Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in de sneeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fotograferen in de sneeuw

    Voilà. Ik heb me ook een aan een bewerking gewaagd.


    Wat vinden jullie?
    Ik wil de de originele foto hier ook nog neerzetten, maar blijkbaar overscrhijft PSE de raw gewoon, ookal heb ik die op een andere plaats opgeslaan?

    Tom

    [Mod-LesC]Foto zichtbaar gemaakt. Fout in je adres. Moet beginnen met http (OK) en eindigen op JPG (niet OK bij jou). Overschrijven kan alleen op jouw PC als je exact dezelfde naam aan toekent. Het is namelijk wel mogelijk om twee foto's met exact dezelfde naam (zou ik wel niet doen) naar je hosting site op te laden. [/Mod]
    Last edited by LesC; 28 december 2010, 13:08.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

    Comment


    • #32
      Re: Fotograferen in de sneeuw

      Oei, dan heb ik het adres niet goed gekopieerd... Sorry daarvoor.

      Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #33
        Re: Fotograferen in de sneeuw

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
        De nieuwe instellingen die ik van jo99841 kreeg eens uitgeprobeerd en het is al een stuk beter. Ik heb relief in de sneeuw en de foto's zijn scherper. Ik zal de beste (niet compositie) er eens proberen uit te halen en nog eens te posten... Alleen als ik op 100% grootte kijk, vind ik ze nog niet scherp genoeg. Dit zal waarschijnlijk aan mijn lens liggen dan zeker?

        Bedankt allemaal voor de hulp!
        Tom
        Als je naar het histogram kijkt zie je dat het mooi verdeeld is over de volle breedte.

        Dus qua belichting zit je hier al een heel stuk beter.

        Als je de foto nu nog wat kunt bijregelen/fijn tunen krijg je nog wat meer details uit de sneeuw "highlight contrast"en ook uit de hond "shadow contrast".

        Dit moet je wel doen in je rawconvertor, voordat je er een jpeg of Tiff uithaalt.

        Qua scherpte moet je van dit lensje niet te veel verwachten. Het kost "maar " €69.

        Wat je wel moet doen is na het bewerken van de foto er nog een verscherping op uitvoeren.

        Bij het converteren van Raw naar jpeg/tiff verlies je scherpte.

        Een gemakkelijk progje hiervoor is BDsizer.

        Je foto is 900 pix breedste maat, wat goed is hier op BD, maar hij is maar 88 kb. Wil je nog kwaliteit hebben om de foto te bekijken zou ik niet onder de 250 -350 kb gaan. Nu zie je al bijna "de blokjes" met het blote oog.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #34
          Re: Fotograferen in de sneeuw

          Thx Jo...
          Maar ik heb dus niet goed gewerkt in nabewerking...Want aan het contast enzo heb ik nog gesleuteld, maar niet goed dus. Ik weet nog niet genoeg over het bewerken van de foto's met contrast e.d. Ik probeer op het oog te zien hoe de foto best uitkomt en ik kwam tot dit resultaat... Het lensje kost inderdaad niet zoveel en zal ook niet erg goed zijn. Maar mijn
          70-300 f4-5.6 IS USM is onderweg, dus dat zou moeten verbeteren
          Ik heb de foto gesized met Irfanview en maar op 80% capaciteit opgeslaan daarmee dat hij maar 88kb is... Volgende keer dus op 100% laten staan, dan zijn de files groter.
          Bedankt wederom.

          Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

          Comment


          • #35
            Re: Fotograferen in de sneeuw

            Dit is de foto hoe hij origineel getrokken is. Alleen een beetje gecropt en op 900px gezet. Ik heb het percentage op 95% gezet en nu zit ik aan 188KB. Aan deze foto is dus niks bewerkt qua kleuren/contrats/...


            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

            Comment

            Working...
            X