Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp ivm ruis en scherpte concertfotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp ivm ruis en scherpte concertfotografie.

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Bij mij beweegt het scherptegebied gewoon mee met het onderwerp.
    Dat kan kloppen en geloof ik ook. Maar de meesten hebben hun AF-punt vast staan en niet dynamisch.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Op zich is dit wel waar, echter goed glaswerk, zoals bijvoorbeeld de Canon 135L, is óók wijd open zeer goed bruikbaar. Trouwens, we hebben het hier over concertfotografie. Zie jij je al knoeien met een statief tijdens een groot popconcert Bovendien helpt een statief ook niet om je onderwerp stil te laten staan of je moet de artiest in kwestie er al mee op z'n kop slaan
      Yep, zo is dat. Hoe beter het spul, hoe beter het resultaat (kan zijn).
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
        Dat kan kloppen en geloof ik ook. Maar de meesten hebben hun AF-punt vast staan en niet dynamisch.
        Ik heb mij AF-punt ook vast staan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Omdat je met AF-C werkt en dan niet met AF-S.
          Zo kan het ook. Klopt.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
            Omdat je met AF-C werkt en dan niet met AF-S.
            Mijns inziens de enige methode, die werkt. Het goede scherpstelpunt op een oog of gezicht en dan volgen met de af aan.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Mijns inziens de enige methode, die werkt. Het goede scherpstelpunt op een oog of gezicht en dan volgen met de af aan.
              Voor concerten en onderwerpen die constant in beweging zijn doe ik dat ook meestal.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Het onscherp probleem is opgelost.De 5D is fabriek af kwa scherpte in picture style zeer laag ingesteld.Vandaag De Nacht Van Exclusief gaan fotograferen met een 5D gebruiker van Juni 2008 en deze melden mij dit.We hebben dit veranderd dan en ik moet zeggen de scherpte is .

Ik zit nu wel met een ander probleem ivm de batterijgrip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                  Het onscherp probleem is opgelost.De 5D is fabriek af kwa scherpte in picture style zeer laag ingesteld.Vandaag De Nacht Van Exclusief gaan fotograferen met een 5D gebruiker van Juni 2008 en deze melden mij dit.We hebben dit veranderd dan en ik moet zeggen de scherpte is .

Ik zit nu wel met een ander probleem ivm de batterijgrip

Dit begrijp ik niet helemaal,welke instellingen heb je nu dan gedaan?

Groeten Ronnie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie1971 Bekijk bericht
                    Dit begrijp ik niet helemaal,welke instellingen heb je nu dan gedaan?

Groeten Ronnie
                    Je kan bij picture style bij de ingestelde instellingen van portret,landschap,neutraal etc uwe scherpte - contrast enzo zelf ook instellen.En dat stond bij mij fabriek af op 0.Gisteren het naar 7 (denk ik) gezet en er is voormij toch een duidelijk verschil van scherpte en dus meer geslaagde foto's met flits dan toch .

Voorbeeld :

Voormij lijkt hij althans ok .

Comment

Je kan bij picture style bij de ingestelde instellingen van portret,landschap,neutraal etc uwe scherpte - contrast enzo zelf ook instellen.En dat stond bij mij fabriek af op 0.Gisteren het naar 7 (denk ik) gezet en er is voormij toch een duidelijk verschil van scherpte en dus meer geslaagde foto's met flits dan toch .
                      Erg veel kan dit normaal niet maken.
                      Ik heb toch altijd -van de beste- geleerd dat je picture style best laat voor wat het is, dat dit een functie is voor personen die willen dat het JPG's afgewerkt&klaar uit de camera rollen.
                      Het is beter (lees:aangeraden) in RAW te werken, en de nabewerking op computer te doen. Want je kan beter een minder scherpe foto in PS bewerken dan een onnatuurlijk scherp ogende foto uit de camera te laten rollen, dan zit je mis
                      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                        Erg veel kan dit normaal niet maken.
                        Ik heb toch altijd -van de beste- geleerd dat je picture style best laat voor wat het is, dat dit een functie is voor personen die willen dat het JPG's afgewerkt&klaar uit de camera rollen.
                        Het is beter (lees:aangeraden) in RAW te werken, en de nabewerking op computer te doen. Want je kan beter een minder scherpe foto in PS bewerken dan een onnatuurlijk scherp ogende foto uit de camera te laten rollen, dan zit je mis
                        Ik werk altijd in RAW dus mijn foto's rollen niet kant en klaar uit men toestel .
                        Heb ginder een klein testje gedaan zonder aanpassing van de scherpte in portret style en met scherpte aanpassing en ik merk toch een klein verschil hoor .De grote test zal binnenkort wel volgen in Duitsland .

Comment

Ik heb eens van een 1Ds prof gehoord dat de picture style 'portret' teveel afgestemd is op japanse huidskleur. Nujah, dat is ook enkel nadelig voor jpg's

Comment

Als je met DPP werkt dan wordt die scherpte instelling automatisch overgenomen bij het aanmaken van de RAW. Bij andere RAW convertors zal deze instelling normaal niets veranderen.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

En dat had jezelf niet in PS op kunnen lossen? Of een foto nu in de camera of in PS wordt 'verbeterd', maakt toch niet uit, alleen met PS heb je meer controle over het resultaat.

Onscherp is trouwens iets heel anders als soft. Onscherp is prullemand en soft kun je verscherpen.

Comment

Zoals reeds gezegd heeft picture style geen enkele invloed als je bv werkt met lightroom of camera raw. Enkel als je werkt met de software van Canon zal je verschil hier in zien.

Jakke
                                Canon en glas
                                www.jakke16.be

Comment

Working...
                                X