Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies voor foto opkomende zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: advies voor foto opkomende zon

    Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
    het gaat er hem niet om wat je hersennen je doen geloven wat je ziet...
    als je in principe enkel schaduw zou moeten zien en de lucht op juiste 'belichting', dan zie je nog steeds alles op een manier zoals je 2 foto's over elkaar zou leggen.

    daar gaat 't om...

    je gaat me niet vertellen dat als je naar een landschap kijkt dat je schaduw ziet en de lucht juist ziet... je ziet alles op een juiste manier, ook al is dit door een correctie van je hersennen...

    zever dus...
    Geenne zever. Je netvlies heeft de mogelijkheid om lokaal de gevoeligheid te verhogen. Vergelijk het met lokaal de isowaarde van de sensor aan te passen. Dat geeft de illusie van een groter dynamisch bereik, maar uiteindelijk schiet daar in EV-waarde niet veel van over. Ogen vergelijken met een camera loopt trouwens op heel veel gebieden mank. Fotografie-concepten zijn niet zomaar over te dragen op ogen en visa versa.
    Last edited by Teun_2; 5 september 2011, 20:42.

    Comment


    • #17
      Re: advies voor foto opkomende zon

      je spreekt jezelf toch tegen hoor.

      het oog zou een landschap ook waarnemen als zijnde met een aanwezigheid van veel schaduwen, maar lokaal die schaduwen wegwerken en zo de illusie creëren dat de schaduwen niet aanwezig zijn.

      dit doen we dus door layerblending ook, door 2 of meer foto's over elkaar te leggen en zo de schaduwen weg te werken en voor een helder beeld te zorgen.

      ik weet niet hoe ik m'n standpunt duidelijker moet maken hoor...

      Comment


      • #18
        Re: advies voor foto opkomende zon

        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Geenne zever. Je netvlies heeft de mogelijkheid om lokaal de gevoeligheid te verhogen. Vergelijk het met lokaal de isowaarde van de sensor aan te passen. Dat geeft de illusie van een groter dynamisch bereik, maar uiteindelijk schiet daar in EV-waarde niet veel van over. Ogen vergelijken met een camera loopt trouwens op heel veel gebieden mank. Fotografie-concepten zijn niet zomaar over te dragen op ogen en visa versa.
        Dàt moeten we hebben in de nieuwe generatie camera's - local adjustable ISO sensitivity -.
        en da's écht geen gezever, dat zou de max zijn.

        Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • #19
          Re: advies voor foto opkomende zon

          Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
          Dàt moeten we hebben in de nieuwe generatie camera's - local adjustable ISO sensitivity -.
          en da's écht geen gezever, dat zou de max zijn.

          Ch.
          yep alles op 18% grijs
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #20
            Re: advies voor foto opkomende zon

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            Ik ga geen inderdaad geen HDR uitproberen, zal mij maar houden bij de minder moeilijke dingen.
            Layer blending en HDR zijn vergelijkbare technieken met meerdere foto's die tot een beeld samengevoegd worden.
            Als je er geen ervaring mee hebt is het, met alles wat ik er ondertussen over gelezen heb, makkelijker te starten met HDR omdat je in layer blending alles zelf moet "mixen", dus van je drie of vijf of meer foto's poets je zelf de stukken weg die je niet wilt behouden. Op de ene foto poets je dus weg wat je van een andere foto wilt gebruiken/tonen.
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

            Comment

            Working...
            X