Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

binnensport zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • binnensport zonder flits

    Sinds kort een nieuwe cam, dus maar eens wat experimentjes mee gedaan.

    Enkele voorbeelden zijn te vinden op:


    Nu vind ik zelf daar niet 1 geslaagde foto tussen zitten. Krijg de sluitertijd net niet hoog genoeg omdat de 10D dan begint te mekkeren dat diafragma niet fijn staat. Ook op 800 iso geen succes, bij 1600 krijg je teveel ruis met kleurcorrectie. Heb zowel witbalans op bewolkt als tl verlichting gezet. Als iemand tips heeft voor binnen fotografie met weinig licht en snelle bewegingen, dan hoor ik dat graag.

    Last edited by Triker; 16 februari 2006, 00:14.
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

  • #2
    met welke lens (en vooral) met welke maximale diafragma opening kan die lens werken ?

    Comment


    • #3
      In zulke gevallen voldoet een 70-200/2.8L IS uitstekend. Lichtsterk, beeldstabilisatie.
      Nadeel is de prijs
      Groetjes, Blord

      Canon 7D en wat lenzen.

      Comment


      • #4
        Hahaha, lol. Kom ik morgen op terug, ga nu eerst effe maffen
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Sinds kort een nieuwe cam
          misschien ik hier even de boor mis, maar wat is die nieuwe cam??
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Die heeft een Canon 10D. Dat staat in zijn first post
            Groetjes, Blord

            Canon 7D en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              Triker, beste beste kerel
              ik denk gewoon dat al je instellingen goed zijn ,maar dat je niet je toestel stil kan houden met al die vrouwelijke schoonheden
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • #8
                NoName heeft gelijk.

                probeer eerst een mannen vollybal
                Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Triker
                  Krijg de sluitertijd net niet hoog genoeg omdat de 10D dan begint te mekkeren dat diafragma niet fijn staat. Ook op 800 iso geen succes, bij 1600 krijg je teveel ruis met kleurcorrectie. Heb zowel witbalans op bewolkt als tl verlichting gezet. Als iemand tips heeft voor binnen fotografie met weingig ligt en snelle bewegingen, dan hoor ik dat graag.
                  Een lichtsterke lens, die wijd open tamelijk scherp is, is hier bijna een must. Om je resultaten te verbeteren, zou je bijvoorbeeld toch ISO1600 kunnen gebruiken, maar dan in RAW. Op die manier worden kleine belichtingsfoutjes niet meteeen afgestraft met ruis. (Mijn ervaring is dat je probleemloos een kleine halve stop kan ophalen zonder echt grote ruisproblemen te veroorzaken.) Alternatief kan je ook op ISO800 met wat onderbelichting gaan fotograferen. Als je achteraf de RAW bewerkt, moet je wat meer donkere delen ophalen, maar je hebt ook iets meer speling in vergelijking met ISO1600. Het interessantst aan RAW is dat je met een goeie converter (Capture One bijvoorbeeld) alle beelden in één keer (ongeveer) kan goedzetten qua witbalans.

                  En als je RAW schiet, vergeet dan niet van de embedded JPEG op de laagst mogelijke kwaliteit te zetten. Die heb je namelijk niet nodig als je de RAW data bewerkt, dus dat is alleen maar verloren ruimte op je CF kaartje. (Trouwens, ik had graag de optie gezien om RAW te schieten zonder embedded JPEG, maar helaas...)
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb even enkele foto's bekeken in het album, en ik vind ze niet slecht, hoor. Die armen en ballen bewegen nu eenmaal vrij snel, dus ik vrees dat je die sowieso niet bevroren krijgt zonder flits. Trouwens, de flits op zich - zelfs al is het een stevige fill flash - helpt al een heel stuk om de beweging te bevriezen.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Blord,

                      ik denk niet dar die IS veel gaat helpen in dit geval.
                      IS is ideaal bij statische foto's niet bij snel bewegende voorwerpen.
                      De 70-200L 2.8 is natuurlijk uitstekend alhoewel ik graag eens de 400L 2.8 zou proberen

                      Jo(han)
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment


                      • #12
                        sporthal en fotografie vind ik tot nu toe de moeilijkste combinatie .. maar tot nu toe was het met een E10 .. dus op iso 80 om relatief weinig ruis te hebben .. maar de E10 heeft en heel lichtsterk objectief (2,0)

                        Ik heb ondertussen geleerd dat een heel krachtige flits in combinatie met een omniouncer enig soulaas kan brengen. op een DSLR met verwisselbare lens zal je toch een lichtsterk objectief in de trand van de 70-200 f2,8 moeten kopen als je dit soort foto's veel maakt. IS/VR zal niet helpen, angezien niet je camerabeweging voor bewegingsonscherpte zorgt, maar je onderwerp zelf beweegt. een Goede IS/VR zou wel helpen om een mooie pan te maken (hoop ik)

                        Comment


                        • #13
                          De opnamen zijn allen verschillend gemaakt, met iso 800 & 1600. Met de Sigma 50-500 en de Canon 28-135. Sluitertijd en automatische standen... was gewoon even een test om snel de camera onder de knie te krijgen.

                          Maar zowieso bedankt voor de tips betrefende objectieven 70-200L 2.8 en de 400L 2.8. Zal eens kijken of ik die ooit eens kan regelen via iemand om te proberen. Momenteel deze decembermaand liggen bijna alle zaalsporten stil, dus in 2004 ga ik er weer mee aan de slag.
                          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Triker
                            De opnamen zijn allen verschillend gemaakt, met iso 800 & 1600. Met de Sigma 50-500 en de Canon 28-135. Sluitertijd en automatische standen... was gewoon even een test om snel de camera onder de knie te krijgen.

                            Maar zowieso bedankt voor de tips betrefende objectieven 70-200L 2.8 en de 400L 2.8. Zal eens kijken of ik die ooit eens kan regelen via iemand om te proberen. Momenteel deze decembermaand liggen bijna alle zaalsporten stil, dus in 2004 ga ik er weer mee aan de slag.
                            je kunt bij konijnenberg ook lenzen huren bv de 70-200/2,8 L 30 euri per dag
                            "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                            Comment


                            • #15
                              Kijk wel een keer de fotografe hier in de winkel lief aan
                              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                              Comment

                              Working...
                              X