Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

    Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
    Oké dan nog een vraag
    Welke lichtmeting nemen?
    meervlaks: deel , spot of centrum gew ?

    Die witbalans regelen heeft me ook al veel opgeleverd!!
    Al die vieze gele foto's weg :P

    En manueel op 1/50 en dan 2.8 en iso 800 gaat idd veel beter!!
    Als je alles manueel zo goed hebt ingesteld zou ik me niet al te veel zorgen meer maken om de lichtmeting. Zit je met zo'n grote contrasten bij de babyfoto's? En wil je echt op veilig spelen, kies dan voor AEB (auto exposure bracketing) in het menu. Je camera zal dan 3 foto's ipv 1 foto nemen: eentje onderbelicht, eentje met de juiste belichting en eentje overbelicht.

    Comment


    • #32
      Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

      Weet je wat je grootste probleem is, je heb geen voldoende fototechnische bagage, je vraagt om tips, maar begrijp je ook waarom het zo moet. Dat moet je leren, maar eens je dat onder de knie hebt, is het toch zo simpel !

      Het is de ervaring en de kennis die het doet, iemand die geen viool kan spelen, wel.... die speelt ook op een Stradivarius vals !

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #33
        Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

        Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
        Als ik sluitertijd dat lager zet om beweging te voorkomen dat is dat ok maar is ie weer veel te donker



        Uploaded with ImageShack.us
        Zo beter ?

        Jan

        Comment


        • #34
          Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

          Misschien een wat late reactie maar: gebruik een statief -die baby's stappen nog niet veel (let niet op wat de grootouders zeggen :-)) dus je kan in vele gevallen heeeeel lang belichten. En zoals al gezegd: rol het onderwerp richting venster, dat helpt !

          Comment


          • #35
            Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Weet je wat je grootste probleem is, je heb geen voldoende fototechnische bagage, je vraagt om tips, maar begrijp je ook waarom het zo moet. Dat moet je leren, maar eens je dat onder de knie hebt, is het toch zo simpel !

            Het is de ervaring en de kennis die het doet, iemand die geen viool kan spelen, wel.... die speelt ook op een Stradivarius vals !

            MVG, Jeff C.
            +1

            "Iemand die geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals"

            ik blijf dit een mooi gezegde vinden
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #36
              Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

              Als je nog moeite hebt met het uitkiezen van de juiste witbalans kan je ook altijd in raw fotograferen en nadien de witbalans nog juist zetten in Photoshop of een ander programma
              Veel succes!
              Canon 5D mk II + III + Canon 500D + C. 24-70 f2.8 + C. 70-200 f2.8 + 50mm f1.2 + C. 85 f1.8 + S. 8mm f3.5. + 2X 580EXII
              www.flashinfille.com

              Comment

              Working...
              X