Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio Fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Amai Jan wat een probs............hopelijk blijft het spul nu goed werken en heb je er plezier aan vanaf nu

Kan ik een keer komen kijken?

(ps: ik zeg niks )

mvg,

Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Stef
      Wat een nachtmerrie Jan
      LOL

Kan me voorstellen dat het zo overkomt Stef, maar aan de andere kant ben ik ook heel veel wijzer geworden, oa wat betreft de bedrijven die betrokken waren en dat in heel positieve zin. En geluk bij een ongeluk ben ik daardoor wel op de 300 Ws flitsers geëindigd, waarvan ik nu wel moet zeggen dat die net even wat meer te bieden hebben. Nogmaals ook ik heb wel eens inwending gevloekt, maar d'r is gewoon niets of niemand waar ik boos op kan/kon zijn. Gewoon pech en wat betreft het laatste ('s avonds weigerende instellichten) onverklaarbaar.

@Z, ge zijt van harte welkom!!!!!

groetjes,

Jan
      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Normaal enkel flits + paraplu + flits + softbox, en een reflectiescherm en dat is al. Af en toe een derde flits + de grotere softbox. De bouwlamp wordt anders nooit gebruikt.
        Samen met de Frank (Silim) probeerden we eens wat hi-key foto's te gaan maken en toen plaatsen we die bouwlamp, overigens + nog twee anderen daarbij om de achtergrond te gaan overbelichten.
        Dat moeten we toch nog eens goed gaan bekijken, want daar brachten we niet veel van terecht

Doeken heb ik zelf niet gekleurd. Maar ik heb doeken over genomen van iemand die ze wel zelf gekleurd heeft + een aantal nog ongekleurde. Hij deed dit met verf op waterbasis, en een nevelpistool. Maar dat kan net zo goed d.m.v. sponzen denk ik, gewoon deppen dus.
        Desgewenst kan je die steeds anders gaan kleuren. Ik weet alleen niet of ons wasmachine hier groot genoeg is om zo'n achtergronddoek (3 x 10 meter) te gaan wassen.... Dat zien we dan wel weer

Comment

('s avonds weigerende instellichten) onverklaarbaar.
          ben je zeker dat er overdag het zonlicht niet door scheen, en dat je de aan/uit-schakelaar nog niet had ontdekt??

Stef

Comment

ben je zeker dat er overdag het zonlicht niet door scheen, en dat je de aan/uit-schakelaar nog niet had ontdekt??

Stef

Tegen de leverancier zei "volgens heb ik echte daglicht-lampen?"! Moest het nog wel even uitleggen!

Jan
            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Ook ik heb weer geinvesteerd in een set.
              Naast de 2 Hedler daglichtlampen (1200W, gekoeld) komen er vanavond volgende zaken bij :

- 3 x Visatec Solo 400
              - 2 x reflector
              - 2 x paraplu
              - 2 x softbox

Ben eens curieus naar de resultaten die ik daar mee ga hebben.

@Sonyke : die infrarood trigger, hebben ze die op voorraad bij GSL ?

Comment

Originally posted by Tom

@Sonyke : die infrarood trigger, hebben ze die op voorraad bij GSL ?

't Zou kunnen maar ik vrees ervoor....van studiomateriaal weinig of geen voorraad daar.

Comment

hallo,

ik kom even binnenvallen,ik heb mijn weggetje in de fotografie gevonden alleen nog niet op gelopen.
                  ik wil graag aan studiofotografie doen, heb gisteren mijn eerste item gekocht een ophangsysteem voor 3 rollen met een zwart en wit papierrol.
                  nu wil ik langzaam gaan proberen, maar studioflitsers zitten er verlopig nog niet in om te kopen, ik weet dit staat onprofessioneel maar heb in de afgelopen weken een nieuwe camera, flitser, lenzen en dan nog die achtergronden (met goedkeuring) kunnen kopen dus het buideltje raakt op.
                  kunnen jullie misschien vertellen hoe ik op een creatieve en goedkope manier een studiootje in elkaar kan krijgen, wel wil ik foto's zonder schaduwen dat vind ik het belangrijkst.

zouden jullie me kunnen helpen.

