Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe draad van gloeilamp fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

    Zou het niet kunnen gaan met 2 circulair polarisatie filters (of de glazen van een goede zonnebril) naar elkaar toe en zo te verdraaien dat het donkerste veld word verkregen?
    (Dit heb ik bij de laatste zonsverduistering gedaan en werkte prima.)

    Het is wel zo dat dan alles buiten de gloeidraad zwart is, maar dat is mogelijk op te lossen door foto's te maken met en zonder filter en deze daarna samen te voegen.

    Comment


    • #17
      Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

      Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
      Het is wel zo dat dan alles buiten de gloeidraad zwart is, maar dat is mogelijk op te lossen door foto's te maken met en zonder filter en deze daarna samen te voegen.
      Het kontrastverschil tussen gloeidraad en omgeving is zo groot, dat de omgeving altijd zwart zal zijn op welke manier je het vastlegd(op volvermogen).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

        Zoiets:
        Forum voor stillevens of abstracte fotos. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #19
          Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          leuk!
          lijkt op het idee van het glas kapot te slagen, dan brand het eventjes. Als Thomas Alva een fototoestel gehad had....
          mvg, Wilfried
          http://www.familialebemiddeling.net
          http://www.mestdagh.biz

          Comment


          • #20
            Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

            Dit gevonden op het internet, een tutorial hoe het moet met een gloeilamp van een zekere Eleanor

            Klein kodakske

            Comment


            • #21
              Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

              Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
              Dit gevonden op het internet, een tutorial hoe het moet met een gloeilamp van een zekere Eleanor

              http://www.eleanorcomputing.be/index...=blog&blog=121
              Dat is mijn site dus ^^ Je kan het dus inderdaad behoorlijk eenvoudig doen, zonder ingewikkelde opstellingen etc. Mijn eerste tests waren zoals beschreven en ik kon niet klagen. Ik heb nog 4 zo'n lampen liggen om nog eens te proberen, maar ik vind voorlopig geen tijd

              Comment


              • #22
                Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                Deze heb ik vandaag gemaakt...
                Last edited by Thomas.A; 8 oktober 2010, 14:03.
                flickr
                Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                Comment


                • #23
                  Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thomas.A Bekijk bericht
                  Deze heb ik vandaag gemaakt...

                  [IMG ] http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...454249-470.jpg [ /IMG]
                  best wel in een eigen topic plaatsen als je een beoordeling wenst.
                  nu pik je een ander zijn topic in
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    best wel in een eigen topic plaatsen als je een beoordeling wenst.
                    nu pik je een ander zijn topic in
                    Was niet de bedoeling, moet geen beoordeling hoor .
                    flickr
                    Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                    Comment


                    • #25
                      Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                      Of zo,

                      Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

                      Comment


                      • #26
                        Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                        Ik heb vorige week n.a.v. de post van Paly ook eens m'n best gedaan op het fotograferen van zo'n lamp. Het grootste probleem met deze shoot vond ik nog wel de moeilijkheid om het glas van de lamp stuk te maken zonder daarbij tegelijk het gloeidraadje te slopen

                        Ik heb in totaal 20 lampen laten sneuvelen terwijl ik slechts 5 mogelijkheden heb gehad om er een foto van te maken
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                          Ik heb ooit zoiets gedaan, en idd, beste is om een dimmer tussen de lamp en stroom te zetten,

                          Het resultaat was als volgt, je ziet de draad redelijk goed



                          Groeten
                          MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                          Comment


                          • #28
                            Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                            Ik heb vorige week n.a.v. de post van Paly ook eens m'n best gedaan op het fotograferen van zo'n lamp. Het grootste probleem met deze shoot vond ik nog wel de moeilijkheid om het glas van de lamp stuk te maken zonder daarbij tegelijk het gloeidraadje te slopen
                            Nice pic ....
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #29
                              Re: hoe draad van gloeilamp fotograferen?

                              Lamp stuk maken tussen bankschroef werkt makkelijkste
                              flickr
                              Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                              Comment

                              Working...
                              X