Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwangerschapsfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwangerschapsfotografie

Hoi,

Ik moet binnen dit en een week foto's nemen van een zwangere buik.
    Echter, de vrouw in kwestie is nog maar 16-17 weken zwanger en de buik is dus nog niet enorm zichtbaar.
    Spijtig genoeg kan ik ook niet wachten tot de buik ronder is...

Iemand enige ideetjes hoe ik die buik het best op foto kan krijgen, waar je toch nog wat ronding te zien hebt?

Groetjes
    Using the camera to defeat the habit of not seeing

Re: Zwangerschapsfotografie

Fish eye lens gebruiken xD

Comment

afbeelden in een positiejurk met een kussen eronder.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

We willen de buik niet groter laten lijken dan hij effectief is.
        Zou ook te pijnlijk zijn voor de personen in kwestie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nice_nicce Bekijk bericht
          We willen de buik niet groter laten lijken dan hij effectief is.
          wat is dan je probleem?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wat is dan je probleem?
            grt,bouk.
            Dat de buik nog niet zo rond is, en dus moeilijk om de ronding die er is in beeld te krijgen.
            Daarom dat ik dus wil weten of iemand weet hoe ik de ronding die er toch is het beste in beeld krijg.
            Een pose, of door middel van belichting ofzo

Comment

Ge trekt je meest "conventionele" outfit aan en gaat, camera om de hals, de stad in. Trek ook een "gezicht dat vertrouwen wekt". Veins verlegenheid. Spreek nu àlle DUIDELIJK zwangere vrouwen aan. Het liefste misschien nog als hun partner erbij is ; dat "geeft" extra vertrouwen dat je voorstel "oprecht" is én ze moeten nadien hun partner niet meer overtuigen. Dan kun jij namelijk véél beter.
              --------------
              Enfin, met wat geluk horen ze je "ellende" aan en met nog méér geluk willen ze hun buik wel (élders, natuurlijk) door jou laten fotograferen. Hard proberen én wat overtuigingskracht kunnen je héél ver brengen... Er ligt trouwens een mooie "beloning" voor hen in het verschiet : ge gaat immers je beste beentje voorzetten én je gaat ze ook de mooiste foto's in print bezorgen (misschien verkiezen ze de foto's op een stick but so what ?)
              ---------------
              Als je héél stout & bout bent kun je zelfs eens een aantal gynecologen contacteren. De zaak "kan" gevoelig liggen maar misschien vind je wel iemand die oren naar je probleem heeft.
              ---------------
              "Nee" heb je al ; wat heb je te verliezen. Als dit je moeilijk lijkt.... ik heb in mij leven wel àndere dingen gedaan hoor !
              Laat zien dat je uit het goede hout bent gesneden.

Comment

heb je de buik zelf al gezien? want op 16-17 weken is er toch al wel wat buik zichtbaar. Er zijn inderdaad vrouwen die bijna geen buik hebben.

Qua pose zou ik toch niet te veel afwijken van de gewoonlijke zwangerschapsfoto's. De buik is nog altijd het beste zichtbaar zijdelings.
                In voor zoverre het gemakkelijk en haalbaar is voor de zwangerevrouw best haar schouders niet laten hangen want hierdoor krijgt ze al zeker een buik die naar binnen valt en meer rimpel is dan buik Dus zo goed mogelijk haar schouders naar achter en beetje de poep ook naar achter maar niet te veel want dan valt de buik in en dat is zeker niet de bedoeling.

Met mijn zwangerschap heb ik 1 shoot nog gedaan rond +-12 weken zwangerschap. Het was nu wel geen zwangerschaps-shoot maar er was bij 1 van de foto's mijn buik zodanig zichtbaar door de pose (poep beetje naar achter). Mischien heb je er iets aan.

mvg
                wendy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beckxdesign Bekijk bericht
                  heb je de buik zelf al gezien? want op 16-17 weken is er toch al wel wat buik zichtbaar. Er zijn inderdaad vrouwen die bijna geen buik hebben.

Qua pose zou ik toch niet te veel afwijken van de gewoonlijke zwangerschapsfoto's. De buik is nog altijd het beste zichtbaar zijdelings.
                  In voor zoverre het gemakkelijk en haalbaar is voor de zwangerevrouw best haar schouders niet laten hangen want hierdoor krijgt ze al zeker een buik die naar binnen valt en meer rimpel is dan buik Dus zo goed mogelijk haar schouders naar achter en beetje de poep ook naar achter maar niet te veel want dan valt de buik in en dat is zeker niet de bedoeling.

Met mijn zwangerschap heb ik 1 shoot nog gedaan rond +-12 weken zwangerschap. Het was nu wel geen zwangerschaps-shoot maar er was bij 1 van de foto's mijn buik zodanig zichtbaar door de pose (poep beetje naar achter). Mischien heb je er iets aan.

mvg
                  wendy

Ik heb de buik al gezien, het gaat namelijk om mijn zus.
                  Bedankt voor de tips

Comment

je kunt kijken of je dmv kleding de buik extra kunt accentueren, bv nauwsluitende (niet strakke!) kleding, of een zwangerschapsdoek (ik weet niet hoe die dingen, maar je weet mss wat ik bedoel) rond de buik.

Comment

Je kunt toch moeilijk een buik maken waar er geen is?

Misschien toch nog een aantal weken wachten?
                      Profiel lijkt me de enige echte optie.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Je kunt toch moeilijk een buik maken waar er geen is?

Misschien toch nog een aantal weken wachten?
                        Dit lijkt me gewoon het beste ...
                        www.fotofolio.be

Comment

ik heb met dit specifieke geval geen ervaring maar probeer eens met 2 lampen (geen flitsers); 1 hoofdlicht en 1 strijklicht van een zijkant op de hoogte van de buik. Een beetje schuiven met dat strijklicht totdat er een behoorlijke schaduw aan de andere kant van de buik valt. Een beetje experimenteren met de plaats van het licht (eventueel de schaduw nog wat verdonkeren met een zwarte "reflector").
                          Je krijgt met strijklicht altijd al sterke schaduws en volgens mij moet je dan de "ronding" behoorlijk kunnen accentueren. Wel oppassen dat je de "belichte" kant niet overbelicht.

Succes,

Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Dit lijkt me gewoon het beste ...
                            Inderdaad ! Geen buik = Geen zwangerschapsfoto !
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Wat een onzin. Er zijn zovéél vrouwen zwanger ! Stap daar toch eens op af met een goed verhaal en een beetje toneel !
                              ---------------
                              Ruim 20 jaar geléden werd ik als "fotograaf" al gevrààgd om een bevalling te fotograferen ! Natuurlijk héb ik die foto's gemaakt (en néé, niemand is van zijne Sussen gedraaid). Toen ze bij de vrouw een beetje moesten knippen en nadien naaien zei de vader : "Héla, rustig aan, "ik moet daar nog binnen hoor !" Gelàchen maar wél goeie foto's !

Comment

Working...
                              X