Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's maken in het pikkedonker van bewegende voorwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Foto's maken in het pikkedonker van bewegende voorwerpen

    Kijk, je zal nu foto's genomen hebben met diafragma f/5.6 (gok ik) met een sluitersnelheid van 1/20s (schreef je toch?) en aan iso800.
    --> Yep klopt helemaal

    Ik vind de foto's die ik getrokken heb niet héél scherp. Maar echt bibberend zijn ze nu toch ook weer niet. Voor een amateur zoals ik, vind ik de foto's zeker niet slecht (tov enkele maanden geleden ben ik sterk verbeterd). Maar .. het kan inderdaad altijd beter. Ik heb gisteren foto's getrokken tijdens een stuntshow. Bijna géén verlichting, flits niet toegelaten en snel bewegende acrobaten. Ik heb foto's getrokken met ISO 1600, sluiterstijd 1/20 en dat lukte toch vrij aardig. Ik was zelf verbaasd over het feit dat de foto's NIET slechter zijn dan de foto's die ik vorige week met flits getrokken heb. Ik heb ook een paar foto's moeten trekken met sluiterstijd 1/6. Anders waren de foto's echt te donker/zwart. Door de optie 3x trekken achtereen, lukte het me zo, nog steeds deftige foto's te trekken.

    Ik voel dat ik alsmaar beter word. De tips hier helpen me echt wel enorm vooruit. Ik voel ook dat het niet véél beter meer kan, met de huidige lens. Wil ik echt nog mooiere en scherpe foto's trekken, dan moet ik de sluiterstijd versnellen van 1/20 --> 1/40 of nog sneller. Maar met de huidige lens, krijg je dan toch snel nét iets té zwarte foto's. 1/40 met ISO 1600 lukt denk ik nog wel (volgende keer eens testen), maar de grens zal toch dicht er tegenaan liggen. Een lichtsterkere lens kan hierbij dan helpen.

    Opmerking: Gisteren ook nog eens getest met een Coolpix S3 camera (waarde 60€). Tijdens de dag waren de foto's bijna zo goed als met mijn digitale reflex camera. Maar tijdens de nacht??? Wat ik ook probeerde, de foto's waren gewoon 99% zwart met een vage pixelbrij op de achtergrond. Maw het verschil tussen een CoolPix S3 Camera en een digitale reflex camera (als je er iets van af weet), is IMMENS. Dat is gewoon hetzelfde als bijvoorbeeld mezelf met Usain Bolt vergelijken.
    Last edited by makila; 3 september 2011, 19:42.

    Comment

    Working...
    X