Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model Of The Year

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Model Of The Year

Ik schrijf niet zo vaak maar lees des te meer hier (gelukkig maar misschien want ik kan niet kort schrijven)
    Maar als beginner ben ik soms echt een beetje verbaasd over de gemaakte opmerkingen op dit forum.
    Dit zal hoofdzakelijk komen door mijn gebrek aan kennis en daardoor een andere denkwijze ?

Ik (vind mezelf me ook een beginner) verwacht hier dus eigenlijk geen "tip" aan een beginner als laat de camera maar thuis ,of op de hotelkamer ?
    Voor er weer zo'n kans komt kan misschien erg lang duren, ik heb niet dagelijks topmodellen om me heen lopen dus zou mijn camera zeker niet thuis laten maar toch juist flink oefenen als ik die kans kreeg ?

Ik zie voor mij ook onverwachte opmerkingen over lenzen die enorm lichtgevoelig moeten wezen ?
    Noodzakelijk voor hier in Olland/Belgie misschien ... denk IK dan ....maar als ze daar in Turkije nou ergens géén gebrek aan hebben dan is dat toch aan licht ? met al die zon ?
    Ik ben er geweest deze zomer en heb er met mijn (dezelfde) kitlens zeker geen "te weinig licht " problemen gehad (wel andere).

Kijken naar wat de profs doen en vragen stellen is uiteraard leerzaam, vind ik als beginner ook , maar zelf fotograferen is toch ook leerzaam ?
    Neem dus die camera zeker mee én kijk én vraag , maar probeer óók na te doen wat je ziet en hoort aan uitleg ... dat lijkt me nóg veel leerzamer .... denk IK dan ...

IK kan tenminste echt weinig leren als ik zelf niet ook fotografeer en zo mijn gemaakte fouten tegen kom.
    Ik moet dingen doen...eindeloos doen....én fouten maken....dán leer ik...
    Dat ik geen fouten meer ga maken omdat ik alleen maar naar een top fotograaf 'gekeken" heb lijkt me erg sterk.
    Ik weet nu bijvoorbeeld dat ik een volgende keer toch eens wat filters mee ga nemen, juist omdat ik daar mijn camera gebruikt heb (gezien de eeuwige mist daar op zee).

Misschien omdat het fotograferen voor velen hier al een behoorlijk automatisme is dat mijn denkwijze hierover als beginner misschien vreemd over komt of is ?
    Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
      Ik (vind mezelf me ook een beginner) verwacht hier dus eigenlijk geen "tip" aan een beginner als laat de camera maar thuis ,of op de hotelkamer ?
      Voor er weer zo'n kans komt kan misschien erg lang duren, ik heb niet dagelijks topmodellen om me heen lopen dus zou mijn camera zeker niet thuis laten maar toch juist flink oefenen als ik die kans kreeg ?

Kijken naar wat de profs doen en vragen stellen is uiteraard leerzaam, vind ik als beginner ook , maar zelf fotograferen is toch ook leerzaam ?
      Neem dus die camera zeker mee én kijk én vraag , maar probeer óók na te doen wat je ziet en hoort aan uitleg ... dat lijkt me nóg veel leerzamer .... denk IK dan ...

IK kan tenminste echt weinig leren als ik zelf niet ook fotografeer en zo mijn gemaakte fouten tegen kom.
      Dat ik geen fouten meer ga maken omdat ik alleen maar naar een top fotograaf 'gekeken" heb lijkt me erg sterk.
      ik denk dat je je vergist...
      het is een unieke kans om net iets te leren van een goede fotograaf...
      van topmodellen leer je niets... die doen alles zelf, daar kan eender wie foto's van maken... je leert veel meer van een beginnend model, want die moet jij sturen...
      als beginner, kan je geen topmodel sturen... je kan wel heel veel leren door te kijken en te horen hoe een goede fotograaf die modellen stuurt...

