Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondergrondseparking.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ondergrondseparking.

eeeey,

eind deze week moet ik in een ondergrondse parking fotos gaan nemen van auto's..
    nu ik heb daar nie echt een voorbereiding voor, aangezien ik daar ni zoveel van ken.
    ik werk met een canon eos 400D.
    ik heb nog nooit in een donkere ruimte fotos genomen
    nu men vraag is hoe kan ik deze laten lukken..
    (diafragma-ISO.)
    ik heb ook geen extra flits voor erop te zetten of is deze nodig ?

hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen ?

mvg.
    x

Re: Ondergrondseparking.

wat voor lens heb je?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou toch opteren voor een langere sluitertijd met een statief.

Als je met flitslicht gaat werken ga je de auto niet over heel de lijn kunnen verlichten denk ik. Tenzij je meerdere flitsers gaat gebruiken.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Ik zou zien om desnoods een externe flitser te lenen/huren en van het plafond te bouncen. Dan krijg je heel de auto belicht. eventueel een lichtsterke WA prime.
        facesofecuador.com

Comment

Gewoon statief, iso laagst, f16, zelfontspanner. Laat ook eens wat mensen door je beeld lopen, desnoods die bevriezen met een flitsje op het 2de gordijn of de flits uit de hand even afschieten op het juiste moment.

Mogen ook andere dingen, anders kun je zoiets proberen:
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Eerst toestemming gaan vragen of je daar foto's mag nemen... had ergens gelezen dat het niet mag.

Comment

Oké bedankt, kga eens zien of k tog geen extra flitserke kan vinden ergens.
              & anders proberen we het zo maar eens.

& het is zo een tuning-meeting voor het goeie doel naart schijnt,
              dus denk ni egt da ze daar iets zouden tegen hebben.

bedankt voor alle informatie en hulp.
              klaat jullie sowieso nog iets wete hoe ze zijn geworde (als ze lukken )
              dan zal ik ze eens hier posten.

xx.

Comment

Waarom niet met iets langere sluitertijden? De auto's staan toch stil
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Ik denk dat de grote vraag is: hoe moeten de tuners op de foto, vaag of scherp?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als er volk opstaat kun je misschien beter flitsen, maar ik zou alleenstaande foto's met langere sluitertijd fotograferen.
                    500px

Comment

Deze Eerste foto is in de ondergrondse parking genomen.
                      was nog vrij veel licht ma kon beter,
                      maar toch twas mijne eerste keer, dus ben er wel redelijk fier op.
                      wel spijtig van die muur dat in de auto schijnt maarja.

Comment

Aan de hotspot op de hoek van de bumper te zien heb je een flits gebruikt ?

Volgende keer statiefje meenemen en een polar filter gebruiken ... dan kan je de reflectie van die muur een beetje minder laten overheersen (helemaal weg zal niet lukken vrees ik), vermits je een polar filter gebruikt zal je 1 tot 2 stops licht kwijtraken ... dus zeker statief gebruiken en draadontspanner zodat je de camera niet beweegt

het is een donkere wagen, dus voor je proefstuk niet al te gemakkelijk, maar er is zeker meer uit te halen, als je op statief werkt kan je ook met bracketing spelen ... drie exposures achter elkaar met telkens 1 tot 2 stops verschil, leg deze dan in photoshop over elkaar en haal de delen die te donker zijn op de normaal belichte foto uit de overbelichte versie, en de delen die te licht zijn gebruik ja dan uit de onderbelichte foto ... let wel dit is geen hdr !

Voor je eerste foto in een ondergrondse garage zeker niet slecht ... maar het kan allemaal nog veel beter vrees ik.

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Of investeren in een goeie lens.

Ik heb daar gewerkt met een F2.8 op ISO 200 zonder statief. Foto's waren iets donkerder, maar ik werkte meestal in RAW dus kon ik altijd iets bijlichten.

Maar de locatie waar je was vraagt eigenlijk wel voor een statief te gebruiken.
                          Fotocollectie:
                          http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                          http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
                            Ik heb daar gewerkt met een F2.8 op ISO 200 zonder statief.
                            Dat kan natuurlijk ook ... maar als je dan een driekwart front shot doet is de achterkant van de wagen totaal oof, en dat is juist wat ik niet wil, daarom werk ik altijd op f5.6 en nu met de 5dII zelfs op f8 om heel de wagen in focus te hebben. Tel daar nog eens een polar filter bij en ik vrees dat je een rotsvaste hand nodig zal hebben

Neen, zonder zever, een goed statief is noodzakelijk voor autofotografie, rond de 100 tot 150 Euro heb je al een redelijk statief ... heb mij twee jaar kunnen behelpen met een Walimex met 3D kop en dat stond als een huis ... recent wel een Manfrotto Carbon gekocht met een geared head ... natuurlijk nog stukken beter, maar ook drie keer zo duur

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Dat kan natuurlijk ook ... maar als je dan een driekwart front shot doet is de achterkant van de wagen totaal oof, en dat is juist wat ik niet wil, daarom werk ik altijd op f5.6 en nu met de 5dII zelfs op f8 om heel de wagen in focus te hebben. Tel daar nog eens een polar filter bij en ik vrees dat je een rotsvaste hand nodig zal hebben

Mark
                              Das nu wel waar. .

Al moet ik zeggen dat ik toch vrij tevreden ben bij sommige.

sorry voor de threadkaping.

Naar TS toe: Je zal meer plezier uit een goed statief halen voor deze situaties dan uit een lichtsterke lens. Ik zou dus eerst opteren voor een goed statief.

Mijn lag jammergenoeg op die moment thuis met een kapot tussenstuk
                              Fotocollectie:
                              http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                              http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

Comment

Working...
                              X