Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volleybal fotograferen: hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Volleybal fotograferen: hoe?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
    Mijn camera heb ik idd op +0.3 stap geplaatst, omdat die in die stand meestal betere beelden geeft. Het is slechts heel zelden dat ik dit aanpas (bvb in de sneeuw). Ik wist niet dat dit een negatieve invloed had op de sluitertijd.
    dat moet niet altijd een negatieve invloed hebben he Maar wat doet een camera als je gaat overbelichten (zoals je hier had ingesteld); hij gaat zijn sluitertijd trager zetten om meer licht op de sensor te laten komen en dus over te belichten.

    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
    Die 85 mm lens waarover je het hebt, kun je die ook ergens huren? En kun je anders eens een foto posten die met deze lens getrokken is? Kwestie van heel goed te kunnen inschatten wat deze lens doet. Ik heb op het forum wel al foto's gezien die met lichtsterke lenzen getrokken zijn, maar 'k weet niet of het dezelfde lens is...
    heb niet meteen sportfotos van de 85 1.8 bij de hand maar door het hele grote diafragma (f/1.8 = grote opening), kan je hiermee snelle sluitertijden krijgen.

    Ter vergelijking, jouw foto is gemaakt op f/4. Als je die foto zou maken op f/1.8 en met dezelfde sluitertijd, zou je naar ISO800 kunnen zakken omdat het verschil tussen f/4 en f/1.8 2,3 stops is en de 1.8 dus veel meer licht binnen laat.

    Je kan uiteraard als je op ISO3200 blijft werken, 2 stops snellere sluitertijd gebruiken om actie te bevriezen.

    Ik denk niet dat je een 85 1.8 kan huren omdat het niet zo'n exotische en echt dure lens is... Meestal zijn dit de duurdere lenzen die in verhuur zitten zoals 70-200 2.8 IS, 200 f/2, 300 2.8, 400 2.8, ...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #32
      Re: Volleybal fotograferen: hoe?

      Ik heb ondertussen alles van hierboven wat laten bezinken... Als eventuele oplossing (onder de vorm van een lichtsterkere lens) kwam ik dit tegen: Canon efs 17-55 is 2.8 usm (voor op mijn canon 550d). Ik weet dat het bereik niet fantastisch is, maar meestal zit je ook niet zo ver in het publiek tijdens een volleybalwedstrijd. Zou dit een goede lens zijn hiervoor? Ik heb er al veel over gelezen, maar ik vond nauwelijks iets over indoor sportfotografie. Alvast bedankt voor jullie reacties!
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #33
        Re: Volleybal fotograferen: hoe?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        Ik heb ondertussen alles van hierboven wat laten bezinken... Als eventuele oplossing (onder de vorm van een lichtsterkere lens) kwam ik dit tegen: Canon efs 17-55 is 2.8 usm (voor op mijn canon 550d). Ik weet dat het bereik niet fantastisch is, maar meestal zit je ook niet zo ver in het publiek tijdens een volleybalwedstrijd. Zou dit een goede lens zijn hiervoor? Ik heb er al veel over gelezen, maar ik vond nauwelijks iets over indoor sportfotografie. Alvast bedankt voor jullie reacties!
        ik denk het niet... dan beter een 50mm f1.8 lensje...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #34
          Re: Volleybal fotograferen: hoe?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik denk het niet... dan beter een 50mm f1.8 lensje...
          Met die aankoop kan je onmogelijk verkeerd doen. Altijd goed , voor 100 eur.
          Dpaul
          Last edited by DPaul; 12 februari 2011, 08:58.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #35
            Re: Volleybal fotograferen: hoe?

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Met die aankoop kan je onmogelijk verkeerd doen. Altijd goed , voor 100 eur.
            Dpaul
            OK, bedankt! Voor 100 euro kun je niet sukkelen!
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #36
              Re: Volleybal fotograferen: hoe?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
              OK, bedankt! Voor 100 euro kun je niet sukkelen!
              Ik vind dit een fantastisch lensje voor portretfotografie, maar als je deze gaat gebruiken voor (snelle) sporten, gebruik hem dan op manuele focus.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #37
                Re: Volleybal fotograferen: hoe?

                Ik ben ook op zoek naar het maken van goede foto's van volleybal! kwa lenzen ben ik momenteel beperkt tot een 50mm 1.8 en een 100mm 2.8 macro (non IS). Welke zou hierbij de beste resultaten moeten geven (hebben beide een even goede/snelle AF?).

                Heb nog maar 1 keer geprobeerd, met 100mm heb ik de indruk dat ik vaak iets te weinig in beeld heb (te dicht op veld), met de 50mm soms iets te ver van de actie. Scherpte liet echter bij beide lenzen wel wat te wensen over bij de actiefoto's. Kleur leek me bij de 50mm 1.8 wel iets beter. Ik ga denk ik morgen nog eens testen, enkel met de 50mm. Ik heb een canon 50D, dus ISO best naar 3200 optrekken om sluitertijd zo laag mogelijk te krijgen dan en op sluitertijdvoorkeur werken is beste?

                Welke witbalans gebruiken jullie in een sporthal? gewoon de AUTO

                Comment

                Working...
                X