beste mensen ik heb me nog niet voorgesteld ik ben jeroen 28 jaar uit gent/ waarschoot ,
ik interesseer mij serieus in macro fotografie maar ik zit met een probleem .
ik ben goed uitgerust met een Canon 50d met speedlite 430ex 2 en lenzen: efs 18-200,
en macro lens ef 100 1:2.8 usm <= zeer goede macrolens heb ik hier gelezen
nu mijn probleem zit in het volgende ;
elke keer als ik dus fotos trek van insecten zijn die ofwel niet haarscherp ofwel juist het hoofdje of de poten of iets anders terwijl ik alles eraan probeer te doen voor ze volledig scherp te hebben, heb zelfs de AF punten zitten te veranderen
ik heb al geprobeerd in AV mode , Tv mode en zelfs de M mode, verschillende instellingen enz..
maar ik heb er duidelijk geen verstand van
zijn er mensen die weten welke instellingen je beste gebruikt bij macro en of mij raad kunnen geven?
ps ik gebruik statief.
mvg jeroen
hier een voorbeeldje
ik interesseer mij serieus in macro fotografie maar ik zit met een probleem .
ik ben goed uitgerust met een Canon 50d met speedlite 430ex 2 en lenzen: efs 18-200,
en macro lens ef 100 1:2.8 usm <= zeer goede macrolens heb ik hier gelezen
nu mijn probleem zit in het volgende ;
elke keer als ik dus fotos trek van insecten zijn die ofwel niet haarscherp ofwel juist het hoofdje of de poten of iets anders terwijl ik alles eraan probeer te doen voor ze volledig scherp te hebben, heb zelfs de AF punten zitten te veranderen
ik heb al geprobeerd in AV mode , Tv mode en zelfs de M mode, verschillende instellingen enz..
maar ik heb er duidelijk geen verstand van
zijn er mensen die weten welke instellingen je beste gebruikt bij macro en of mij raad kunnen geven?
ps ik gebruik statief.
mvg jeroen
hier een voorbeeldje
Comment