Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf een fotowebsite bouwen...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelf een fotowebsite bouwen...?

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    gewoon een vraagje,
    heb je al eens gekenen naar de mogelijkheden van iphoto en iweb?
    progjes die gratis op je mac zitten.
    Je werkt met lightroom, die mogelijkheden al eens nagekeken.
    Goeie tip...
    alleen is het moeilijk om exact uit te vissen wat er allemaal kan met iPhoto, maar de mogelijkheden lijken mij nogal beperkt en ook iWeb staat nog in zijn kinderschoenen en biedt toch te weinig mogelijkheden... tenzij je echt zeer grondig dit programma en zijn taal leert ontdekken en beheersen...
    Ik zoek een eenvoudig en praktisch programma dat "gemakkelijk" kan opgestart worden (een website in eenvod maar toch met stijl) en dat zonder veel problemen kan opgevolgd en waarbij de data actueel worden gehouden op een eenvoudige manier, dus zonder veel technische computertaal als html enz...
    Bedankt voor uw reactie
    Groet Lamp
    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
      Volledig mee eens maar ook voor geavanceerde html, css truukjes kan je je weg vinden in Radpidweaver.
      Ze bieden op hun forum uitgebreide support, ook in het Nederlands.

De BelgiumdigitalLive website is eveneens een Rapidweaver produkt.
      Lijkt mij een interessant product... maar kan je als beginner hiermee aan de slag (beginner zonder enige kennis van html...)?
      bedankt voor uw reactie
      Groet
      Lamp
      Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Ik heb gekozen voor eenvoudige html omdat ik op de eerste plaats wil staan in de Google-zoekresultaten.
        Voorbeeld: reisalbum, stekelstaartleguaan, ...
        Zoekmachines vinden andere toeters en bellen niet leuk.
        De fotos kan je opladen met filazila, en ze op je pagina vermelden tussen image-tags. Echt bouwen is dat niet
        Van Scarlet kreeg ik 100 giga gratis.

Comment

Zoekmachines zoals google vinden veel leuk; zolang het maar ordelijk is. Correcte html code is belangrijk. Bij uw eenvoudige website is dit al niet het geval
          Mijn website | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
            Zoekmachines zoals google vinden veel leuk; zolang het maar ordelijk is. Correcte html code is belangrijk. Bij uw eenvoudige website is dit al niet het geval
            http://validator.w3.org/check?uri=ht...Inline&group=0
            Mijn codes zijn vrij ter beschikking, maar je moet ze inderdaad zelf door de Validator halen om optimaal door jouw browsers te worden weergegeven.
            Ik denk ondertussen dat voldoende is aangetoond dat zelfs een ontbrekende alt-tag Google niets uitmaakt. Hoger dan de eerste plaats kan die pagina namelijk niet staan.
            Trouwens gebruikt Google twee foto's op die pagina aan de hand van een alt-tag. Ik heb daarvoor geen toestemming gegeven.
            Last edited by Poza; 5 oktober 2010, 22:07.

Comment

Als je geen toestemming aan google wilt geven moet je robots.txt aanpassen. De alt-tag heeft trouwens een bepaald nut, en niet enkel voor zoekmachines.

Bovendien:google.be search op stekelstaartleguaan kom je pas op de derde plaats; bovendien is dit geen veelgebruikt keyword en kan dus niet echt als goede referentie gebruikt worden.
              Mijn website | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
                Als je geen toestemming aan google wilt geven moet je robots.txt aanpassen. De alt-tag heeft trouwens een bepaald nut, en niet enkel voor zoekmachines.

Bovendien:google.be search op stekelstaartleguaan kom je pas op de derde plaats; bovendien is dit geen veelgebruikt keyword en kan dus niet echt als goede referentie gebruikt worden.
                Toegegeven, stekelstaartleguanen zijn bijna zo zeldzaam als de zogenaamde fouten op mijn site. Acht fouten is zeer weinig. En had je niet zelf een courant zoekwoord kunnen vinden, dan zal ik er de de miljoen en eenste foto van maken.
                Ik weet ook niet hoe ik kan verhinderen dat Google mijn foto's pikt. Ben niet van plan hun voor de rechtbank te dagen, zoals een paar kranten dat moesten doen. Dieven moeten gewoon met hun fikken van mijn spullen afblijven, zonder dat ik daar robotteksten over moet schrijven.

Comment

Ook een prog. van de mozilla groep (free zoals openoffice) is kompozer. Zeer gebruiksvriendelijk zoals alles visueel plaatsen tot de ingewikkelste html code kunt ge gebruiken. Zowel voor win als mac.

Albert
                  Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Ik gebruik Jalbum vandaag. Met dat programma (gratis) kan je een folder met foto's omzetten naar een HTML foto album. Er zijn verschillende layouts/skins ter beschikking. En als je zelf wilt dan kan je die ook nog aanpassen. De genereerde HTML+... files plaats je dan op je website.

