Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recepties en dergelijke...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Recepties en dergelijke...

Als je ISO op 200 zet binnen waar het slecht verlicht is, dan gaat je sluiter zeker in de seconden zitten in AV mode (afh van je diafragma) en dat is ook niet de bedoeling.
    Gewoon M gebruiken en flitscompensatie aanpassen zoals hierboven al werd gezegd.
    Hoge ISO is binnen (savonds) onvermijdelijk. Als je minder ruis wilt, zal je een beter toestel moeten kopen. Als je je ISO te laag zet (ook afh van diafragma), vrees ik dat je flitser niet sterk genoeg zal zijn om te bouncen.

Comment

Re: Recepties en dergelijke...

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      Als je ISO op 200 zet binnen waar het slecht verlicht is, dan gaat je sluiter zeker in de seconden zitten in AV mode (afh van je diafragma) en dat is ook niet de bedoeling.
      Gewoon M gebruiken en flitscompensatie aanpassen zoals hierboven al werd gezegd.
      Hoge ISO is binnen (savonds) onvermijdelijk. Als je minder ruis wilt, zal je een beter toestel moeten kopen. Als je je ISO te laag zet (ook afh van diafragma), vrees ik dat je flitser niet sterk genoeg zal zijn om te bouncen.
      Niet de TS in verwarring brengen.
      Als je camera op diafragma voorkeuze staat en je zet de flitser aan dan zal hij automatisch de flitssynchronisatie tijd instellen. bij mijn Nikon 1/60 sec, zal bij Canon ook wel zoiets zijn.
      ALs je dan een vrij klein diafragma gebruikt (hoog getal) dan zal je flitsafstand, zeker met omnibounce, kleiner worden. Bij F5.6 en iso 100 moet je toch altijd nog 5 of 6 meter halen.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Working...
      X