Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vermijden???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vermijden???

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    30 seconden in PhotoShop ... et voilà :

't is niet perfect, maar het is toch al veel beter hé ... twee softlight layers en dan maar 'schilderen' met zwart , bovenste layer op 50% opacity (omdat het anders links helemaal zwart werd).

Als je wilt dat ik de foto terug weghaal laat maar weten, het blijft jouw foto hé

Mark
    nene, is inderdaad veel beter
    maar had het eindelijk willen weten hoe ik dat in de toekomst kan vermijden in verband met mijn istellingen
    ik heb al eens gehoord als je teveel tegenlicht hebt dat je tegenlicht moet bij geven
    is dat zo

grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
      nene, is inderdaad veel beter
      maar had het eindelijk willen weten hoe ik dat in de toekomst kan vermijden in verband met mijn istellingen
      ik heb al eens gehoord als je teveel tegenlicht hebt dat je tegenlicht moet bij geven
      is dat zo

grts
      Inflitsen is geen slecht idee hoor, zorg wel dat je genoeg power hebt
      Belichting meten op het venster en dan met de flitsers ervoor zorgen dat het model genoeg licht krijgt ... simpelste oplossing denk ik (ND Grad filter gaat haar gezicht te donker maken vrees ik)

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bij dergelijk fel tegenlicht zal het niet lukken om zonder kunstgrepen een goede foto te maken.

De waas die je gekregen hebt is afhankelijk van de kwaliteit van het objectief, zoals Black B@ndit al zei.

Je hebt de gevoeligheid van de sensor hoger gezet (400 ISO), dat verhoogt het effect.
        Je hebt pattern lichtmeting gebruikt, zeker niet de geschikte lichtmeetmethode in deze situatie.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Je probleem is licht, en het is met licht dat we onze beelden maken, alleen moeten we het licht kunnen gebruiken zoals we dat wensen in ons beeld. We moeten dus het licht kunnen manipuleren, daarvoor hebben we verschillende mogelijkheden ter onze beschikking.

Het bestaande licht
          Het eventueel toegevoegde licht
          De gevoeligheid (ISO)
          De sluitersnelheid
          Het diafragma

Het naar je hand zetten van omstandigheden vraagt wel iets meer van de fotograaf, een goede begeleiding of workshop gaat je meer inzicht geven in "Het Licht", dat is dus in de eerste plaats de kennis die je moet opdoen, en daarbij komt het benodigde materiaal, om het licht naar je hand te zetten. Dat is een aanslag op je beurs, maar je kan kiezen voor een huur of voor een aankoop van materiaal.

Je ogenschijnlijk simpele vraag, vraagt dus heel wat meer, dan hoe stel ik mijn camera in (Kodak geeft zo'n domme indruk hé) in, je dient hier eerder te streven naar een eigen, diepere kennis, en dat moet je zelf doen, daar moet je moeite voor doen en ook kosten voor maken, dat is iets wat je niet kan verwachten uit een antwoord op een forum.

MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou gewacht hebben tot er niet zo veel direct licht IN de lens zou vallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
              wat is SNOOT
              Een snoot is een soort buis die je op een externe flister zet. Het is een soort lichttrechter waarmee je het licht van je flits beter kan richten op je onderwerp en zo ook andere storende lichtbronnen kunt 'uitlichten'. Ik heb het nog niet geprobeerd in een setting zoals jouw foto, maar ik ben er al wel in geslaagd om het licht van een spot boven iemands hoofd weg te flitsen zodat het niet meer stoort.

Je kan een snoot voor externe flitser vinden van verschillende merken (ik heb er een van speedlite, maar vind deze niet zo geweldig aangezien hij niet goed op de flits blijft zitten).

Je kan er natuurlijk ook zelf één maken. Kijk even op deze site om dit te doen
              Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorismichielsen Bekijk bericht
                Een snoot is een soort buis die je op een externe flister zet. Het is een soort lichttrechter waarmee je het licht van je flits beter kan richten op je onderwerp en zo ook andere storende lichtbronnen kunt 'uitlichten'. Ik heb het nog niet geprobeerd in een setting zoals jouw foto, maar ik ben er al wel in geslaagd om het licht van een spot boven iemands hoofd weg te flitsen zodat het niet meer stoort.

Je kan een snoot voor externe flitser vinden van verschillende merken (ik heb er een van speedlite, maar vind deze niet zo geweldig aangezien hij niet goed op de flits blijft zitten).

Je kan er natuurlijk ook zelf één maken. Kijk even op deze site om dit te doen
                bedank, nu heb ik weer iets bijgeleerd
                grts

Comment

Ook een snoot: KLIK!
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Ook een snoot: KLIK!
                    bedankt