Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe verwijder je vingerafdrukken van een foto ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe verwijder je vingerafdrukken van een foto ?

Een banaal vraagje waar ik niet echt het antwoord op weet ...
    Hoe verwijder je vingerafdrukken van afgedrukte foto's ? Ik heb een aantal foto's met veel zwart erin en je merkt daar dadelijk vingerafdrukken op .. hoe kan je die verwijderen ? (zonder er krassen of de foto zelf te beschadigen)

nekeer goe op asemen en dan met een lensdoekje erover...as simple as that...

Stef

Comment

opnieuw laten afdrukken
      "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Vroeger gingen foto's door verschillende baden. Daarna spoelen met veel water. Zo deed ik het toch.
        Waarom probeer je de foto's niet gewoon in een bad water te leggen met een beetje (druppeltje) detergent. Daarna met een sponsje of met een propere hand voorzichtig de vingerafdrukken verwijderen. Daarna de foto drogen op een vlakke plaat of aan de wasdraad.
        Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wanneer je watervaste prints kunt maken met je fotoprinter moet het volgens mij toch lukken.
        succes
        loco

Comment

je blijft het zien hoor, maar het ligt er ook aan hoe vet je vingers zijn..
          Gouden tip.
          koop een paar stoffen handschoenen, beter voorkomen dan vlekken op de foto !!
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

Comment

ik denk inderdaad dat ik stoffe handschoentjes ga kopen ... want alhoewel mijn vingers niet zo vettig zijn (oké dik zijn ze wel maar vettig ni) en steeds voorzichtig ben heb ik toch elke keer een klein randje erop

Comment

Je kan de handschoenen kopen bij de apotheek.

Groetjes Ronny

Comment

gebruik Agfa Agepon (wetting agent).
                daarmee kun je je foto's "wassen" zonder vlekken of krassen achter te laten.

verkrijgbaar in de fotospeciaalzaak. (kost ongeveer 2.5 euro)

Comment

Je kunt ook baby doekjes gebruiken. of bril poets doekjes..
                  heb het zelf nog niet geprobeerd,maar een vriendin zei dat het werkte

Comment

Working...
                  X