Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbalfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbalfotografie

    Ik was gisteren foto's gaan nemen van een voetbalwedstrijd. Ik heb een 40D en had de 70-200 gebruikt. Nu had ik veel problemen met het scherpstellen.
    Wat zijn aangeraden instellingen hiervoor, 1 scherpstelpunt of allemaal?
    Ik stond ook in de stand Av en gebruikte een diafragma rond f4
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Voetbalfotografie

    Hoe weet de camera welke speler jij scherp wil hebben?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Voetbalfotografie

      Je moet dus het juiste scherpstelpunt kiezen, het is dus handig dat je wat ervaring hebt met voetbalfotografie (ik heb het ooit een keer geprobeerd, en zat er ook geregeld naast met die keuze, ik ken dan ook compleet niets van voetbal).

      Met de Servo-AF ingeschakeld blijf je dan de ontspanknop half ingedrukt houden terwijl je de voetballer(s) volgt, je drukt af op het juiste "actie-moment".

      Niet zo heel erg simpel dus, en vooral als er niet veel licht is zal ook het percentage bruikbare foto's niet zo heel erg groot zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Voetbalfotografie

        Ik heb het gemerkt, was niet gemakkelijk om scherp te stellen op de speler en dan nog de bal te hebben in een luchtduel
        Blijven oefenen zeker? :-)
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Voetbalfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          het is dus handig dat je wat ervaring hebt met voetbalfotografie (ik heb het ooit een keer geprobeerd, en zat er ook geregeld naast met die keuze, ik ken dan ook compleet niets van voetbal).
          Het is misschoen wel veel handiger dat je verstand hebt van voetbal en dus bijna al weet waar de bal naar toe gaat, die fotografie leer je denk ik sneller.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Voetbalfotografie

            Zoiets ;


            1 scherpstelpunt
            AF-C ( nikon )
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

            Comment


            • #7
              Re: Voetbalfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
              Ik heb het gemerkt, was niet gemakkelijk om scherp te stellen op de speler en dan nog de bal te hebben in een luchtduel
              Blijven oefenen zeker? :-)
              En de hoge fps inschakelen en dan proberen de burst steeds korter te houden.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Voetbalfotografie

                Is een 70-200 voldoende voor voetbal fotografie?
                Andy Lemaire

                andylemaire.be

                Comment


                • #9
                  Re: Voetbalfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                  Is een 70-200 voldoende voor voetbal fotografie?
                  Dat hangt er van af.. Waar zit je in het stadion? Is het een groot plein etc...

                  Bij de lokale voetbalmatchen zal dat wel genoeg zijn, terwijl je in stadions van topclubs als redelijk dichtbij gaat moeten zitten
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voetbalfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Dat hangt er van af.. Waar zit je in het stadion? Is het een groot plein etc...

                    Bij de lokale voetbalmatchen zal dat wel genoeg zijn, terwijl je in stadions van topclubs als redelijk dichtbij gaat moeten zitten
                    Langs het voetbalveld?
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment

                    Working...
                    X