Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grand canyon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grand canyon

    Over 2 weken vertrek ik naar de states.
    De eerste stop is in Las Vegas waar we ook de grand canyon gaan bezoeken.
    Omdat ik deze ga bezichtigen in een sportvliegtuigje had ik graag geweten of ik bepaalde instellingen in acht moet nemen.
    Normaal gezien staat de fotograaf stil en beweegd het onderwerp maar hier is het nu omgekeerd
    Heb een 50D met objectieven van canon 17-55 f/2.8 en ook een 70-200 f/2.8

    Tips en trucs zijn hier welkom .
    Thanks (bedankt)
    DE site

  • #2
    Re: grand canyon

    Gij gelukzak..Ik zeg toch lekker niets..

    Tja je kan vanuit een vliegtuig waar je naar beneden fotografeert het best kiezen voor die 17-55..Zal wel laag overvliegen uit mijn ervaring..Niet dat ik er zelf ooit geweet ben maar wel iemand ken die dat ook gedaan heeft en waar ik hééééél jaloers op was..
    Neem gewoon je tijd en je zal ogen te kort hebben en waarschijnlijk is het testen en nog eens testen met het licht. De Canyons hebben ook vele schaduwen waar je heerlijke effecten mee kan krijgen.
    Verder bekijk je het maar...grrrr...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: grand canyon

      Ze vliegen niet laag over, maar door de GC.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: grand canyon

        Vooraf een tweedehandse groothoekslens kopen en die nadien weer verkopen. Met wat geluk verlies je er niets, of erg weinig op en kom je weer thuis met prachtige foto's.

        Comment


        • #5
          Re: grand canyon

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Gij gelukzak..Ik zeg toch lekker niets..

          Tja je kan vanuit een vliegtuig waar je naar beneden fotografeert het best kiezen voor die 17-55..Zal wel laag overvliegen uit mijn ervaring..Niet dat ik er zelf ooit geweet ben maar wel iemand ken die dat ook gedaan heeft en waar ik hééééél jaloers op was..
          Neem gewoon je tijd en je zal ogen te kort hebben en waarschijnlijk is het testen en nog eens testen met het licht. De Canyons hebben ook vele schaduwen waar je heerlijke effecten mee kan krijgen.
          Verder bekijk je het maar...grrrr...
          Hopelijk is het gezonde jaloezie Ik kijk er wel echt naar uit hoor. Zal inderdaad ter plekke moeten ondervinden welke instellingen. bedankt en hopelijk kan ik je nog meer jaloers maken als ik wat deftige foto's kan schieten

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Vooraf een tweedehandse groothoekslens kopen en die nadien weer verkopen. Met wat geluk verlies je er niets, of erg weinig op en kom je weer thuis met prachtige foto's.
          had er ook aangedacht om een groothoek te kopen (tokina 11-16) maar omdat ik vrees dat ik die niet echt daarna ga gebruiken heb ik mij die canon 17-55 maar aangeschaft

          bedankt
          DE site

          Comment


          • #6
            Re: grand canyon

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjatoken Bekijk bericht
            Hopelijk is het gezonde jaloezie Ik kijk er wel echt naar uit hoor. Zal inderdaad ter plekke moeten ondervinden welke instellingen. bedankt en hopelijk kan ik je nog meer jaloers maken als ik wat deftige foto's kan schieten



            had er ook aangedacht om een groothoek te kopen (tokina 11-16) maar omdat ik vrees dat ik die niet echt daarna ga gebruiken heb ik mij die canon 17-55 maar aangeschaft

            bedankt
            Heb zelf ook voor 2 vakanties een tweedehands groothoek gekocht, nadien weer verkocht en zelfs nog €20 mee verdiend

            Comment


            • #7
              Re: grand canyon

              De Tokina 11-16 gaat zeker mee op mijn Amerika reisje, maar gebruik hem daarnaast ook veel hoor. Heerlijke lens !!!

              Comment


              • #8
                Re: grand canyon

                Als je in een bewegend vliegtuig zit: sluitersnelheid hoog genoeg houden vanwege beweging/trillingen door de motor.

                Eventueel een pola-filter, omdat je denk ik doorheen de ruiten moet fotograferen.
                En vooral: zie dat je niet midden in het vliegtuig zit

                Comment


                • #9
                  Re: grand canyon

                  Nog een paar tips voor foto's vanuit een vliegtuigje, zorg ervoor dat iedereen zo donker mogelijke kleding aanheeft, ik heb ooit zo'n foto's gemaakt terwijl er iemand met een wit t-shirt naast mij in een Cessna zat, en toen had ik nog veel meer last van reflecties op het glas.

                  Een korte sluitertijd is belangrijk, omdat je toch met een redelijke snelheid vliegt, ook voor de trillingen van de motor en bewegingen van het vliegtuig vragen om een korte sluitertijd.

                  Met een polarisatiefilter zou je kunnen werken, op voorwaarde dat er heel veel licht is. Op een bewolkte dag zal je niet aan een sluitertijd komen die kort genoeg is, of je moet de iso heel hoog zetten.

                  Werk op f8, dan zijn bijna alle obkectieven op hun scherpst, en vanaf die afstand heb je dan ook meer dan voldoende scherptediepte om de landschappen goed in beeld te brengen.

                  Een 17-55 is te kort als je wil inzoomen op details, maar het is heel moeilijk om met een 70-200 te werken vanuit zo'n vliegtuigje. Ik heb er ooit een 28-135 IS voor gebruikt, en dat was zeker geen slechte keuze.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: grand canyon

                    Nooit een polafilter gebruiken achter een plexi of kunstof venster.....ge gaat verschieten hoeveel fel gekleurde strepen en ringen je in je foto zult halen.Bekijk eens de transparante helft van een cd-doosje in daglicht door een polfilter en je zult wel zien wat ik bedoel. Hou je camera wel zo dicht mogelijk tegen het raam en probeer de opening tussen objectief en raam af te dekken met je hand of een donkere doek.
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 28 juli 2009, 12:14.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: grand canyon

                      ik sluit me aan bij rupselkopke, nooit of te nooit een polar gebruiken achter plexi. Ik wist dit ook niet maar heb het moeten ondervinden Je krijgt dan een stuk glas die er uit ziet zoals olie die op water drijft.
                      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                      Comment


                      • #12
                        Re: grand canyon

                        bedankt aan allen voor de bijkomende tips

                        ik twijfel altijd aan mezelf doordat ik eigenlijk nog geen landschapsfotografie heb gedaan. Den ene keer denk f5.6 zal wel genoeg maar als ik dan veel lees geraak ik er niet echt meer wijs uit. Maar ik zal zoals BB schrijft op f8 zullen de meeste lenzen wel de meeste scherpte aanbieden en hou ik ook nog wel voldoende sluitertijd over
                        Hopelijk sla ik ginds geen blunders en kom ik toch met wat deftige foto's naar huis.

                        thanks
                        DE site

                        Comment

                        Working...
                        X