Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Laserlicht is onzichtbaar. Je kan het alleen in een medium "doemp" zichtbaar maken.
Alleen de fotograaf vergist zich, de lichtmeter nooit.
Alhoewel. Ik zou de laser niet direct op je sensor richten zeker als het gaat om een neodymium YAG laser of zoiets.
opgelet met lasers hoor...ik heb zo mijn D90 naar de vaantjes geholpen: was op een beurs en heb daar lasershows gefotografeerd en gefilmd: als je het geluk (!) hebt dat een laser net op je sensor valt dan kan hij pixels doorbranden: resultaat allemaal rijen dooie pixels...het was net nadat ik gefilmd heb dat ik allemaal zwarte lijnen in mijn beeld zag...het is te zien hoe je de laser fotografeert natuurlijk, maar ik ga er nooit meer voor gaan staan (zodat je bv een leuk tunneleffect kunt zien...)
opgelet met lasers hoor...ik heb zo mijn D90 naar de vaantjes geholpen: was op een beurs en heb daar lasershows gefotografeerd en gefilmd: als je het geluk (!) hebt dat een laser net op je sensor valt dan kan hij pixels doorbranden: resultaat allemaal rijen dooie pixels...het was net nadat ik gefilmd heb dat ik allemaal zwarte lijnen in mijn beeld zag...het is te zien hoe je de laser fotografeert natuurlijk, maar ik ga er nooit meer voor gaan staan (zodat je bv een leuk tunneleffect kunt zien...)
IK neem constant foto's van lasers omdat ik in een discotheek foto's neem.
Je moet inderdaad oppassen, maar probeer op de gepaste momenten te trekken.
Maarja dat is met alles wel zeker he
Als je er ervaring mee hebt, gaat je sensor dan er zo rap mee naar de vaantjes?
Of valt dat toch nog wel mee?
En wat is het belangrijkste bij lasers fotograferen?
Het diafragma of de sluitertijd?
Aan mijn sensor is nog niets hoor (buiten wat vuiltjes) en ik doe dit al 6 jaar.
ik neem meestal foto's op iso 1600/3200 met een sluitertijd van 1/20 (niet altijd)
diafagrama hangt een beetje af, gaat van 2.8 tot 4, anders wordt het te donker
Heb op het Tomorrowland festival 2009 volgende gefilmd zonder enig probleem of schade... wel vanop enige afstand... Apparaat is 'n Sony videocamera HDR cx105E.
ik neem meestal foto's op iso 1600/3200 met een sluitertijd van 1/20 (niet altijd)
diafagrama hangt een beetje af, gaat van 2.8 tot 4, anders wordt het te donker
Comment