Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude en electronica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koude en electronica

Kan iemand me helpen?

Deze middag neem ik foto's in een indoor skihal.
    Heb dit reeds enkele keren gedaan, maar vandaag zal ik 1à 2 keer van lens moeten wisselen.

Is het beter dit binnen (in de koude zone) te doen of beter naar buiten stappen en daar lens wisselen?

iemand een idee?

Groeten!
    Nikon D300

Re: Koude en electronica

om van lens te wisselen denk ik niet dat de kou een probleem gaat zijn... heel je toestel zal namelijk na enige tijd doorkilt zijn (de binnentemperatuur aannemen.) elektronica zou hiertegen moeten kunnen mits verse en goed opgeladen batterijen en meer problemen dan wat vertraging zou je niet mogen krijgen.
    Van lenzen wisselen zou ik binnen doen... want, je gaat naar buiten, wisselt van lens en "hapt" dus een deel buitenlucht in je camera, deze is momenteel lekker warm en vochtig... je gaat terug naar binnen en die warme vochtige lucht in je toestel koelt lekker af en het vocht gaan NEERSLAAN... waar het ook neerslaat, goed is het niet... en als het op de lens neerslaat heb je een hele tijd een mooi soft focus filtertje helemaal gratis :-)
    binnen ga je met koude lucht zitten en moet je oppassen voor stofjes en rondvliegende skieërs maar normaal ga je verder niet veel problemen ondervinden.
    my 2 pence natuurlijk he...

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Zou ook binnen wisselen.

Comment

Even ter info...

Het is zonder problemen gegaan!
        Binnengegaan (ongeveer -5°C), materiaal in de rugzak wat op T° laten komen terwijl ik mezelf ook wat op temperatuur bracht
        Beetje opgewarmd, en klaar voor de shoot...

Het viel heel goed mee... lenzen inderdaad binnen verwisseld, geen dampaanslag of witte waas gekregen.

Toch zeker 6 keer van lens gewisseld (geen 6 soorten lenzen hoor maar af en toe eens gewisseld), telkens weg van tocht of ventilatie.
        Viel heel goed mee.

Al heb ik geen problemen ondervonden vrees ik toch dat dit niet heel erg goed kan zijn voor de electronica binnenin... bij dergelijke aanvragen zal ik dus de volgende keer toch 2 keer nadenken

Groetjes!
        Nikon D300

Comment

Working...
        X