als je zelf op je foto's geconcentreerd bent, ga je enkel snap shots afleveren en mis je vermoedelijk de finesses... waar je nu juist op dit ogenblik toegang tot hebt... en later misschien nooit meer...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht

Ik zie voor mij ook onverwachte opmerkingen over lenzen die enorm lichtgevoelig moeten wezen ?
        Noodzakelijk voor hier in Olland/Belgie misschien ... denk IK dan ....maar als ze daar in Turkije nou ergens géén gebrek aan hebben dan is dat toch aan licht ? met al die zon ?
        Ik ben er geweest deze zomer en heb er met mijn (dezelfde) kitlens zeker geen "te weinig licht " problemen gehad (wel andere).

Ik weet nu bijvoorbeeld dat ik een volgende keer toch eens wat filters mee ga nemen, juist omdat ik daar mijn camera gebruikt heb (gezien de eeuwige mist daar op zee).

Misschien omdat het fotograferen voor velen hier al een behoorlijk automatisme is dat mijn denkwijze hierover als beginner misschien vreemd over komt of is ?
        Hij kan veel meer leren (als de pro het wil toestaan natuurlijk) van te kijken en te zien hoe hij met de meisjes omgaat en hoe hij werkt dan van zelf wat foto's te nemen zonder te weten waarom. Als je dat nog niet weet maakt het niet uit of daar nu een pro of amateur model staat. Dan ben je uw toestel aan het leren kennen.

Dit zijn trouwens meisjes die meedoen aan een miss verkiezing en dus zeker nog geen pro fotomodellen.

Lenzen met een groot diafragma zorgen ook niet enkel voor meer licht, maar ook voor mooiere dof. De voorgestelde lens is ook een stuk scherper dan de lenzen die de topic starter momenteel heeft. Ben je ook zeker dat ze altijd buiten gaan shooten? Want daar is misschien wel licht genoeg maar binnen?

Natuurlijk moet je zelf oefenen, maar dat kan je ook nadien thuis of misschien ginder in beperkte mate.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Neem je camera mee voor het geval dat, maar let er op dat je er vooral bent om te leren. Kijk dus goed je ogen uit. Indien je misschien de kans krijgt dat de fotograaf je dingen uitlegt en je 'mee kunt werken', kan het altijd handig zijn om je eigen camera mee te hebben.

Als je je camera helemaal niet meeneemt, weet je ook zeker dat je indien je op de een of andere manier de mogelijkheid krijgt, je deze niet kunt aangrijpen omdat je geen camera bijhebt.
          Observeer dus goed wat er gebeurt, ga niet zelf zitten klooien met je camera, maar neem 'm wel mee voor het geval je iets dat je oppikt van de fotograaf direct wilt uitproberen (en als het niet lukt de fotograaf ook daar ter plekke om tips kunt vragen wat je verkeerd doet).
          Heb je geen camera mee, dan heb je ook geen mogelijkheid, heb je 'm wel mee, dan heb je wel de mogelijkheid, maar moet je niets.

Zou dus voor de middenweg kiezen van de reacties hier.
          WillemClassensDesign: Mijn website
          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
          Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Bedankt allemaal,

Vind het nu al serieus leerzaam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
              Neem je camera mee voor het geval dat, maar let er op dat je er vooral bent om te leren. Kijk dus goed je ogen uit. Indien je misschien de kans krijgt dat de fotograaf je dingen uitlegt en je 'mee kunt werken', kan het altijd handig zijn om je eigen camera mee te hebben.

Als je je camera helemaal niet meeneemt, weet je ook zeker dat je indien je op de een of andere manier de mogelijkheid krijgt, je deze niet kunt aangrijpen omdat je geen camera bijhebt.
              Observeer dus goed wat er gebeurt, ga niet zelf zitten klooien met je camera, maar neem 'm wel mee voor het geval je iets dat je oppikt van de fotograaf direct wilt uitproberen (en als het niet lukt de fotograaf ook daar ter plekke om tips kunt vragen wat je verkeerd doet).
              Heb je geen camera mee, dan heb je ook geen mogelijkheid, heb je 'm wel mee, dan heb je wel de mogelijkheid, maar moet je niets.

