Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tip voor foto's doopsel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tip voor foto's doopsel

Hey, in december word mijn zoontje gedoopt. Ik ben in het bezit van een Canon eos 450d, lenzen: 18-55 en 55-200, speedlight 580 exII, omnibouncer, cloud bouncer.
    Welke instelling is met deze toebehoren het beste om mooie foto's te nemen van dit gebeuren in een kappelletje?
    Canon EOS 450D, EF-S 18-55 IS, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Speedlight 580 EXII, Omnibouncer, Micnova Cloud Lightsphere Bouncer + Chrome Dome

Re: tip voor foto's doopsel

denk da je als papa daar niet veel tijd gaat voor hebben.

als je ze echt zelf wilt, zou ik iemand uit je omgeving uw toestel geven hem op manueel zetten, 1/125 en f8, flits op ttl en iso op een 400 à 800 (afhankelijk van de ruisprestaties van uw toestel) om omgeviongslich niet weg te flitsen en die gewoon laten schieten.

meestal weet hij wel wat erop moet staan, druk hem op't hart dat hij beter 100 foto's te veel trekt dan juist die ene te missen.
    nikon stuff

Comment

vraag eerst aan de baas, of je er wel mag fotograferen.
      heb je toestemming, ga daar dan eens terplaatse en probeer het een en ander eens uit.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vraag eerst aan de baas, of je er wel mag fotograferen.
        heb je toestemming, ga daar dan eens terplaatse en probeer het een en ander eens uit.
        grt,bouk.
        Bedoel je dat je toestemming aan de pastoor gaat vragen om te mogen fotograferen bij een doopsel ? Van mij màg je dat gerust doen maar dat ligt zo voor de hand dat je het, volgens mij, zelfs niet hoéft te vragen hoor.
        --------------
        En uiteraard kan het geen kwaad om al eens op voorhand ter plaatse wat te oefenen ; maar van de andere kant : als je nog geen doopfoto's van je eigen kind kunt nemen...
        --------------
        Véél makkelijker "opdrachten" ga je zelden krijgen hoor...

Comment

Foto's mogen van de pastoor genomen, zelfs met de flits Ik ga mijne camera aan een neef van me geven. Die kan zich dan uitleven.

Ik zal het zeker op voorhand eens gaan proberen. Ik zocht gewoon naar basisinstellingen of zo. Moet ik een omnicbouncer of cloudbouncer, kaartje van in flits gebruiken? Moet de flits naar voor gericht staan of op 45°?
          Canon EOS 450D, EF-S 18-55 IS, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Speedlight 580 EXII, Omnibouncer, Micnova Cloud Lightsphere Bouncer + Chrome Dome

Comment

Als het de eerste keer is zou ik op voorhand al eens langs gaan in de kapel en kijken hoeveel licht er beschikbaar is. Op een doopsel veel flisten is redelijk storend denk ik.
            Ik heb dit ook nog maar 1 keer gedaan,ik heb toen heel veel gehad aan 24-70 2.8 lens van canon.Het was voor goede vrienden en ze waren tevreden met de reeks die ik gemaakt heb.Vooral zien dat je de hele familie samen met de baby eens hebt en alle belangrijke momenten,doopsel zelf,overhandigen van de doopkaarsen,tekenen van het doopregister,de aanwezige mensen afzonderlijk vastleggen,en vooral de baby niet vergeten he!
            So much to do, so little time !
            http://franky289.fotopic.net/

Comment

Heb het doopsel van mijn petekindje gedaan met 18-200 zonder flits (en erg goede verlicht kerkje doet wonderen).
              Wel camera even uit handen moeten nemen aangezien je als meter nog zo'n tekstje moet opbrabbelen
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

alles staat of valt met de aanwezige hoeveelheid licht... heb 3 weken geleden een doopsel van vrienden gefotografeerd, en daarbij kwam ik in een kleine kapel terecht met slechts 2 donkere glas in lood ramen, wat kaarslicht en hier en daar een spot... lichtmeting leverde bij ISO3200 en F5.6 (om een beetje scherptediepte te hebben) een sluitertijd van 1/15s op... niet echt top dus. Ik had vooraf al nagevraagd aan de ouders of flitsen was toegestaan, en dat mocht... Uiteindelijk heb ik de meeste foto's op ISO640, F5.6 en sluitertijd tussen 1/60s en 1/100s gemaakt... camera op M, flitser op TTL (met omnibounce en 45gr naar boven gericht)... af en toe de FEC bijgesteld... omdat de kapel vrij klein was heb ik een 16-80 lens gebruikt...bijkomend probleem was dat het mannetje dat gedoopt werd ook nog eens 2 jaar was, en meer interesse had om rond te rennen en te spelen... dus tijd om veel in te stellen was er niet...ik heb ongeveer een 120 foto's geschoten, de meeste dubbel, en uiteindelijk zo'n 50 aan de ouders meegegeven...je moet constant vooruit kijken en op de juiste plek staan...
                Een andere tip is om in raw te schieten, dan heb je achteraf nog wat speelruimte om de foto's bij te werken...
                De truuk is om de juiste balans tussen aanwezig licht en flitslicht te vinden.... kun je thuis makkelijk oefenen, in je eigen woonkamer, schemerlicht en je partner of kinderen als oefenobjecten...

Maar zoals gezegd... er zijn geen basisinstellingen, alles is afhankelijk van de aanwezige hoeveelheid licht.

Gr. Francois

oh ja...het is ook leuk om alle aanwezigen buiten voor de kerk/kapel in een groep te plaatsen, heb je meteen een leuk familie / vrienden portret...
                als het kindje al ouder is, mag het meestal ook de klokken laten luiden... geeft ook leuke foto's
                BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
                Flickr of Mijn Website

Comment

het doopvond geeft ook mooie weerspiegelingen.
                  ouders en meter en peter houden op een bepaald moment hun hand boven het hoofd van het kindje, een leuk idee is als fotograaf voor of na de dienst op de grond te gaan liggen en de foto te maken van wat dat kindje dan ziet. dus ga liggen en laat iedereen zijn hand voor de lens houden.
                  er worden ook kruisjes gemaakt op het kind, zorg dat je dan links staat van de gever. dan heb je het kindje zijn gezicht en de hand en het gezicht van "de gever" als je verkeerd staat zit de arm in de weg.
                  en de klassiekers, ga ook eens door de knieën, denk ook aan details, maak foto's van emoties.
                  maak er een gezellige dag van.
                  groetjes Erwin
                  D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

is de lens die ik heb 18-55 hiervoor goed?

Comment

Omdat je zelf heel dichtbij kunt komen, kun je die goed gebruiken....
                      BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
                      Flickr of Mijn Website

Comment

Working...
                      X