Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Communie

    Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
    En dan beweer je dat het niet nodig is om foto's te kunnen maken.
    Schitterend, deze gaat nog héél lang meegaan!


    G
    Ik beweer nergens dat het niet nodig is om foto's te kunnen maken ... trouwens hoeveel zijn er hier fotograaf in bijberoep ? Ik heb serieus de indruk dat er verschillende 'fotografen' hier betaalde opdrachten uitvoeren en helemaal niet als bijberoep ingeschreven zijn hoor ... in elk geval is TS hier wel in orde.

    Trouwens, jullie kennen TS allemaal persoonlijk blijkbaar, want je weet dat ze geen foto's kan maken maar toch als fotografe in bijberoep ingeschreven is ... knap hoor.

    Nu bekijk het maar, ik heb tenminste enkele nuttige tips gegeven ... on topic blijven is blijkbaar moeilijk tegenwoordig, iemand neerhalen des te gemakkelijker ...
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #17
      Re: Communie

      Alvast veel succes. Ik heb geleerd de flits manueel te gebruiken + de camera ook manueel instellen. Aan de hand van het omgevingslicht stel ik de flits manueel in op 1/1, 1/2, 1/4, 1/8, enz... Ook de camera stel ik voor deze bewegingen in op 250. Aan de hand van de curves op de camera bepaal ik dan hoeveel ik nog moet inflitsen. Dit is mijn werkwijze en werkt voor MIJ voldoende.
      Oefenen en nog eens oefenen en laat je niet ontmoedigen door andere. fotografeer vanuit je buikgevoel en het zal wel lukken.
      Onlangs zo een trouw gedaan en alle foto's tijdens de wet en de kerk zijn geflitst. Dit is niet te zien op de foto's (geen enkele schaduw)
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #18
        Re: Communie

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik beweer nergens dat het niet nodig is om foto's te kunnen maken ... trouwens hoeveel zijn er hier fotograaf in bijberoep ? Ik heb serieus de indruk dat er verschillende 'fotografen' hier betaalde opdrachten uitvoeren en helemaal niet als bijberoep ingeschreven zijn hoor ... in elk geval is TS hier wel in orde.

        Trouwens, jullie kennen TS allemaal persoonlijk blijkbaar, want je weet dat ze geen foto's kan maken maar toch als fotografe in bijberoep ingeschreven is ... knap hoor.

        Nu bekijk het maar, ik heb tenminste enkele nuttige tips gegeven ... on topic blijven is blijkbaar moeilijk tegenwoordig, iemand neerhalen des te gemakkelijker ...
        ^ Volledig mee eens

        Anja,
        Als je flitsen nog niet beheerst of geen ervaring mee hebt, zet de persoon gewoon buiten. Van zodra je een snelle sluitertijd hebt dan bevries je sowieso je beeld. Ik zeg nu maar iets, 1/500 zou volgens mij genoeg zijn om een spelend kind te bevriezen. Dat de springtouw niet scherp is maakt het net leuk. Zoek gewoon naar de juiste instelling. Je kan gewoon blijven proberen tot je een mooie foto hebt.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #19
          Re: Communie

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Als ik lees welk beroep je uitoefent ...dan schrik ik wel een beetje .
          Ben ook ff gaan kijken, dacht iets te vinden als "coordinator hoofdinspecteurs dienst belastingen afdeling fotografen in bijberoep"

          Comment


          • #20
            Re: Communie

            Mark,
            Wat bedoel je met camera instellen op "tungsten" WB? Ik meen te begrijpen een witbalansinstelling maar welke?

            Catherina
            Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

            Comment


            • #21
              Re: Communie

              Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
              Mark,
              Wat bedoel je met camera instellen op "tungsten" WB? Ik meen te begrijpen een witbalansinstelling maar welke?

              Catherina
              tungsten is de WB waar het symbool een lampje is.
              Zie al de WB symbolen hier:


              Of gebruik gewoon manueel WB. Tungsten is tussende 2500-3500 K
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #22
                Re: Communie

                ok, bedankt!
                Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                Comment

                Working...
                X