Ik krijg regelamtig het verzoek om een grote familie (8 a 10 pers) te fotograferen in mijn studio. Mijn studiorollen zijn 2.70 tot 3.30 breed en zie weinig mogelijkheden om hier iets moois van te maken. Hoe pakken anderen dit op?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
grote familie in studio
Collapse
X
-
-
Re: grote familie in studio
grotere studio huren... op een locatie fotograferen... met de flitsen of strobist materiaalsome pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Ik heb het laatste 17 man in de studio gehad waarvan drie kinderen. Ik heb de lensen verdeeld over 3.5 meter in rijen van 2 a drie. Eerst gesorteerd van groot naar klein en dan de personen gezet. Bij een aantal personen had ik geen achtergrond maar heb deze daarna bijgekloont. Een werkje van drie uur. Daarbij ook een aantal gezichten moeten veranderen want er is altijd wel iemand die niet lacht of naar een andere kant kijkt.Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door rzwart2 Bekijk berichtHeb je dat voorbeeldje ergens online staan? Ik word wat minder gelukkiog van drie uur vrijstaand maken en klonen.
Deze mensen waren heel tevreden over het resultaat. het was voor de grootmoeder van 80 jaar daarom hadden zij deze kleur gekozen
Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.
Comment
-
Kijk eens naar de site van professional Imaging. Daar komt DIPP een cursus geven over het maken van groepsportretten die via PS één voor één in het canvas worden gezet.
(PI is in maart te Nieuwegein).
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rzwart2 Bekijk berichtIk krijg regelamtig het verzoek om een grote familie (8 a 10 pers) te fotograferen in mijn studio. Mijn studiorollen zijn 2.70 tot 3.30 breed en zie weinig mogelijkheden om hier iets moois van te maken. Hoe pakken anderen dit op?
2 rijen van max 4 man kort bij elkaar.
Ver genoeg achteruit gaan staan en een telelens gebruiken (kleinere beeldhoek - minder achtergrond).
Als je een groothoek gebruikt heb je véél meer achtergrond nodigWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Comment