Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed handboek over digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goed handboek over digitale fotografie

    hey,

    Ik ben op zoek naar een goed handboek over digitale fotografie.
    ik heb al de handboek van men D60 maar zoek nu nog iets meer specifiek over landschapfotografie.

    heeft hier iemand misschien een titel van een boek ivm met landschapfotografie.

    mvg,

    Tim
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: goed handboek over digitale fotografie

    Hmmm, niet echt een boek over landschapfotografie, maar wat je kan doen is even een kijkje nemen hier .
    Je kan er de boeken digitale fotografie deel 1 & deel 2 aankopen.
    Ik heb zelf beide boeken aangekocht voor de cursus digitale fotografie, en vindt dit toch de "betere" boeken.
    Alles staat er netjes in uitgelegd, van landschap, portret, dieren, en in deel 2, de meer speciale technieken.

    Succes

    Comment


    • #3
      Re: goed handboek over digitale fotografie

      hey,

      kijk eens op: http://dfonline.be/

      greetzzz

      Kriss
      www.kris-sinnaeve.be

      Comment


      • #4
        Re: goed handboek over digitale fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door djiezeskraaist Bekijk bericht
        Hmmm, niet echt een boek over landschapfotografie, maar wat je kan doen is even een kijkje nemen hier .
        Je kan er de boeken digitale fotografie deel 1 & deel 2 aankopen.
        Ik heb zelf beide boeken aangekocht voor de cursus digitale fotografie, en vindt dit toch de "betere" boeken.
        Alles staat er netjes in uitgelegd, van landschap, portret, dieren, en in deel 2, de meer speciale technieken.

        Succes
        Ik kan dit enkel beamen. Ik volg momenteel deel 2 en heb deel 1 achter de rug. Zeer interessante boeken en als je in de buurt van Oostende woont kan ik zelfs de avondles aanraden
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: goed handboek over digitale fotografie

          En wie mag die ervaren auteur wel wezen?
          Diens naam staat nergens op je linkje.

          Comment


          • #6
            Re: goed handboek over digitale fotografie

            bedankt voor de snelle reacties.
            zal eens zien of ik deze kan bestellen bij standaardboekhandel of dergelijke
            “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

            Comment


            • #7
              Re: goed handboek over digitale fotografie

              Zowel de link van djiezeskraaist als van Krisss leiden naar dezelfe site, nl. dfonline. De auteur van die boeken (die ikzelf ook heb, en alleen maar kan aanraden) is Joan Staels, ook een BD-lid. Of die boeken in de gewone boekhandel verkrijgbaar zijn, weet ik niet. Als je ze online bij dfonline bestelt, krijg je via een code toegang tot bijkomend lesmateriaal op de site. Ik meen ook te weten dat deze boeken gebruikt worden door Syntra in hun cursussen Digitale Fotografie.
              Iets specifieks voor Landschappen (zou mij ook interesseren!) ken ik ook niet, maar een van de boeken waar ik bij zweer is Understanding Exposure.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #8
                Re: goed handboek over digitale fotografie

                De boeken zijn te koop in de Standaard boekhandel.
                Ze moeten ze wel bestellen!

                Comment


                • #9
                  Re: goed handboek over digitale fotografie

                  ben ze vandaag gaan bestellen bij standaard boekhandel.
                  dus nu afwachten tot ze binnen zijn
                  “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                  Comment


                  • #10
                    Re: goed handboek over digitale fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Iets specifieks voor Landschappen (zou mij ook interesseren!) ken ik ook niet.
                    Specifiek over landschappen: "Fotografiegids Landschappen" van John Freeman.
                    Veltman Uitgevers (isbn 90 5920 314 3 - www.veltman-uitgevers.nl). Heb hem een aantal jaren geleden bij Fnac gekocht en daar stond hij rond de nieuwjaarsperiode nog (zelfs in promotie
                    Maakt deel uit van een 6-delige reeks (delen apart te kopen): portretten | zwart/wit | compositie |licht |naakt)

                    groetjes, Marleen.
                    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                    Comment


                    • #11
                      Re: goed handboek over digitale fotografie

                      Dank je voor de tip, Marl1!

                      (blijkbaar nog te krijgen bij Proxis, mijn favoriete online boekenwinkel)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: goed handboek over digitale fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                        En wie mag die ervaren auteur wel wezen?
                        Diens naam staat nergens op je linkje.
                        Zoals reeds gezegd is dat Joan Staels, beter te vinden als jstaels op dit forum.

                        Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                        ben ze vandaag gaan bestellen bij standaard boekhandel.
                        dus nu afwachten tot ze binnen zijn
                        Waarom bestel je die boeken dan niet direct via de site?
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: goed handboek over digitale fotografie

                          De boeken van Michael en John Freeman zijn, naar mening, ook goede boeken. Daarin wordt alles to the point uitgelegd zonder moeilijke verwoordingen.
                          grts

                          Comment


                          • #14
                            Re: goed handboek over digitale fotografie

                            Hier ook een fan van Michael Freeman . Dat boek van Joan Staels heb ik trouwens te koop staan, maar ik zie dat je ze al hebt besteld .
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: goed handboek over digitale fotografie

                              handboek digitale fotografie en beeldbewerking van Frans Bartels, beetje de bijbel op fotogebied. Wordt op de fotovakschool gebruikt.
                              http://www.fotohans.eu

                              Comment

                              Working...
                              X