Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio Fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Studio Fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door FotoBen
    Daarom juist T5.
    deze worden niet onstoken door een smoorspoel of balast zoals de gewone TL lampen maar hebben een EVSA door deze electronische sturing is er geen flikkering meer.
    maar zoals ik al zei in mijn eerder post het is een ideetje
    misschien ga ik er wel eens mee experimenteren want de lichtopbrrengst is 98 lumen per watt.
    Kijk aan, weer wat geleerd . Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Comment

Re: Studio Fotografie

- wat betreft de knipperingen van de tl licht dat is geen probleem, anders kan je nooit ergens in een kantoorpand of winkels meer fotograferen

het knipperen gaat zo snel, dat je sluitertijd van de camera het niet bij kan benen, maar wat betreft de kleur keuze van het licht kan je op verschillende manieren oplossen.

- de keuze van het licht op de camera aanpassen, knopje voor tl licht, zonlicht, enz
      - sommige camera's kan je tegenwoordig zelfs de kelvin graden aangeven van de kleur waar in je wil fotograferen
      - of de foto's in raw schieten en later via de software de kleurtemp. aanpassen.

vroeger gebruikte ik voor de bouwlampen een groot stuk vel kalkpapier van de tekenkamer, en metaaltape. en stuk papier eerst boven op de bouwlamp vast plakken en dan laten bollen en dan aan de onderkant vast tapen.
      geen gewone tape nemen die smelten door de warmte.

en de licht wordt gesoft
      Last edited by hans vogelzang; 31 januari 2005, 09:08.
      politie honden trainen en glamour fotografie

Comment

Working...
      X