Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

    Ik vind het een supertip, zo simpel en zo effectief, bedankt !

    Comment


    • #32
      Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

      Héél knap!!

      Bedankt voor deze schitterende uitleg!
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #33
        Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

        Prachtig is dit gewoon

        Ikzelf heb geen tuin maar een koer en dit is de ideale oplossing voor mensen zonder tuin en tuinvogels en andere dingen willen fotograferen

        Mvg,

        Peter

        Comment


        • #34
          Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

          Als ik nu die foto bekijk met die vogel vraag ik me wel af hoe dit dan gedaan is met dat a4 velletje ?

          Zo kijkend denk ik....die staat er óf wel heel dicht op ??? óf is veel groter dan een a4 en op gedegen afstand gezet om de vogels niet bang te maken ?
          Nikon D5000 en wat lenzen.

          Comment


          • #35
            Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
            Als ik nu die foto bekijk met die vogel vraag ik me wel af hoe dit dan gedaan is met dat a4 velletje ?

            Zo kijkend denk ik....die staat er óf wel heel dicht op ??? óf is veel groter dan een a4 en op gedegen afstand gezet om de vogels niet bang te maken ?
            De vogel zat op een 15 tal cm van de achtergrond(één A4). Dit is een stronk met wat voer erop waardoor ik makkelijk kon bepalen waar ik de achtergrond juist moest plaatsen.De vogels storen hun helemaal niet aan die papieren achtergrond....er zijn er zelfs die op de rand van het fotopapier gaan zitten als tussenstop naar het voer. Je kunt ook meerdere dezelfde A4 prints gebruiken en deze aan elkaar maken om een groter oppervlak te bekomen. Omdat de achtergrond buiten focus zit ga je ook geen lijnen zien waar de aparte A4tjes overlappen. Indien je een struisvogel op die manier wil gaan fotograferen wordt het natuurlijk wel wat moeilijker
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #36
              Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

              Oke, dan heb ik hier dus een probleem die op die lokatie blijkbaar niet speelt.
              Als ik hier iets vreemds / nieuws plaats bij de voerplank dan gaat het heeeel lang duren voor die vogeltjes weer komen.
              Met lang bedoel ik dan echt uren of zie ik de hele dag de vogeltjes niet weer terug...
              We hebben hier gemene katten in carnavals-pakken denk ik waardoor de vogeltjes een stuk wantrouwiger zijn
              Nikon D5000 en wat lenzen.

              Comment


              • #37
                Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                Oke, dan heb ik hier dus een probleem die op die lokatie blijkbaar niet speelt.
                Als ik hier iets vreemds / nieuws plaats bij de voerplank dan gaat het heeeel lang duren voor die vogeltjes weer komen.
                Met lang bedoel ik dan echt uren of zie ik de hele dag de vogeltjes niet weer terug...
                We hebben hier gemene katten in carnavals-pakken denk ik waardoor de vogeltjes een stuk wantrouwiger zijn
                Indien je je probleem om vogels aan de voerplaats te krijgen eens voor legt aan diegenen die echt met vogelfotografie dan zal je snel begrijpen dat een paar uren of een ganse dag wachten betrekkelijk weinig tijd is. Op sommige soorten kan je weken wachten zelfs al gebruik je geen nieuwe achtergrond of verander je niets aan de omgeving. Hoelang je moet wachten...dat hangt helemaal af van het soort vogel. Een mees kan je na een paar weken al uit de hand voeren indien je er wat mee bezig bent......een specht, een vlaamse gaai en een kraai ga je zo nooit zo ver krijgen. Voor de katten moet je er vooral op toezien dat je voederplaats gewoon hoog genoeg van de grond is en dat ze er niet makkelijk op kunnen springen.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #38
                  Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

                  Heel goede tip en prachtig uitgelegd. Daarvoor zijn we hier, nietwaar, om elkaar te helpen en dit is zo'n pracht voorbeeld.

                  Bedankt en groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Mooie zachte achtergrond voor natuurfotografie

                    Prachtig draadje dat je hier gestart bent. Zowel de pro als contra's gelezen.
                    En inderdaad, je mag wel een beetje helpen ( zoals je zegt met je achtergronden ) maar zeker geen vernielingen aanbrengen.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment

                    Working...
                    X