Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autosalon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: autosalon

ik ga jullie tips zeker gebruiken, hartelijk bedankt!!!

ik ga mn fotos in RAW trekken, en dan toch wel eeens kijken of het me gaat lukken.

LamboCars, erg mooie tutorial!!!

dus simpel gezegd: mijn D90 gaat zn werk goed doen als ik t diafragma op iets van 5.6 zeten de iso wat opvoer? en enkele fotos achter elkaar maak.
    moet goedkomen dan
    oja, en in RAW fototrek...

probleemis dat ik geen polarisatie filter heb.

de lenzen die ik meeneem zijn de 18-105 (kitlans) en de 35mm f1.8, gaat dat lukken met deze lenzen op mn D90?
    Denk dat dan mss de 18-105 wel de beste is om te gebruiken, aangezien k f1.8 niet ga gebruiken en de 35mm dan weer niet kan zoomen???

FLits kan dus gewoon thuis blijven???

Dank jullie heren!!!
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
      probleemis dat ik geen polarisatie filter heb.
      Is niet echt een probleem hoor, ik heb al schitterende foto's gemaakt zonder polar filter ... auto's blinken nu eenmaal, dat mag wel op de foto komen zolang je de reflecties maar in het oog hebt valt het best mee.

FLits kan dus gewoon thuis blijven???
      Ik heb altijd mijn flits mee om een beetje als invul flits te gebruiken, maar als je niet 100% deze techniek onder de knie hebt kan je met de flits meer om zeep helpen dan goed maken.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Is niet echt een probleem hoor, ik heb al schitterende foto's gemaakt zonder polar filter ... auto's blinken nu eenmaal, dat mag wel op de foto komen zolang je de reflecties maar in het oog hebt valt het best mee.

Ik heb altijd mijn flits mee om een beetje als invul flits te gebruiken, maar als je niet 100% deze techniek onder de knie hebt kan je met de flits meer om zeep helpen dan goed maken.

Mark
        dus goed op de reflecties letten (proberen toch...)

tja, denk da mn flits dan weer ni krachtig genoeg is om nuttig te kunnen zijn (Metz36)
        maar hij gaat mee, zal dan daar wel zien.

dank je!

Heb je ook een idee welk objektief t beste gaat zijn? de 35mm f1.8 of de 18mm-105mm f3.5-f5.6???
        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Heb je ook een idee welk objektief t beste gaat zijn? de 35mm f1.8 of de 18mm-105mm f3.5-f5.6???
          Aan de 18-105 ga je het meest hebben, 35 mm op een crop ga je dikwijls de volledige wagen er niet op krijgen.
          Anderzijds, de 35 mm is nu ook niet een gigantische lens, meenemen dus maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
            Aan de 18-105 ga je het meest hebben, 35 mm op een crop ga je dikwijls de volledige wagen er niet op krijgen.
            Anderzijds, de 35 mm is nu ook niet een gigantische lens, meenemen dus maar.
            Dacht wel dat de 18-105 het meest op de camera zou zitten op het Salon.

de 35mm zit altijd standaard in de tas, dus die gaat zowiezo mee...

sffs eens opt gemak vertrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_88 Bekijk bericht
              Hey beste leden,

zondag ga ik naar het autosalon,
              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ga ook niet tijdens het weekend, want dan is het daar nog drukker...
              Die 2 lijken mij niet zo makkelijk te combineren...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

ben vandaag geweest, viel erg goed mee qua drukte...
                foto's voor mijn doen redelijk gelukt... (toch al veel beter dan de andere jaren, maar nog lang niet echt goed....)

Comment

In Brussel is de stroom uitgevallen dus daar had je even pech als je daar foto's ging schieten
                  The camera has the ability to capture a moment in time
                  and then preserve it frozen for ever
                  .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
                    In Brussel is de stroom uitgevallen dus daar had je even pech als je daar foto's ging schieten
                    dat was op zondag als k me ni vergis, ik ben zaterdag geweest en heb er nix van gemerkt...

Comment

Bedankt voor de tips,
                      vooral de tutorial van lambo heeft me goed geholpen, heb geen enkele foto in automatische mode getrokken alemaal op de A stand enkel goed letten op de sluitertijd inderdaad en wanneer dat te lang wordt diafragma iets meer openen of iso een beetje omhoog, zal vanavond eens enkele foto's oploaden na mijn werk. Enkel nog kijken hoe ik de raw foto's moet omzetten naar jpeg foto's.

idd was gisteren waneer het licht uitviel, dit heeft bijna een drie kwartier geduurd maar vond het toch nog een toffe sfeer zo

Comment

zat gisteren mijn foto's op pc te bekijken. Vindt ze echt allemaal goed genomen. Maar heb ze dus in RAW getrokken. Toen ik gisteren via lightroom wou importeren moet er waarschijnlijk iets misgegaan zijn. want vindt vandaag de fotos niet meer terug op mijn computer. (ben een leek in het gebruik van lightroom, heb het een keer gebruikt)
                        of dient importeren niet voor de foto van het kaartje naar de pc te zetten?
                        ook vraag ik me af hoe je je foto moet omzettennaar jpeg dan?

wie kan er me helpen?

Comment

Wout, Je kan deze vraag beter stellen in een ander topic, bij software. Anders word er teveel van dit topic geweken.

Comment

Bij Lightroom moet je een map op je computer hebben, voor het importeren (deze map nadien ook niet van naam veranderen, anders vind LR deze niet meer terug), LR werkt vanuit deze oorspronkelijke map. Indien je direct van je kaartje naar LR hebt geïmporteerd, zal LR dit bestand dus niet terugvinden.

Om de foto's om te zetten naar jpg : bestand - exporteren - bestandsinstellingen (deze op jpeg zetten)

Comment

hallo,

weet er iemand of fotograferen op het autosalon 2012 ook mag?

mvg,
                              dylan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_88 Bekijk bericht
                                zat gisteren mijn foto's op pc te bekijken. Vindt ze echt allemaal goed genomen. Maar heb ze dus in RAW getrokken. Toen ik gisteren via lightroom wou importeren moet er waarschijnlijk iets misgegaan zijn. want vindt vandaag de fotos niet meer terug op mijn computer. (ben een leek in het gebruik van lightroom, heb het een keer gebruikt)
                                of dient importeren niet voor de foto van het kaartje naar de pc te zetten?
                                ook vraag ik me af hoe je je foto moet omzettennaar jpeg dan?

wie kan er me helpen?
                                Je kan perfect een map met foto's die je verplaatst hebt terug koppelen in lightroom aan je catalogus. Maar best is de map in lightroom te verplaatsen : dan heb je die mizerie niet. In lightroom moet je die geïmporteerde foto's wel nog terugvinden, want Lightroom heeft de originelen niet nodig om ze (op mindere kwaliteit) zichtbaar te maken...

Je foto's van raw omzetten naar JPG doe je door die foto's te selecteren, en dan exporteren te kiezen.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X