Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed(kop)e printcentrales?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed(kop)e printcentrales?

Goeie tips ik zal beide (pixum en photobox.co.uk) eens proberen voor mijn vakantiefoto's en ik zal mijn ervaring meedelen.
    Bij de winnaar doe ik dan mijn volledige bestelling.

Comment

Bij fotokorting.be kun je kortingscodes vinden voor verschillende printlabo's zoals albelli, extrafilm, pixum, foto.com...

Ik ben zelf een fan van albelli fotoalbums, en extrafilm voor losse fototjes :-)

Groeten!
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Misschien had ik er "gezien de lage prijs" aan moeten toevoegen.
        Dit slaat toch nerges op
        Wil je een goede of een slechte print?
        Ik wil een GOEDE print nomatter what, anders print ik hem zelf af.
        De kwaliteit moet hoger liggen dan mijn printer van 120€ !

Het mag nog gratis zijn ,maar een foto op flutpapier en met verkeerde kleuren moet ik niet hebben . . . .

on topic:
        Je kan altijd locale meer professionele labo's proberen voor je afdrukken .
        (waarschijnlijk dan wel iets duurder,maarja...)

grtz
        glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

ahja:

Ik gebruikte foto.com voor de grotere formaten en pixum voor de kleinere (ivm kleuren bij beide centrales)
          Nu gebruik ik profotonet.nl levert betere kwaliteit.

mvg
          glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Gisterenavond/nacht eens bezig geweest met beide (pixum/photobox.co.uk) te testen, het eerste wat mij opvalt
            DAT DUURT LANG!!!

Hoe ver mag ik mijn foto's resizen om van 8mb/foto naar iets normaler te gaan om geüpload te krijgen? of verlies ik sowieso kwaliteit? ook op 6"x4"

Qua gebruiksgemak vind ik tot nu toe photobox echt super, de Java uploadtool is zeer handig, voor pixum werkte ik met ftp en die is 's nachts toch vastgelopen.
            Of kan iemand me bevestigen dat met de javaupload van pixum er geen compressie toegepast wordt?

Alvast bedankt voor de input
            Last edited by Jer0en; 4 november 2009, 08:57.

Comment

Bij mijn weten is voor 6x4 inch (10x15cm) drie megapixel (300 dpi prints) voldoende...
              Ivm het niet comprimeren van de foto's met de java-tool van pixum kan ik geen bevestiging geven.

Comment

Tijdens de middagpauze even gecheckt thuis(ja ik weet het ik ben een gelukzak)
                en de ftp upload van pixum was weer vastgelopen...
                dan maar de Java eens geprobeerd en die ging redelijk snel, volgens mij te snel om de volledige foto te uploaden zonder verkleinen of comprimeren. Van de andere kant, als er niet teveel compressie op zit kan het ook niet echt kwaad, moet je het zelf niet doen.

@Zuzip: jap ik en mijn collega kwamen ook op zoiets uit:
                Naar 1800x1350 (2.43Mpx). 1800px @ 300dpi is precies 6 duim

15cm = 5.9 inch
                5.9inch x 300 dots/inch = 1770px.
                Kwadrateren en daar 3/4 van, dan nog es delen door een miljoen en ge weet uw Mpx: 2.35 in dit geval.

of in een formuleke voor andere lengtes en DPI's:
                #Mpx = (3/4000000) x (LxDPI/2.45)^2

Comment

jaha alles is (eindelijk) binnen, hier even beide op een rijtje, maak je zelf maar uit wat je het beste vindt, kostprijs niet in acht genomen.

Pixum:
                  zeer snelle levering
                  Fujicolor crystal archive paper supreme (dikker)
                  25gratis afdrukken
                  gecropte foto's worden afgesneden (dus het papier) zodat er van je beeld niks weg is.
                  zachtere huidtinten, geen bloosvlekken, maar echte mooie bruine zomertinten. (foto's van vakantie in Rome)
                  zeer scherp !
                  gebruiksvriendelijke site

photobox.co.uk
                  snelle productie maar trage levering (ligt aan de royal mail)
                  fujicolor crystal archive paper (iets minder dik)
                  40gratis afdrukken
                  gecropte foto's worden op nog verder gecropt zodat ze op het papierformaat passen, er wordt geen papier weggesneden.
                  iets andere kleuren, soms donkerder, soms lichter dan pixum, meer rode huid,
                  op 2 foto's werd 1 rood gelakte nagel van m'n vriendin afgedrukt als zwart ???
                  zeer gebruiksvriendelijke site

Vergelijking met mijn beeldscherm: algemeen gezien waren de kleuren OK, zelfs beter dan op het pc scherm (laptop). Maar niet gelijk.
                  Ik denk, hoop dat op een kwaliteitsscherm de kleuren wel gelijkaardiger zullen zijn.
                  scherm werd gekalibreerd met eye-one LT.
                  op mijn (oud) extern acer scherm zagen de foto's er iets beter uit kwa kleuren maar dit scherm vind ik niet zo zuiver/scherp (als ik er tekst moet op lezen krijg ik koppijn).
                  Het is natuurlijk wel positief dat de afdrukken er beter uitzien dan wat je op het scherm ziet.
                  Wel een tip, zet je licht van je scherm zo laag mogelijk !
                  een scherm geeft licht, een foto op papier niet. Op je scherm ziet alles er helderder uit. Toch vind ik mijn foto's niet te donker, dankzij goed naar het histogram te kijken bij de nabewerking, merci scott kelby boek :-).

leuk experiment !

Comment

Erg bedankt voor 't experiment! Is altijd leuk om zo vergelijkingen te lezen van dezelfde persoon.
                    Ik ga de volgende keer Pixum ook eens uitproberen. Normaal gezien gebruik ik altijd Albelli voor fotoalbums, maar deze afdrukken lijken niet altijd écht scherp te zijn.. Niet slecht, maar toch, het mocht wat scherper
                    En idd, dat Scott Kelby boek is niet slecht ;-)

Comment

Working...
                    X