Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verscherpen met Photoshop (2x)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto's verscherpen met Photoshop (2x)

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Ik gebruik eigenlijk altijd USM in Capture NX voor de standaard verscherping van mijn RAWs


    Gebruik je beter High Pass of USM?
    Ik dacht dat je via usm ook de eventuele ruis(noise) in een foto versterkte.....daar waar je met high pass sharpening enkel de details verscherpt....met high pass voeg je eigelijk een laagmasker toe wat het mogelijk maakt dat je enkel de details selecteerd.....de grotere vlakken zonder noemenswaardige details(waar meestal ruis het beste zichtbaar is) vallen weg uit de selectie.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 4 augustus 2009, 16:49.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #17
      Re: Foto's verscherpen met Photoshop (2x)

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Goeie uitleg....heb het geprobeert en in elk geval is er verbetering zichtbaar.

      Laat je vooral niet ontmoedigen door de reactie van diegenen die reeds alles weten. De meeste van deze mensen zijn als volleerde fotograaf geboren en hebben nooit van iemand anders iets bijgeleerd. Deze heerschappen zijn zo volleerd dat je nauwelijks tips van hun krijgt ....je kunt ook nergens hun kennis terugvinden....ze reageren enkel en alleen wanneer ze iemands uitleg kunnen verbeteren of de grond in duwen.Je zult ze vast en zeker opnieuw kruisen op het BD-forum

      Er zijn inmiddels ongeveer 700 mensen die dit onderdeel gelezen hebben en er zullen vast en zeker ook mensen tussenzitten die je beschreven techniek eens kunnen gebruiken. Hou je vooral vast aan die gedachte en blijf vooral tips toesturen.
      Wat is er in godsherenaam verkeerd aan wanneer er forumleden zijn die zeggen dat ze hun onscherpe foto's in de prullemand kieperen??
      Van naar anderen toe reageren gesproken!.

      Comment


      • #18
        Re: Foto's verscherpen met Photoshop (2x)

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ik dacht dat je via usm ook de eventuele ruis(noise) in een foto versterkte.....daar waar je met high pass sharpening enkel de details verscherpt....met high pass voeg je eigelijk een laagmasker toe wat het mogelijk maakt dat je enkel de details selecteerd.....de grotere vlakken zonder noemenswaardige details(waar meestal ruis het beste zichtbaar is) vallen weg uit de selectie.
        Bedankt! Vanavond maar eens proberen dan!
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment

        Working...
        X