donkerder de muren, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk...
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #18
        Re: Fotostudio bouwen

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Roeland, je zou weleens gelijk kunnen hebben want volgend voorbeeld van een homestudio is niet bepaald klein te noemen...

        http://www.flickr.com/photos/wilze/6280375859/
        je mag je niet blindstaren op foto's van studio's... je moet eerder zien welke foto's er in, gemaakt zijn...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Fotostudio bouwen

          Misschien niet maar het oogt zo mooi hé... maar mijn besluit staat ondertussen vast, ik ga de muren in 't grijs schilderen en het plafond blijft voorlopig wit ('t is tenslotte een huurhuis en ik moet een beetje uitkijken met wat ik doe).
          Ik heb wel het geluk dat mijn vloer bestaat uit donkerbruine parket, da's dus al mooi meegenomen.

          Wanneer alles op punt staat zal ik een foto plaatsen van de afgewerkte ruimte.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #20
            Re: Fotostudio bouwen

            Wauw! Ik herinnerde me juist dat ik hier dit topic geopend had. Ik heb nu 'n beetje haast, nog niet alles doorgelezen, maar wilde alvast zeggen: heel erg bedankt voor de vele reacties!!

            Edit:
            Haha, na 't wat nagelezen te hebben, zie ik dat iemand efkes heeft geprofiteerd van 't onderwerp. :P Kirsten_dl, die quotes van Lazy Charles waren volgens mij wel voor mij bedoeld, lol.

            En Koen, als 't aan mij lag bleven we niet in f<piiiep>ing Wilsele , maar meneer hier zegt dat je in de buurt van steden moet blijven, dat je ergens in een rustige dorpje niet als fotograaf moet beginnen. *roll eyes just a little bit* Mja, is dat waar, dan?

            Amai, de voorkeuren gaan dus vooral uit naar zelfs nog groter! Wat doe je in godsnaam in zo'n studio?
            Ik denk niet dat we die ruimte kunnen gebruiken voor privé-zaken. Hij wil 'm graag kunnen verhuren om 't financieel allemaal wat haalbaarder te maken.
            Last edited by FlyingVorstin; 27 oktober 2011, 21:33.

            Comment


            • #21
              Re: Fotostudio bouwen

              Oorspronkelijk geplaatst door FlyingVorstin Bekijk bericht
              Edit:
              Haha, na 't wat nagelezen te hebben, zie ik dat iemand efkes heeft geprofiteerd van 't onderwerp. :P Kirsten_dl, die quotes van Lazy Charles waren volgens mij wel voor mij bedoeld, lol.
              Mijn excuses hoor, ik zal hier na dit berichtje niks meer plaatsen...

              zal wel een nieuw topic openen met identiek dezelfde vragen
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #22
                Re: Fotostudio bouwen

                Oorspronkelijk geplaatst door FlyingVorstin Bekijk bericht
                Amai, de voorkeuren gaan dus vooral uit naar zelfs nog groter! Wat doe je in godsnaam in zo'n studio?
                Ik denk niet dat we die ruimte kunnen gebruiken voor privé-zaken. Hij wil 'm graag kunnen verhuren om 't financieel allemaal wat haalbaarder te maken.
                als je de studio wil kunnen verhuren, moet hij nog groter zijn... denk dan ook aan kleedruimte, make up ruimte, toilet, attributen opslagplaats...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: Fotostudio bouwen

                  Da's helemaal geen probleem! Via een draaitrap in een schuine hoek (die we dan recht kunnen maken en toch nog die oppervlakte van 4x6 kunnen hebben) ga je naar de bovenverdieping en daar komt een even grote ruimte met kleedkamer, douche, toilet, en whatever er nog nodig is.
                  Beneden naast de fotostudio komt een kleine bergruimte voor attributen.

                  Ik zie het ondertussen al een stuk beter zitten. Er is blijkbaar toch wel vraag naar, en ook mét die flinke hap uit de bebouwbare ruimte, is er nog genoeg plek om een mooi huis te maken.

                  Comment

                  Working...
                  X