Zou dus voor de middenweg kiezen van de reacties hier.
              'k Denk niet dat een fotograaf veel tijd heeft om iemand raad te geven tijdens een prof.shoot.
              Ten eerste moet je al goed weten waar je mee bezig bent,vooralleer je met zo iemand op pad kan.Je moet op z'n minst elkaar een beetje kennen,hij moet weten wat je kennis van fotografie is. 't Is allemaal niet zo simpel.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Hij kan veel meer leren (als de pro het wil toestaan natuurlijk) van te kijken en te zien hoe hij met de meisjes omgaat en hoe hij werkt dan van zelf wat foto's te nemen zonder te weten waarom. Als je dat nog niet weet maakt het niet uit of daar nu een pro of amateur model staat. Dan ben je uw toestel aan het leren kennen.
                Ik lees nu nogmaals even de tekst terug van de topic-starter Lorre :

Ik ben reeds enkele maanden bezig met fotografie, dus nog niet zo heel veel ervaring.

Wie heeft er enkele tips inzake : camera-instellingen, pose's, lichtinval, enz ???

camera = Nikon D5000 + 15-55 VR kitlens maar ik ga ook nog een geleende 55-200 VR meepakken

Grtz

Lorre

en ik denk dan na over de laatste zin in bovenstaande tekst....
                Dan ben je uw toestel aan het leren kennen.
                Ik dénk dan dus als ik dit achter elkaar lees.... dat dat nu precies een groot onderdeel is wat hier gevraagd wordt.... ik baseer dat vooral door het woord / de vraag naar camera-instellingen ???

Daarnaast snap ik nu door deze tekst en die van d_oracle ook de verschillende opmerkingen over de vragen stellen aan de top-foto-graaf en het kijken en luisteren daarnaar wat beter denk ik ....vanwege het aansturen van de modellen lijkt me dat inderdaad ook wel leerzaam.
                Maar dat ding thuis laten en dus niet fotograferen zou IK dus echt niet doen.
                Want dan ben ik geen fouten aan het maken en leer ik dus niet veel .... maar das mijn manier van leren
                Toch alleen bedankt voor de uitleg, want ook daar zeker weer van geleerd ....
                Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Alles zal afhangen van hoe open die pro-fotograaf is, en hoeveel tijd er is.
                  Denk niet dat die pro met een 50mm gaat rondlopen, dus als jij dat wel gaat doen ga je altijd in die
                  mens zijn weg staan.

Foto-technisch kan je dingen vragen aan die pro, nogmaals, als hij het toelaat.
                  Maar verder kan ik je maar 1 raad geven.

Als je het kan? ... Doe vooral je eigen ding! en ga geen anderen immiteren.
                  Al van in het begin kan en mag je je eigen stijl wat proberen ontdekken. Je MOET bijna
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                    Alles zal afhangen van hoe open die pro-fotograaf is, en hoeveel tijd er is.
                    Denk niet dat die pro met een 50mm gaat rondlopen, dus als jij dat wel gaat doen ga je altijd in die
                    mens zijn weg staan.

Foto-technisch kan je dingen vragen aan die pro, nogmaals, als hij het toelaat.
                    Maar verder kan ik je maar 1 raad geven.

Als je het kan? ... Doe vooral je eigen ding! en ga geen anderen immiteren.
                    Al van in het begin kan en mag je je eigen stijl wat proberen ontdekken. Je MOET bijna
                    Helemaal mee akkoord.
                    Alles zal afhangen van de pro en hoeveel die je wil leren. Staat die daarvoor open, probeer hem dan een half uurtje voor de modellen op de locatie te krijgen. Vraag hem wat hij van plan is en hoe hij het wil bereiken.

Natuurlijk moet je je eigen stijl ontwikkelen, maar ik denk dat de topic starter nog een beetje de basis moet leren en dat is toch heel belangrijk.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                    X