Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif gegevens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Exif gegevens

Nog een vraagje hierover: als mensen een beoordeling vragen (meestal beginners) wordt er dikwijls naar de exif gegevens gekeken door de meer ervaren mensen om een goede beoordeling en raad te geven.

Het valt echter op dat de exif gegevens van de "betere" foto's meestal niet te bekijken zijn. Zo valt interessante info voor beginners ook direct weg natuurlijk. (En ja, je kan dat elke keer gaan vragen aan de auteur, maar het lijkt een beetje op geheimzinnigheid aangaande de gebruikte instellingen )

Toeval en enkel en alleen te wijten aan bepaalde resize-programma's? Of toch een beetje protectionisme?

Grtz,
    K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
      Nog een vraagje hierover: als mensen een beoordeling vragen (meestal beginners) wordt er dikwijls naar de exif gegevens gekeken door de meer ervaren mensen om een goede beoordeling en raad te geven.

Het valt echter op dat de exif gegevens van de "betere" foto's meestal niet te bekijken zijn. Zo valt interessante info voor beginners ook direct weg natuurlijk. (En ja, je kan dat elke keer gaan vragen aan de auteur, maar het lijkt een beetje op geheimzinnigheid aangaande de gebruikte instellingen )

Toeval en enkel en alleen te wijten aan bepaalde resize-programma's? Of toch een beetje protectionisme?

Grtz,
      K.
      kan vanalles zijn... sommigen doen dat uit "protectionisme" ja maar vat niet goed waarom eerlijk gezegd

Denk dat het meestal komt door bepaalde bewerkingen bij het opslaan in bv Photoshop (Save for Web... slaat exif niet op, Save As... wel), BDSizer (kan je Save Exif uitvinken), ...

Bij mij staan ze er altijd in of ik moest het echt per ongeluk ergens kwijtgespeeld zijn omdat exif voor iedereen handig is
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Waarom kunnen exif niet behouden blijven bij het 'save for web...' functie van PS??
        Daar is dus het probleem in mijn geval. Ik doe de laatste tijd altijd mijn export naar jpg via CS4 en de 'save for web' functie...
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Waarom kunnen exif niet behouden blijven bij het 'save for web...' functie van PS??
          Daar is dus het probleem in mijn geval. Ik doe de laatste tijd altijd mijn export naar jpg via CS4 en de 'save for web' functie...
          omdat volgens mij in principe de functie "Save for web" bedoelt is voor afbeeldingen te exporteren die echt deel uitmaken van een website zoals bv een achtergrondafbeelding, banner, ... en daar heb je uiteraard geen exif voor nodig...

Boodschap is dus om via "Save as..." op te slaan.
          Nieuwe site

Comment

ik save via DPP met "save as" èn "save exif" aangevinkt, maar helaas, geen exif in de fotos eens ge-upload via picassa ...
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
              ik save via DPP met "save as" èn "save exif" aangevinkt, maar helaas, geen exif in de fotos eens ge-upload via picassa ...
              wat vrees picasa upload misschien allemaal uit met je foto? Kan zijn dat daar exif op een of andere manier weggaat...
              Nieuwe site

Comment

Working...
              X