Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot aan zee in de winter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoshoot aan zee in de winter

Begin februari moet ik een fotoshoot gaan doen aan zee met twee jongedames.
    De bedoeling is van elk van hen wat afzonderlijke foto's te nemen en ook enkele foto's van hen samen.

Beiden hebben geen specifieke modellenervaring en ik zelf ben ook nog maar beginnend fotograaf. Het materiaal waar ik over beschik, is te vinden via mijn signature.

Iemand tips, opstellingen, poses, kledij, sfeer ... hoe ik dit tot een goed einde kan brengen?

Zelf heb ik al wat ideetjes, maar ik wil wel eens zien of ze hier ook terugkomen.

Deze zomer volgt er gelukkig ook nog een shoot met hen, wat altijd gemakkelijker is qua poses ^^

Alvast bedankt!

Re: Fotoshoot aan zee in de winter

Niemand tips? :s

Comment

Sorry

Ik hou van grote dof en warme kleuren
      Iemand anders ?

Comment

Shoot annuleren en wachten tot je meer ervaring hebt en eerst de basics van fotografie beoefenen op voorwerpen en dergelijke ?
        De winter is niet ideaal om buiten te trekken. Je modellen hebben het vlug kou en er is weinig licht.
        De kust vind ik niet een ideale locatie. Tenzij je het water in kan met een zon die ondergaat en je het volgens de strobist way doet.

Comment

Kan triviaal klinken: zorg dat je warm blijft (en in de mate van het mogelijke ook je model). Onderschat met andere woorden niet hoe snel je afkoelt, vooral je handen, vingers, hoofd,... Werk dus in korte "reeksjes" en geef je model voldoende tijd (en middelen) om op te warmen tussenin. Van zodra er iemand afgekoeld raakt heeft hij / zij er al snel geen zin meer in, motivatie weg, "lang gezicht" en de rest laat zich raden...

Ik weet niet of je ervaring hebt met modelfotografie op locatie, maar als het echt gaat om een eerste "experiment", overweeg dan eerst een shoot op een meer beschutte en controleerbare locatie (leeg gebouw, ...) en verzeker je ervan dat het model er geen bezwaar tegen heeft wat te wachten en geduld te oefenen (al dan niet in de kou)...

Succes,

Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Shoot annuleren en wachten tot je meer ervaring hebt en eerst de basics van fotografie beoefenen op voorwerpen en dergelijke ?
            De winter is niet ideaal om buiten te trekken. Je modellen hebben het vlug kou en er is weinig licht.
            De kust vind ik niet een ideale locatie. Tenzij je het water in kan met een zon die ondergaat en je het volgens de strobist way doet.
            De basics ken ik al, denk ik/hoop ik. Ik ken al de gevolgen van F, shutterspeed, ISO etc. Of bedoel je nog iets anders?

De winter is inderdaad niet ideaal, maar het zijn de dames zelf die én een shoot in de winter wilden én één in de zomer, beide aan zee. Hun keuze dus en een vrouw mag je niet tegenspreken

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV
            Ik hou van grote dof en warme kleuren
            Met DOF spelen zal ik inderdaad proberen, samen met zwart wit. Eens zien of dit de winterse sfeer duidelijker overbrengt op plaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
              Kan triviaal klinken: zorg dat je warm blijft (en in de mate van het mogelijke ook je model). Onderschat met andere woorden niet hoe snel je afkoelt, vooral je handen, vingers, hoofd,... Werk dus in korte "reeksjes" en geef je model voldoende tijd (en middelen) om op te warmen tussenin.

Ik weet niet of je ervaring hebt met modelfotografie op locatie, maar als het echt gaat om een eerste "experiment", overweeg dan eerst een shoot op een meer beschutte en controleerbare locatie (leeg gebouw, ...) en verzeker je ervan dat het model er geen bezwaar tegen heeft wat te wachten en geduld te oefenen (al dan niet in de kou)...
              Hmmm, dat van die reeksjes zal ik inderdaad moeten onthouden! En een thermos met warme chocomelk zal ik ook best voorzien ^^ Fijne handschoenen voor mezelf heb ik al voorzien. Zo kan ik alles bedienen zonder dat ik men handschoenen moet af doen.

Geduld hebben ze wel wat, ze zijn alvast verwittigd dat ik nog maar beginner ben ^^ Heb je soms voorstellen/ideeën van lege gebouwen aan de kust die toegankelijk zijn?

Comment

Met specifieke locaties aan zee kan ik je niet helpen, ik ben van Leuven...
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

Comment

Ik woon aan zee en mijn buiten seizoen start pas eind maart ... in februari is er meestal teveel wind en na een half uur is iedereen het beu.
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Ik woon aan zee en mijn buiten seizoen start pas eind maart ... in februari is er meestal teveel wind en na een half uur is iedereen het beu.
                    En nu proberen die vrouwen te overtuigen om het wat te verschuiven Maar dan kom ik eind maart wel met dezelfde vraag terug natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                      Heb je soms voorstellen/ideeën van lege gebouwen aan de kust die toegankelijk zijn?
                      1 tip ... foto's nemen in verlaten panden is zo 2006 ...

Ik had echt gehoopt voor 2010 dat fotografen eens zouden afstappen van dit soort locaties

Er zijn zoveel leuke (ook ruwe) locaties aan zee, spring eens in je auto en rij door de straten van een stad ...
                      www.fotofolio.be

Comment

1 tip ... foto's nemen in verlaten panden is zo 2006 ...

Ik had echt gehoopt voor 2010 dat fotografen eens zouden afstappen van dit soort locaties

Er zijn zoveel leuke (ook ruwe) locaties aan zee, spring eens in je auto en rij door de straten van een stad ...
                        Ik zal je voorstel en opmerking in gedachten houden
                        Als het Oostende zou worden had ik al enkele shots in gedachten in de zuilengalerij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                          Ik zal je voorstel en opmerking in gedachten houden
                          Als het Oostende zou worden had ik al enkele shots in gedachten in de zuilengalerij.
                          In Oostende heb je aan het Fort Napoleon (er rond) erg mooie "ruwe" achtergronden.
                          www.fotofolio.be

Comment

In Oostende heb je aan het Fort Napoleon (er rond) erg mooie "ruwe" achtergronden.
                            Hahaa! Heel interessante tip dit! Zal ik zeker vooraf eens gaan opzoeken! Merci

Comment

I second that. + ik vind het strand er maar kleurloos/grauw uitzien in de winter vanaf dat er een beetje bewolking is.

Ohja, je hebt ook duinen bij een kust (als je niet echt de zee nodig hebt), die kunnen soms een mooie locatie zijn, zand, gras, af en toe een boom (en in de zomer een pak minder volk)
                              Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

Comment

Working...
                              X