Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografie in kerken (trouw)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotografie in kerken (trouw)

Ik vraag me af waar jullie de tijd vandaan halen om overal flitsers te gaan opstellen ?
    Zijn altijd met twéé vrouwtje en ik beleven dezelfde hobby

Maken ook veel gebruik van losse flitsers op voetjes, die raak je makkelijk kwijt achter een pilaar en zo... Een simpel lampstatief met plu doet ook wonderen
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maxrogge Bekijk bericht
      Hallo,

ik vraag me al een hele tijd af hoe profs foto's in de kerk tijdens de ceremonie nemen?
      Ik heb de DVD van Zack Arias bekeken en die zei dat hij een paraplu in de kerk opstelde. Is dit genoeg om die hele massa mensen te belichten? Stoort dit ook niet tijdens de ceremonie? Of hoe wordt dit anders gedaan?

alvast bedankt
      Mijn werkwijze :

Iso : 800
      manueel
      Sluitertijd : zo lang mogelijk om nog uit de hand te kunnen werken zodat je goede hap
      van het bestaande icht meepikt.
      diafragma : f4 - f 5,6 naargelang omstandigheden
      witbalans : 5500Kelvin
      flitser instellen op +2/3 stop of +1 stop omdat je weerkaatsing mist in de kerk
      altijd fotograferen in RAW
      Greetz, nonkel Awacs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Ik vraag me af waar jullie de tijd vandaan halen om overal flitsers te gaan opstellen ?
        Of nemen jullie dan geen foto's van de opbouw van de suite aan de voordeur of zo.
        Bij iedere trouw is het koeren en springen (bij het vertrek thuis van het koppel na het nemen van de suitefoto's ), om een paar sec eerder aan te komen aan de kerk en een parking plaats te vinden ( want meestal zijn alle vrienden met de dichtste parkingplaatsen al weg ). Laat staan dat je nog eesn tijd hebt om flitsers enz... op te stellen.
        Inderdaad, Ik heb zelf nu al meer dan 150 trouws op 3 jaar tijd gedaan in onze vlaamse en zelfs internationale kerken, nooit heb ik de tijd gehad om ook maar een flitser te gaan opstellen.
        Natuurlijk licht !!!!!!!!
        fullframe body's !!!!!!!!!!
        goeie objectieven !!!!!!!!!
        gezond verstand !!!!!!!!!

voila en succes
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
          Mijn werkwijze :

Iso : 800
          manueel
          Sluitertijd : zo lang mogelijk om nog uit de hand te kunnen werken zodat je goede hap
          van het bestaande icht meepikt.
          diafragma : f4 - f 5,6 naargelang omstandigheden
          witbalans : 5500Kelvin
          flitser instellen op +2/3 stop of +1 stop omdat je weerkaatsing mist in de kerk
          altijd fotograferen in RAW
          Greetz, nonkel Awacs
          Dank je wel hiervoor. Ik heb het geluk gehad gisteren met een pro fotograaf mee te gaan tijdens een huwelijk. De kerk was erg donker en flitsen geen sinecure. Ik hoop nog eens mee te kunnen gaan in de toekomst. Mochten er trouw fotografen zijn in Limburg die wel eens een tweede fotograaf mee willen hebben, dan sta ik ter beschikking. (kosteloos uiteraard)
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Inderdaad, Ik heb zelf nu al meer dan 150 trouws op 3 jaar tijd gedaan in onze vlaamse en zelfs internationale kerken, nooit heb ik de tijd gehad om ook maar een flitser te gaan opstellen.
            Natuurlijk licht !!!!!!!!
            fullframe body's !!!!!!!!!!
            goeie objectieven !!!!!!!!!
            gezond verstand !!!!!!!!!

voila en succes
            +1 100% gelijk.
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
            X