Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe fotografeer ik best een fontein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: hoe fotografeer ik best een fontein

    Ik vind ze niet onderbelicht, maar ben nog een beginner.
    Misschien dat meer gevorderde een andere mening hebben.

    Fotosjop kunstenaars zullen er vast een nog mooier plaatje uit kunnen halen, maar het is de maker zelf die bepaald of kleuren en licht kloppen zoals hij zij het gezien heeft, vind ik.

    Ik denk overigens dat ik hier zelf meer afstand vand e fontein had genomen omdat er bij / rondom zo'n fontein vaak een waas van kleine druppels hangt waardoor de foto al snel onscherp lijkt.
    Maar dat is ook weer mijn persoonlijke mening.

    Wat ik wel op wil merken en bij iets met water is dit vrijwel direct zichtbaar.... ook deze vijver loopt leeg.....
    De foto is scheef genomen en dit is vrij makkelijk software matig recht te zetten waardoor het beter oogt
    Want dat scheve water vind ik wel behoorlijk storend , het iets te donker of te licht in dit geval niet....
    Nikon D5000 en wat lenzen.

    Comment


    • #17
      Re: hoe fotografeer ik best een fontein

      de foto's zijn voor mij te donker, fontein staat ook niet mooi recht. Ook heb je op de voorgrond twee plantjes die in de "weg" staan. Zorg voor een betere achtergrond indien mogelijk. En zorg voor sluitertijdprioriteit en probeer eens 1sec ofzo of langer. Probeer er wat mee te spelen en niet 365 foto's met dezelfde instellingen als dat het geval is

      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment

      Working...
      X