Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera beschermen tegen zand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera beschermen tegen zand

die verhaaltjes hierboven doen me denken aan de Mexicaanse griep...

toen de Mexicaanse griep uitbrak, verbleef ik in mexico city. En daar zag je regelmatig mensen rondrijden met zo'n chirurgen doekje voor hun gezicht (grote paniek), helemaal alleen in een gesloten auto... Wat dachten ze? dat ze zichzelf zouden besmetten? Achteraf is ook gebleken dat je op deze manier (via de lucht), helemaal niet besmet geraakte...

soit...

ik heb er onlangs een paar woestijntochten op zitten van meerdere dagen (egypte en jordanië, op kamelen).
    De camera (D700 met 24-70mm) hing aan een blackrapid, onbeschermd, op mijn zij te bungelen...
    Daarnaast gebruikte ik ook nog een P7000 compactje om te filmen...

dat compactje kon na een halve dag vanwege de zandkorrels niet goed meer sluiten... (is intussen verholpen)
    De DSLR echter gaf geen krimp... in de bedoeïen kampen lenzen gewisseld (schutting zoeken voor de wind), nieks aan de hand...
    't lijkt mij allemaal overroepen... die camera's kunnen heus wel tegen een zandkorreltje, drupje water of een windstootje

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
      Heb ik ooit wel eens de gevolgen gezien op mijn toestel, je hebt niet enkel het zand maar uiterst fijne druppels zout water die door de wind worden gedragen (er was toen wel veel wind). Met mijn huidige reflex wil ik dat risico niet meer lopen.
      Gaan fotograferen in windsurfmekka's als fuerteventura leert je heel snel hoe je hiermee moet omgaan. Je ziet ginder geen enkele fotograaf zonder plastiek beschermhoes om zijn lens.
      Basisbescherming ... lange mouw van een t-shirt afknippen en over je lens trekken (voor een tele natuurlijk) ... beter is een mouw van een gore-tex jas ofzo ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
        beter is een mouw van een gore-tex jas ofzo ...
        Dacht ik ook, maar gore tex is enkel efficiënt als het binnenin warmer is dan erbuiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
          Gaan fotograferen in windsurfmekka's als fuerteventura leert je heel snel hoe je hiermee moet omgaan. Je ziet ginder geen enkele fotograaf zonder plastiek beschermhoes om zijn lens..
          Kan natuurlijk ook gewoon kopiëergedrag zijn of status verhogend werken: ik heb de idiootste bescherming.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Kan natuurlijk ook gewoon kopiëergedrag zijn of status verhogend werken: ik heb de idiootste bescherming.
            Kan zijn ... maar ga in je t-shirt een uurtje aan de waterlijn staan met je snuffer in de wind en hij staat stijf van aanwaaiend en opspattend zout.
            Dagelijks je filters ontdoen van een laagje vuiligheid laat eveneens vermoeden dat het niet de meest cleane omgeving is voor je materiaal.

Comment

Als echt goed beschermd wilt zijn kan je deze op ebay wel kopen
              Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Working...
              X