Graag had ik vernomen wat de ideale instellingen zijn om foto's de nemen op het salon zonder gebruik te maken van de flitser.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fotograveren op het autosalon
Collapse
X
-
-
Re: Fotograveren op het autosalon
Probleem zal zijn om een wagen vrij te krijgen van omlopende. Dus je hebt je breedste lens nodig om van zo dicht mogelijk te trekken.
De wagens staan stil, dus sluiter is niet zo belangrijk. Dus die sluiter die je nog kan gebruiken met die lens zonder blur te krijgen.
Opening afhankelijk of je graag meer of minder scherp wilt. De ISO zal dan eventueel naar omhoog moeten.
Trekken met een statief en een lange sluiter zal niet kunnen wegens teveel volk rond de wagens. Als je handheld maar voldoende wagen in beeld kunt krijgen.Last edited by FotoDirk; 16 januari 2010, 12:09.Tot sluitertijd, Dirk
-
Het probleem bij autosalons is altijd het volk, er loopt gewoon veel publiek rond en dat maakt alles een beetje moeilijker.
Lange sluitertijden zijn mogelijk ... als de wagen niet op een draaiend platform staat, want dan lukt het natuurlijk niet , trouwens een statief meenemen helpt prima hoor, de meeste mensen zullen dan iets meer rekening met je houden, en dan kan je een polar filter gebruiken.
Want vergeet niet dat die polar je nog eens minstens één stop gaat kosten, dus je sluitertijd wordt nog langer, of je moet de iso opdrijven.
Ik heb meestal op iso 400 gewerkt, maar soms moet je naar iso 800 gaan om toch nog een redelijke sluitertijd te krijgen, hou er rekening mee dat wanneer je een auto op een draaiend platform wil fotograferen je met minstens 1/60 maar liefst zelfs met 1/125 moet werken, en dan moet de iso wel omhoog of werken op f2.8, maar dan heb je de hele wagen niet meer scherp bij een driekwart front shot
Nog meer info nodig : kijk hier even Photographing an indoor car show like a pro en 2009 Geneva Car Show ... zal je zeker een heel stuk op weg helpen, al de exif data staat bij de foto's.
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peterman Bekijk berichtGraag had ik vernomen wat de ideale instellingen zijn om foto's de nemen op het salon zonder gebruik te maken van de flitser.
dan de functie activeren en shooten maar, kan nooit fout gaan !
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steffen Bekijk berichtJe kan ook enkele heel sterke ND-filters voor je lens schroeven en met extreem lange sluitertijden gaan werken, dan staat het rondlopend volk er ook niet op
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtDie kan je vinden in het menu van je toestel, kijk in Custom functions, - Autosalons
MVG, Jeff C.
Comment
-
Zet je toestel op P, toestel zal zelf de idiale instellingen bepalen
De juiste instellingen hangen af van alle factoren die je je maar kunt inbeelden.
Welke verlichting is aanwezig (verschilt van stand tot stand),
reflecties verschillen van standpunt tot standpunt.
Diafragma verschilt van foto tot foto afhankelijk van de DOf dat je wil.
Sluitertijd, hangt af van de hoeveelheid aanwezig licht.
Ik zou gewoon een paar ervaren BD'ers meenemen en telkens je een foto gaat nemen vragen welke instellingen je moet gebruiken.Last edited by zunoel; 20 januari 2010, 08:28.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door digipics357 Bekijk berichtdie kan je vinden in het menu van je toestel, kijk in custom functions, - autosalons
Mvg, jeff c.
peter
Comment
-
Is dat in steen dat je dat doet? of hoe gaat dat in zen werk?
Lijkt me een lange klus en tijdsrovend .... tegen dan is autosalon al lang weg.
grtz
glenn
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk berichtIs dat in steen dat je dat doet? of hoe gaat dat in zen werk?
Lijkt me een lange klus en tijdsrovend .... tegen dan is autosalon al lang weg.
grtz
glenn
Comment
Comment