Ik heb vorige week onlangs portretfoto's buiten genomen op een babyborrel met mijn Nikon D40x tijdens de volle zon, dus zeer felle contrasten tussen licht en schaduwen. Nu heb ik gedacht om men systeemflitser (Nikon SB-600) te gebruiken voor invulflits maar ik weet niet juist welke instellingen ik daarvoor moet gebruiken.
Mijn toestel stond op de A stand met diafragma 5.6 ingesteld of 6.3, als gevoeligdheid had ik ISO 100 genomen en witbalans op zonlicht. De flitser had ik op TTL-B stand geplaatst en de flitsintensiteit met -2.3 naar beneden gehaald.
Zijn dit zowat de correcte instellingen daarvoor? Plaats ik het best een omnibouncekapje op de fliters of niet?
Laat ik de witbalans op auto staan of neem ik beter flits of zonlicht witbalans?
Graag enkele tips om betere foto's te nemen.
Mijn toestel stond op de A stand met diafragma 5.6 ingesteld of 6.3, als gevoeligdheid had ik ISO 100 genomen en witbalans op zonlicht. De flitser had ik op TTL-B stand geplaatst en de flitsintensiteit met -2.3 naar beneden gehaald.
Zijn dit zowat de correcte instellingen daarvoor? Plaats ik het best een omnibouncekapje op de fliters of niet?
Laat ik de witbalans op auto staan of neem ik beter flits of zonlicht witbalans?
Graag enkele tips om betere foto's te nemen.
Comment