Onlangs ook eens ge-experimenteerd met de Gallery van MobileMe. Tja dat is weer typische Apple hé. Gebruiksvriendelijkheid overstijgt met glans alle genoemde alternatieven hier.
                    Of een foto wel of niet op je Gallery komt is een kwestie van 1,2 klikken in iPhoto of Aperture, meer is het niet. De Gallery is afgelikt en biedt veel mogelijkheden voor de bezoekers. Maar...
                    Naar Apple traditie kost het dus wel iets (79 Euro per jaar, je kan wel ook andere dingen met MobileMe doen). En de gallery is zoals Apple ze heeft gemaakt, ze is mooi en functioneel en werkt. Maar als je geen zwarte achtergrond wilt, dan kan je die niet aanpassen...
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

kijk mss ook effe bij winx.com (als ik me niet vergis)
                      gratis, en vlotjes site te bouwen. (onze fotoclub heeft er zo een)
                      klik

of't iets is voor u das aan u.

zelf: dreamweaver, easy, niet al te veel werk aan, maar em echt finetunen kan ik ook niet!
                      moet ikecht effe werk van maken. (zou beter zijn denk ik)
                      nikon stuff

Comment

Ik zou ook kiezen om te werken met een CMS (Wordpress, Joomla, Drupal). Wordpress is waarschijnlijk het meest gebruiksvriendelijk voor een webdesign leek, en voldoet zeker aan de verwachtingen van de gemiddelde fotograaf (het belangrijkste is het portfolio, en verder nog een paar stukjes met info en contact,...)
                        Voor webhosting gebruik ik One.com en ben hier heel tevreden over. Voor zo'n 30€ per jaar heb ik 3GB ruimte, geen traffic limiet en een .be adres.
                        Qua uptime zeker geen klachten over One.com

groeten,
                        Nicolas
                        http://www.nicolasdecorte.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Waldorf27 Bekijk bericht
                          zeker geen klachten over One.com

groeten,
                          Nicolas
                          ik wel. Verhuisd en factuur kwam op oud adres. IPV een mailtje te sturen onmiddellijk een incassobureau aan mijn been. Nooit nog one.com voor mij, ge vergeet een kleine administratieve regeling en ineens ben je een wanbetaler en een schurk.

er zijn ook mooie open source programma's voor webdesign. Kompozer, Bluefish, Eclipse. Allemaal gratis en voor niet en zeer uitgebreid. Misschien te uitgebreid voor de occassionele websitebouwer. Kompozer is misschien nog de eenvoudigste.
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ook one.com maakt fouten natuurlijk he...

Ik ben met 3 domeinen een blije klant van one.com, facturen ontvang ik op de mail, dus gaat ook altijd goed.
                            Heb maar één domein bij one.com weggehaald, maar dat is omdat one.com de traffic van drukbezochte sites niet aankan (servers te vol)

Voor een leek in het bouwen van sites...

neem een abo bij one.com met je eigen domeinnaam.

Upload de files voor wordpress...installeer deze en je kunt al klikkende je site tweaken. Of je dan op een Mac of een Windows machine werkt maakt niet uit, het is de server waar het het op draait.

Zelf maken zou ik als leek absoluut niet aan beginnen. Gaat je enkel maar teleurstellen.
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

one.com is alvast een zeer goede hosting wat prijs/kwaliteit betreft !

Wat een website betreft hangt het ervan af wat je wil bereiken.
                              Je kan zelf aan de slag gaan en er één in elkaar boxen met weet ik welke html tool.
                              Maar dit gaat zelden professioneel overkomen, en ik betwijfel of je de sites waar je "constructief jaloers" op bent gaat evenaren op deze manier.
                              (Gebaseerd op het feit dat je jezelf beginner noemt )
                              Als dit ook niet jouw betrachting is, is er uiteraard geen probleem, en kan je er best fun mee hebben, en er lekker creatief mee bezig zijn.

Als het echter wel de bedoeling is om er met uw site uit te springen, raad ik u aan om het toch iets verder te zoeken, en uit te kijken naar de mogelijkheden van flash.
                              En dit hoeft niet duur te zijn. Er zijn veel betaalbare templates te vinden op het net.
                              bv: http://www.templatemonster.com/categ...t-photography/

Nadeel is wel dat dit meestal Flash software vereist om dit te personaliseren.
                              Maar een vriend of kennis met beperkte flash ervaring kan dat zo voor je fixen.

Zo heb je voor rond de 100 euro een gave site waar iedereen jaloers op is.

Nog een voordeel is dat flash uw foto's afschermt van het "afbeelding opslaan als" syndroom.
                              Canon EOS 400D - Sigma 17-50mm f/2.8 OS - Sigma 50mm f/2.8 Macro - Sigma 150mm f/2.8 Macro - Speedlite 430EX II
                              Flickr

Comment

Iemand ervaring met http://coppermine-gallery.net/ ?
                                Lijkt me een CMS waar je snel een photosite kan mee opzetten, maar je moet wel eerst geinstalleerd krijgen
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                                X