Ik heb hier thuis nog 3 studio-lampen staan. Die dingen zullen al wat van leeftijd zijn, maar ze werken nog perfect. Het enige nadeel van deze lampen is dat ik ze slechts tot 1/4 power kan inregelen. Dat is veelal nog veel te veel voor hetgeen ik die wil gebruiken.
De set is van Elinchrom, bestaande uit 2x EL500 en 1x EL1000. De flitsers hebben dus respectievelijk 500 en 1000 Ws. Dus blijft er behoorlijk wat power over als je deze slechts 2 stops kunt minderen.
Nu was mijn vraag: De instelling gebeurt met een schuifregelaar (ik vermoed een potentiometer). Kan daarbij een extra potentiometer geplaatst worden om het vermogen nog meer te dimmen?
Ik hoop dat er hier een paar techneuten zijn die hierop een antwoord hebben.
Grtz
Piet
De set is van Elinchrom, bestaande uit 2x EL500 en 1x EL1000. De flitsers hebben dus respectievelijk 500 en 1000 Ws. Dus blijft er behoorlijk wat power over als je deze slechts 2 stops kunt minderen.
Nu was mijn vraag: De instelling gebeurt met een schuifregelaar (ik vermoed een potentiometer). Kan daarbij een extra potentiometer geplaatst worden om het vermogen nog meer te dimmen?
Ik hoop dat er hier een paar techneuten zijn die hierop een antwoord hebben.
Grtz
Piet
Comment