Comment

Een goede belichting is natuurlijk wel heel erg belangrijk.
                    Persoonlijk had je het eigenlijk moeten omdraaien, eerst belichting en dan de achtergrond.
                    De achtergrond doeken kun je nl heel makkelijk zelf maken, en de belichting niet.

Vele beginnen gewoon met Bouwlampen, 2 stuks.
                    zoek maar eens op het forum dan vindt je hierover een uitgebreide topic, met uitleg en ervaringen.

Succes...
                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

Comment

Originally posted by gabriella
                      Een goede belichting is natuurlijk wel heel erg belangrijk.
                      Persoonlijk had je het eigenlijk moeten omdraaien, eerst belichting en dan de achtergrond.
                      De achtergrond doeken kun je nl heel makkelijk zelf maken, en de belichting niet.

Vele beginnen gewoon met Bouwlampen, 2 stuks.
                      zoek maar eens op het forum dan vindt je hierover een uitgebreide topic, met uitleg en ervaringen.

Succes...
                      hoi,
                      ik heb in de tussentijd ook een setje falcon-eyes gekocht de DE 250(een leuk prijsje voor nieuw om mee te beginnen)
                      ik moet alleen nog even wachten met oefenen, ze hadden n.l de verkeerde statieven erbij geleverd.

maar mijn geduld is zoet............

alleen even een vraagje ik heb de GOSSEN digital flash meter erbij gekocht, heeft iemand deze ook in zijn bezit want de nederlandse handleiding is een beetje te zakformaat (weinig uitleg).

Comment

Een tijdje terug heb ik een goed boek over licht bij de Slegte gekocht. Geschreven door Frances Schultz en Roger Hicks, (in het Nederlands). Verlichtingstechnieken voor de fotografie worden uit de doeken gedaan. Het is een uitgave van Cantecleer, ISBN-nr:90 213 2852 6. Naast techniek en uitrusting worden een aantal projecten beschreven, waaronder portretten.
                        Gegroet Auke
                        Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Originally posted by elsadeb
                          Een tijdje terug heb ik een goed boek over licht bij de Slegte gekocht. Geschreven door Frances Schultz en Roger Hicks, (in het Nederlands). Verlichtingstechnieken voor de fotografie worden uit de doeken gedaan. Het is een uitgave van Cantecleer, ISBN-nr:90 213 2852 6. Naast techniek en uitrusting worden een aantal projecten beschreven, waaronder portretten.
                          Je hebt héél veel chance gehad dan, want dat boek is al een hele tijd totaal uitverkocht.

Comment

Re: Studio Fotografie

Iemand nog updates op dit topic of wellicht foto's?
                            Met vriendelijke groeten,
                            Ronald
                            www.konings.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rkonings
                              Iemand nog updates op dit topic of wellicht foto's?
                              ik ben redelijk nieuw in dat soort dingen
                              heb nog maar net de basics aangekocht
                              achtergrondsupport en doek
                              en flitsset van 150 watt

fotokes vind je op deze pagina van mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
                                ik ben redelijk nieuw in dat soort dingen
                                heb nog maar net de basics aangekocht
                                achtergrondsupport en doek
                                en flitsset van 150 watt

fotokes vind je op deze pagina van mijn website
                                Volgens mij had je dan beter slechts één zwaardere studioflits met iets grotere sofbox gekocht (voor hetzelfde geld) als hoofdlicht en een reflectiescherm om de andere kant wat te verlichten. En dan had je goed op weg geweest.
                                150 WS is nu niet direct geschikt voor studiowerk, tenzij voor een pasfotoke.
                                Grotere (van hoofd tot voeten) zal je niet goed kunnen uitlichten en zet je de softbox wat verder af voor een grotere spreiding gaat je lichtopbrengst veel te laag zijn en enkel goed voor wat invullicht.
                                Ik zeg dat alleen maar ter info : 150 WS is voor mij niet het materiaal dat ik kan aanraden, beter direct wat zwaarder, desnoods maar één zwaardere (minimum 250 WS 2X , liever nog 600 WS als het maar om één gaat, 2 x 300 WS is beter) studioflits of wat langer sparen.

Comment

Working...
                                X