Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

receptie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• receptie

hey iedereen,

ik werk in een winkel in het brusselse en we hebben binnenkort een groot evenement met wat bekend volk. ik ben in onze kleine ploeg de fotograaf, maar daar ligt voor het volgend evenement toch wat druk op.

ik heb dus niet echt veel ervaring met zulke recepties, dus vroeg ik me af waar ik best op moet letten.qua belichting zou het moeten lukken om iets goed te vinden, heb al op kleinere evenementen geslaagde foto's getrokken.goede tips zijn hier wel nog altijd welkom (je kan nooit genoeg goede raad krijgen)

mijn materiaal is een canon 1000, 18-55mm Efs, 55-250mm efs en speedlite 430 EXII

bedankt!

Re: receptie

Je lens 18-55 en met je flits bouncen tegen het plafond of muur. Iedereen blijft dit maar herhalen (de vraag en dit antwoord), maar 't is gewoon zo.
    ISO waarde van je toestel kan ik niet direct inschatten maar ik veronderstel dat je wel tot ISO 800 kan gaan. De foto's worden ws enkel maar op internet getoond?

Als je niet veel ervaring hebt, zou ik het veiligste nemen en alles op auto zetten.
    Succes!
    Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
    Meer info op: www.tomvh.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom1254 Bekijk bericht
      Je lens 18-55 en met je flits bouncen tegen het plafond of muur. Iedereen blijft dit maar herhalen (de vraag en dit antwoord), maar 't is gewoon zo.
      ISO waarde van je toestel kan ik niet direct inschatten maar ik veronderstel dat je wel tot ISO 800 kan gaan. De foto's worden ws enkel maar op internet getoond?

Als je niet veel ervaring hebt, zou ik het veiligste nemen en alles op auto zetten.
      Succes!
      Dan zal hij in jpeg trekken en bijna niets meer kunnen veranderen achteraf.
      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
        Dan zal hij in jpeg trekken en bijna niets meer kunnen veranderen achteraf.
        Dus zeker niet op auto zetten, in de omstandigheden die je beschrijft zal je met de auto mode niet al te beste foto's overhouden.

Wil je op zeker spelen zet de camera dan op 'portrait' mode, dan blijf je in jpg trekken, maar omdat de camera toch 1/60e probeert aan te houden en in combinatie met je flits zal het nog wel redelijk meevallen (dacht wel dat je beperkt was tot iso400 in deze mode)

Wil je betere beelden krijgen zal je in raw moeten werken en in AV mode met de f waarde op 5.6 bvb, iso navenant instellen dat je sluitertijd rond de 1/60e hangt (mag iets lager hoor) dan je 430EX in de eerste stand omhoog zetten en met een elastiekje een wit kaartje tegen de achterkant zetten zodat je bounce naar het plafond, maar ook recht vooruit (weet niet of dergelijke bounce kaart ook op de 430EX zit, op de 580EX wel) ... beelden zullen best wel meevallen op deze manier, je kan zelfs een stop onderbelichten, de flits haalt het wel op en omdat je in raw werkt kan je in pp nog een stuk verder ophalen

Zou je niet beter iemand die een beetje ervaring heeft gebruiken, ik veronderstel dat er tijdens zo'n event in je winkel al genoeg te doen is ?

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik denk dat ik wel in av kan werken, en raw+jpeg werken (ik heb sowieso liever raw). gewoon extra sh-kaartje meenemen, maar zo zwaar is dat niet. ik zal anders eens kijken voor zo'n kaartje om op de flits te zetten.

bedankt voor de tips alvast!

Comment

-Enkel bouncen op een witte muur he.
            -Eventueel CTO filter gebruiken om de personen te matchen met de achtergrond (indien je te maken hebt met een warme (oranje) omgeving.
            -Verder moet je niet per sé 1/60ste aanhouden, want dan zal je weinig omgevingslicht opvangen. Je mag gerust je shutter "draggen" dus naar 1/30ste gaan of misschien zelfs 1/15 (hangt af van de omstandigheden). Je ISO zou ik niet hoger doen dan 800 omwille van de ruis. Flitscompensatie zal je waarschijnlijk +1/3 tot +2/3 stop moeten doen als je bouncet (omwille van het lichtverlies). Je zal wel zelf zien hoeveel je moet compenseren.
            -Mensen met hun rug naar het licht richten, anders heb je maar een donkere achtergrond.

Comment

Working...
            X