Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro 430ex flash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro 430ex flash

Graag had ik deze flash gebruikt voor mijn macrofoto's..
    Het probleem is dat ik dus nog nooit met flash heb gewerkt en graag had ik wat tips hierover gehad. Hoe het best te gebruiken, eventueel welke instellingen jullie gebruiken en wat info hieromtrent..
    Leef je maar eens uit, alle info is welkom
    liefst in mensentaal :P

Re: macro 430ex flash

-wacht- :P

Comment

Je hebt om te starten reeds een extra accesoire nodig indien je deze flits wil gaan gebruiken als macroflits. Indien je de flits gewoon op de camera monteerd gaat het licht over je onderwerp heen(bij macro-opnames zit je onderwerp heel dicht bij de lens)....m.a.w je kan het licht niet tot vlak voor je objectief krijgen. Een macrobracket is een handig hulpmiddel......je monteerd de flits los van de camera flitsschoen op een verstelbere steun. Je hebt ook nog een kabeltje(off shoe cable) nodig om de flits terug aan de camera te koppelen.

Om de flits te gebruiken als macroflash is het redelijk makkelijk wanneer je in de m-mode van je camera werkt. Kies een sluitertijd die niet hoger ligt dan 1/200-1/250sec ( dit is de max syncronisatiesnelheid op de meeste Canon body's) en kies een diafragmawaarde. De flits berekend de kracht die er nodig is om je onderwerp goed te belichten. Je kan de kracht vd flits aanpassen naargelang de situatie.....hoeveel??.. dat weet je na flink wat oefenen. Best gebruik je voor je flits een diffuserkapje of andere diffuser ( diffuser= verzachter) om harde schaduwen en reflecties op glanzende onderdelen van je onderwerp sterk te verminderen.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 19 december 2009, 12:03.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

je kan natuurlijk de macro-ringflits(canon 14ex )gebruiken en dat is subliem!!
        Nice Canon Stuff

Comment

Working...
        X