Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digiscopen met de Leica en de D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digiscopen met de Leica en de D60


    op aanvraag van enkele mensen wil ik hierbij enkele foto's tonen hoe mijn D60 gekoppeld is aan de Leica-birdtelescope.

    1* Het stukje van LEICA , de adapter die er voor zorgt dat je geen enkele vignetering bezorgd aan de hoeken van de foto.


    2* aan de telescoop is er een schroefdraad voorzien om de adapter erop te schroeven. opgelet : dit is wel héél fijne schroefdraad. Als je lang wil genieten van dit item , moet je voorzichtig omspringen met dat adapterstuk. Een truck die ik gebruik is het volgenden.
    Wanneer je probeert de adapter op te schroeven, met je dat punt met een kerfje tegenover een punt op je telescoop. Zo moet je niet onnodig lang zoeken naar de inschroeving van de schroefdraad. zie rood puntje op de telescoop


    3* wanneer deze op zijn plaats zit, kun je nog altijd niet de camera plaatsen aan de adapter . Hiervoor heb je een gewone T-ring nodig die geschikt is voor jouw cameratype.


    4* de camera is gekoppeld aan de telescoop door de bajonetsluiting


    5* je kan de camera wel nog cadreren doordat op adapter een schroef is voorzien om het geheel te kunnen verdraaien.


    6* natuurlijk kan je niet de autofocus mode gebruiken. Dat moet je doen via de regelknop op je telescoop.
    Scherpstellen en afdrukken en klaar is Kees.

    7* nog een leuk voorbeeldje van gisteren die ik ook via de digiscope manier gefotografeerd heb.
    Een 3-tal Wilde Zwanen vertoeven reeds een geruime tijd in onze streek van de Vlaamse Ardennen.


    Wanneer je nog meer wil lezen over deze methode , dan kan je een verslag nalezen op http://users.pandora.be/gunther.groenez/Gunther/digiscoping.htm

    indien nog vragen, mag je deze gerust stellen.

    in jullie opdracht,
    Gunther

    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

  • #2
    Fijn dat je dit allemaal zo beschrijft. Heel hartelijk dank voor de genomen moeite.

    Welk statief gebruik je?

    De telescoop die wij hebben is een Kowa, met een 20x-60x eye piece.
    Ik moet dus op zoek naar
    - een Kowa adapter -> 93 euro kamera-express.nl
    - een T-ring voor de Nikon D100 -> ?Novoflex aansluitring voor Nikon? 69 euro novoflex.nl (niet te geloven hoeveel namen Konijnenberg heeft geregistreerd)
    - een bajonetsluiting
    tenzij ik bij mijn standpunt blijf dat er niet door een ander op stap wordt gegaan met mijn D100, want dan moet ik dus op zoek naar
    - een 2e DSLR

    arghhhhhhh

    Comment


    • #3
      Zéér goed beschreven, nu is het me duidelijk, erg bedankt !

      Comment

      Working...
      X