Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot "ten velde"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoshoot "ten velde"

volgende week zondag ga ik met een collega van mijn vrouw en haar dochter een fotoshootje doen (op tfcd-basis) in een weide of een boomgaardje.

Ik heb met haar geregeld om dit vanaf 10u te doen omdat er volgens mij dan toch nog zacht licht is maar toch al voldoende licht om mee te werken. Plan is om enkel natuurlijk licht te gebruiken.

Heb al gevraagd dat ze beiden ongeveer zelfde kleuren kledij aandoen en dit zal paars worden.

Zal voornamelijk EOS 1D2 met 70-200 2.8 IS en 85 1.8 gebruiken in Av, RAW en ISO aanpassen aan behoeften.

Thermos chocomelk gaat ook mee om ons af en toe te verwarmen

Ik heb een klein reflectiescherm van doorsnee 30cm; ben ik hier iets mee als ik een assistent (vrouw ) kan meenemen?

Ik ga ook alvast Flickr & consoorten afschuimen om wat ideeen qua poses op te doen.

Hebben jullie nog tips dan zijn die meer dan welkom!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Fotoshoot "ten velde"

Niet dat ik zelf echte ervaring hiermee heb... maar een reflectiescherm van 30cm doorsnee lijkt me toch véél te klein....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Niet dat ik zelf echte ervaring hiermee heb... maar een reflectiescherm van 30cm doorsnee lijkt me toch véél te klein....
      Voor deze functie zal je inderdaad al schermen nodig hebben die een grote oppervlakte
      bestrijken. 30 cm is goed voor alleen het hoofd te belichten en dan zal je al heel dicht
      moeten komen met je scherm.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
      https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        Ik heb een klein reflectiescherm van doorsnee 30cm; ben ik hier iets mee als ik een assistent (vrouw ) kan meenemen?

Ik ga ook alvast Flickr & consoorten afschuimen om wat ideeen qua poses op te doen.

Hebben jullie nog tips dan zijn die meer dan welkom!
        een reflectie scherm om twee personen te belichten, full body... kan best iets van een 1,5 à 2 meter groot zijn... (sunbounce heeft dit)

met 30 cm kan je niets doen, hooguit een hotspot op een gezicht toveren...
        een duoshoot is op zich niet makkelijk, ik zou je aanraden je niet van poses en dergelijke aan te trekken, geen reflectie schermen te gebruiken, maar licht te proberen te herkennen en dat te gebruiken. gewone spontane fotografie...
        Last edited by d_oracle; 19 december 2009, 19:28.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

had al wel een vermoeden dat dat reflectieschermpje weinig zou doen tenzij je van 1 van de 2 een headshot maakt maar zo veel gaan die er niet bijzitten.

Had al eens gekeken naar een groot reflectiescherm (à la sunbounce) maar die dingen kosten teveel voor die paar keer dat ik ze nodig heb. Zal dus inderdaad kwestie zijn van het licht zo goed mogelijk te gebruiken. Denk dat echte poses niet nodig gaan zijn nee vermits het om mama & dochter gaan en de liefde daar gewoon afdruipt Ben eens benieuwd...

Alle extra tips zijn nog welkom uiteraard
          Nieuwe site

Comment

Zo'n Sunbounce is inderdaad heel mooi, maar jammer genoeg ook héél duur, zeker als je dit niet terug kan verdienen door veel shoots te doen.

Een mooi alternatief is dit : walimex 2in1 Foldable Reflector silv/white 145x200, voor 80 Euro ben je gesteld, en het plooit op in een zak van slechts 70cm ... bestaat ook in goudkleurige versie.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

hoe kortbij kan je auto "ten velde" staan? anders is een dunne isomo plaat (koop je zo groot als je wil) al dan niet met een laagje aluminiumfolie een goedkope en zeer bruikbare tip. Geeft zeer goede reflectieschermen. Nadeel: je kan ze maar 1 keer opplooien in 10.000 bolletjes . maar met de auto niet te ver weg of een slaafje die alles draagt (geen kilometers natuurlijk)zeker te overwegen.
              Of zoals vandaag, de sneeuw is een mooie reflector en hij ligt er al!! helemaal klaar voor jou!!
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                hoe kortbij kan je auto "ten velde" staan? anders is een dunne isomo plaat (koop je zo groot als je wil) al dan niet met een laagje aluminiumfolie een goedkope en zeer bruikbare tip. Geeft zeer goede reflectieschermen. Nadeel: je kan ze maar 1 keer opplooien in 10.000 bolletjes . maar met de auto niet te ver weg of een slaafje die alles draagt (geen kilometers natuurlijk)zeker te overwegen.
                Of zoals vandaag, de sneeuw is een mooie reflector en hij ligt er al!! helemaal klaar voor jou!!
                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Zo'n Sunbounce is inderdaad heel mooi, maar jammer genoeg ook héél duur, zeker als je dit niet terug kan verdienen door veel shoots te doen.

Een mooi alternatief is dit : walimex 2in1 Foldable Reflector silv/white 145x200, voor 80 Euro ben je gesteld, en het plooit op in een zak van slechts 70cm ... bestaat ook in goudkleurige versie.

Mark
                bedankt voor de goede tips beiden ik ga sowieso de auto dichtbij houden zodat we ons af en toe kunnen verwarmen in de auto en een kopje warme chocomelk kunnen drinken Misschien neem ik mijn slav... ehm, vrouw mee om zulke dingen te "bedienen" maar dat is nog niet zeker. Misschien zoek ik wel iemand die mee wil komen helpen.
                Nieuwe site

Comment

Working...
                X