Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buitenshooten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Buitenshooten

Hoi,

Ik ben van plan om buiten een shoot te doen, voor iemand z'n communie.
    Zal een 18-55 kitlens en een externe flits op m'n body voldoende zijn of zijn er nog dingen die ik zéker niet mag vergeten? En zal de lens voldoen?

Groetjes

Re: Buitenshooten

Oorspronkelijk geplaatst door Abe Bekijk bericht
    Hoi,

Ik ben van plan om buiten een shoot te doen, voor iemand z'n communie.
    Zal een 18-55 kitlens en een externe flits op m'n body voldoende zijn of zijn er nog dingen die ik zéker niet mag vergeten? En zal de lens voldoen?
    ja hoor! dat kan je daar zeker mee doen... lens op 55mm gebruiken...

de communiekant niet vergeten...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Gewoon profiteren van het daglicht, ik ben het zelf ook van plan, heb visagiste en alles ter beschikking. (vriendin )

Overweeg momenteel ook om een Sunbounce Mini aan te schaffen als er veel vraag is voor communiefoto's..
      Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Hallo,

Ik heb wat schrik voor de instellingen, nu wil ik een lage isowaarde een snelle sluiter 1/125 als dat voldoende is en ik dacht aan een diafragma rond de f8-f10.

Zal dat voldoende zijn overdag?

Comment

Hallo,

Ik heb wat schrik voor de instellingen, nu wil ik een lage isowaarde een snelle sluiter 1/125 als dat voldoende is en ik dacht aan een diafragma rond de f8-f10.

Ligt aan de weersomstandigheden. In theorie zou het kunnen, al dan niet i.c.m. je externe flits.
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Hallo,

Dat kun je zien op de lichtmeter, niemand kan je toch vertellen welk weer het op de door jouw geplande dag zal zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo,

Diafragma F8 - F10

Ik schiet de meeste van mijn platen aan F2.8 - F4
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Hallo,

Welke lens gebruik je dan? Ik kan zo laag niet met mijn diafragma.
                Heeft er iemand een goede aanrader van camerastatief? Hangt geen budget aan, maar hou het toch maar betaalbaar.

Comment

het meest aangeraden statief hier is de manfrotto 055XProB met kop 322RC2.
                  ik heb hier nog geen ervaring mee, maar deze combinatie staat wel op mijn (veel te lang ) verlanglijstje
                  450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Hallo,

Welke lens gebruik je dan? Ik kan zo laag niet met mijn diafragma.
                    Heeft er iemand een goede aanrader van camerastatief? Hangt geen budget aan, maar hou het toch maar betaalbaar.
                    Daar heb je toch geen statief voor nodig. Welk toestel heb je?
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik heb gisteren, bij overtrokken, grijs weer, wat buitenopnamen gemaakt en kwam op volgende waarden: iso 200, sluitertijd 1/125sec, diafragma f.4.0.
                      Dus met die waarden is het fotograferen zeer goed haalbaar zonder statief.

Zelf zou ik niet voor zo'n hoge diafragmawaarde gaan als jij voorstelt (f 8.00 - 10.00). Ik denk eerder aan een f.4.00 - 5.6 waarde (ik ben wel een voorstander van een beperkte scherptediepte).

Je kan op de dag zelf natuurlijk even snel op voorhand testen: zet je toestel bv. op iso 200, stel diafragmavoorkeur (bv. 5.6) of sluitertijdvoorkeur (bv. 1/125) in en richt (beeldvullend) op een stuk gras of een middelgrijs onderwerp (stuk beton, asfalt).
                      Je meet dan een gemiddelde lichtwaarde. Als die meting als resultaat respectievelijk een hogere snelheid dan 1/60 sec of een hogere diafragma waarde dan 4.0/5.6 oplevert zit je snor. Indien de waarden iets lager liggen, dan breng je de isowaarde omhoog of moet je een beetje bijflitsen.

Succes.
                      www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Statief voor communiefoto's??? Diafragma f10?
                        't valt te zien wat je wil maken natuurlijk.
                        Als ik moet kiezen is enkel een 50mm 1.8 lens voldoende om creatieve communiefoto's te nemen maar das natuurlijk mijn gedacht.
                        Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
                        Meer info op: www.tomvh.be

Comment

Ik denk (hoop) dat dat van het statief offtopic was?
                          Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Working...
                          X