Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info gevraagd aub?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info gevraagd aub?

Hallo,

iK heb een aantal weken een canon 450d aangeschaft.
    Nu trek ik meestal foto's van op circuit.(55-200)
    Motoren en auto's dus.
    Maar nu mijn vraag,ik zet mijn toestel op TV begin te spelen met mijn sluitertijd.
    Heel goe want anders heb ik altijd stilstaande velgen en achtergrond.
    Maar hoe komt het toch dat ik niet veel haarsherpe foto's heb.
    Ze staan er goed op maar als ik kijk naar bv de namen op de ramen of reclame stickers dan moet ik eerlijk zijn en deze zijn niet scherp.
    Kan iemand mij hiermee helpen of tip geven.

Bedankt al.

Mvg.

Re: Info gevraagd aub?

Kijk eens hier: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...en-238122.html

Comment

continue autofocus is toch geactiveerd?

3D tracking geactiveerd?

sluitertijd kort genoeg? (zelf bij pannen hoef je niet te traag te werken .. de snelheid van de moto's/wagens op track is hoog genoeg, zeker als je dicht bij de track mag fotograferen)

Is je lens AF snel genoeg? (Met een 55-200 twijfel ik daaraan)

is de AF van je body snel genoeg? (Met een 450D twijfel ik daaraan)

met uw materiaal is het niet onmogelijk, maar vermoedelijk zal je moeten rekening houden dat je meer uitval zal hebben dan indien je sneller materiaal had. Vroeger koste een Canon 10D quasi evenveel als een MARKIII vandaag kost, en toen aanvaarden fotografen dat ze een bepaald % uitval hadden .. vandaag met een markIII aanvaarden dezelfde fotografen nog steeds een bepaald % uitval, maar dat % is gedaald

Comment

Toestel ook geen last van frontfocus? Ik heb mijn 450D hiervoor moeten binnendoen en ik was er pas achtergekomen nadat ik met nieuwe lens EF 300mm f4 L IS mét statief onscherpe beelden had. Ik zou zeggen, test het eens!
        http://www.paulvanrooy.be

Comment

Misschien kies je een te lange sluitertijd, dan is het percentage bruikbare foto's vrij klein.
          Het is al een hele tijd geleden dat ik nog circuitfoto's heb gemaakt, maar toen kreeg ik een vrij groot percentage bruikbare foto's met een sluitertijd van 1/250-1/320sec. Met die sluitertijd was de actie (beweging van de wielen en de achtergrond) duidelijk zichtbaar, en de motoren stonden meestal voldoende scherp op de foto.

Maar de 55-200 is niet echt een lens voor sport of circuitfotografie, de autofocus kan de actie gewoon niet volgen. Met de servo-AF zal die af en toe wel eens scherpstellen op het juiste punt wanneer je actiefoto's maakt, maar je kan er niet echt op rekenen.

De goedkoopste optie met ongeveer hetzelfde zoombereik is de Canon 70-200 f4 L, die kan wel snel genoeg scherpstellen als je de servo-AF gebruikt.

Maar zelfs met de duurste lens zal bij panning nooit 100% van de foto's perfect uit de camera komen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X